جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
سال 2019 نفس‌های آخر خود را می‌کشد؛ شرکت‌های سازنده لپ تاپ در این سال تمام تلاش خود را به کار گرفته تا فراتر از یک نام عمل کرده و به دلیل افزایش رقابت در بین تولید کنندگان، بسیاری از آنها سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر: ۳۹۷۰۹
تیتر20- بازار لپ تاپ با رشد بالاتر به نسبت کامپیوترهای شخصی از فروش بالایی در این سال برخوردار بوده و در این مطلب به سراغ برترین برندهای لپ تاپ در سال 2019، به همراه نقاط ضعف آنها خواهیم رفت.

در این انتخاب، پارامترهای زیر را مد نظر قرار داده ایم:

    نوآوری و ارتقاء در طراحی
    عملکرد به نسبت قیمت
    استفاده بهینه از پتانسیل سخت افزارها و خنک کننده ها
    بهبود کیفی در متریال، باتری، نمایشگر و ...
    رضایت کاربران

شایان ذکر است که ترتیب برندها بر اساس بهترین نبوده و کاملاً اتفاقی است. در حین معرفی، به نقاط قوت و ضعف هر برند در سال 2019 اشاره خواهیم کرد.

شرکت HP
کمپانی HP از قدیمی‌های این بازار است؛ این شرکت اکثر لپ تاپ‌های مخصوص بازی خود را با نام تجاری Omen عرضه کرده و در سال 2019 متوجه شد که برای رقابت نیازمند راهکارهای جدیدی است. این شرکت قیمت برخی محصولات خود را کاهش داد؛ میزان سخت افزار مورد استفاده در لپ تاپ‌های این کمپانی به نسبت قیمت بهبود یافت.

HP یکی از نقاط ضعف خود، یعنی سیستم تهویه را تا حدودی بهتر کرده و تنوع لپ تاپ‌های خود را گسترش داد. همچنین این شرکت لپ تاپ‌های بیشتری را با پردازنده‌های AMD Ryzen معرفی کرد. سال 2019 برای HP سال مالی متوسطی بود؛ با این وجود این کمپانی در مسیر پیشرفت مناسبی قرار گرفت. از جمله نقاط ضعف HP هم می‌توان به عملکرد باتری لپ تاپ‌های این برند اشاره کرد. کاربران بسیاری هنوز از عملکرد باتری‌های داخلی این کمپانی رضایت نداشته و دومین نقطه ضعف آن نیز کیفیت نمایشگر در مدل‌های میان رده است.

شرکت MSI
بزرگ‌ترین سازنده لپ تاپ‌های گیمینگ در جهان، سیاست‌های درستی را در پیش گرفت. این کمپانی لپ تاپ‌های اصلی خود را به دو سری بازی و طراحی تقسیم کرد. لپ تاپ‌های مخصوص بازی MSI به رشد خود در برابر بزرگانی مانند ASUS ادامه داده و لپ تاپ‌های مخصوص طراحی نظیر Creator و Prestige، موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است. یکی از برجسته‌ترین دلایل ما بنچمارک های لپ تاپ‌های MSI در سال 2019 بود؛ این لپ تاپ‌ها با سخت افزارهای مشابه به نسبت رقبا، دارای عملکرد بالاتری هستند.

استفاده از قطعات با کیفیت، مادربرد و چیپست سطح بالا، خنک کننده‌های حرفه‌ای و دست و دل بازی در ویژگی‌های الحاقی، در کنار رضایت کاربران از خرید خود، از جمله دلایل ما برای انتخاب MSI به عنوان بهترین برند لپ تاپ در سال 2019 هستند. این شرکت با نوآوری‌های خود ضمن رعایت عملکرد و کیفیت قطعاتی مانند مانیتور، قیمت نهایی را تا حدودی ثابت نگه داشته است. قیمت بالا در برخی مدل‌ها، تنها نقطه ضعف MSI به شمار می‌رود.

شرکت ACER
دید به جلو، ادامه سیاست‌های پیشین در کنار اتخاذ سیاست‌های جدید. همگی این موارد گوشه‌ای از عملکرد ایسر در سال 2019 بودند. این شرکت همواره کاری کرده است که بابت هزینه پرداختی، بالاترین عملکرد را دریافت کنید. بسیاری از لپ تاپ‌های این شرکت دارای ارزش خرید بالایی به نسبت رقبایی همچون Dell بوده و از این رو انتخاب بسیاری از کاربران هستند. تنوع لپ تاپ‌های ایسر بسیار افزایش یافته است؛ به عنوان مثال سری Aspire دارای ده‌ها گونه متفاوت است.

همچنین این شرکت در زمینه لپ تاپ‌های مخصوص بازی خود نیز گام‌های بزرگی را برداشته است. سری سری Predator با قیمت‌های رقابتی و عملکرد بالا، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفتند.  الترابوک هایی نظیر Aspire S7 هم در سال 2019 قدرت این کمپانی در ساخت الترابوک های ظریف را نشان دادند. کیفیت قطعات در سری لپ تاپ‌های ایسر یکی از نقاط قوت آن به شمار رفته و این کمپانی بدون حاشیه به مسیر خود ادامه می‌دهد.

شرکت Lenovo
اگر به دنبال یک لپ تاپ ارزان قیمت باشید، بدون شک آن را در سبد کالای لنوو هم پیدا خواهید کرد. همچنین این شرکت سازنده الترابوک های گران قیمتی نظیر سری Yoga و Flex نیز خواهد بود. در نتیجه می‌توان گفت که لنوو تمام بخش‌های بازار مصرفی در دنیای لپ تاپ‌ها را هدف قرار داده است. پیشرفت این شرکت در سال 2019 محدود به الترابوک و لپ تاپ‌های مخصوص بازی گران قیمت بود. متأسفانه در بین لپ تاپ‌های سطح مصرفی و میان رده، تغییر عملکرد خاصی در محصولات لنوو دیده نمی‌شود.

اما لنوو در سال 2019 آموخت که اگر در جای خود ثابت بماند، به سرعت بازی را به رقبا واگذار خواهد کرد. سری لپ تاپ‌های Lenovo Legion به عنوان محصولات گیمینگ این کمپانی با رویکردی جدید به بازار ارائه شدند؛ رویکرد آنها در سال 2019 تغییر در طراحی ظاهری، صفحه کلید، تاچ پد، مادربرد و نمایشگر بود. در نتیجه می‌توان به دلیل الترابوک و لپ تاپ‌های گیمینگ در سال 2019، این کمپانی را در لیست بهترین‌ها جای داد. نقطه ضعف این کمپانی نیز عملکرد ضعیف در لپ تاپ‌های میان رده و اقتصادی و حتی برخی مدل‌های سطح بالا است.

شرکت ASUS
کمپانی ایسوس در حوزه الترابوک و لپ تاپ‌های کلاس باریک و سبک، عملکرد بسیار مناسبی را در سال 2019 به نمایش گذاشت. این شرکت با الترابوک هایی نظیر ZenBook S13، Zenbook UX533 و ZenBook UX433 قدرت خود را در تولید الترابوک های ظریف به نمایش گذاشت. اما پیشرفت این کمپانی در حوزه لپ تاپ‌های گیمینگ، تنها به تغییر در رویه طراحی و بهبود نمایشگر محدود شد. بخش ارتقاء پذیری، ضعف در باتری داخلی و متریال های بدنه و عدم بهبود در ویژگی‌های خاص و در نهایت نوآوری ضعیف، از جمله مشکلات لپ تاپ‌های ایسوس، خصوصاً در بخش بازی بودند.

به رغم تعدد مدل‌های مصرفی و میان رده، ایسوس در سال 2019 تغییر خاصی را در لپ تاپ‌هایی نظیر X540 و K542 ایجاد نکرده است. در نتیجه بخش اعظم پیشرفت ایسوس به لپ تاپ‌های طراحی و الترابوک های لوکس بازمی گردد.

شرکت Samsung
متأسفانه امروزه تعداد بسیار کمی از لپ تاپ‌های سامسونگ به بازار ایران راه پیدا می‌کنند. این شرکت در سال 2019 با معرفی لپ تاپ‌هایی نظیر جایگزین‌های سری ATIV Book 9 Pro و ATIV Book 9 Plus خوش درخشید. الترابوک های هیبریدی نظیر Galaxy Book S با ویژگی‌های ترکیبی نرم افزاری و سخت افزاری، چشم کاربران را به خود خیره کردند.

نقاط قوت سامسونگ را می‌توان ارائه مدل‌های ظریف همراه با نوآوری، ویژگی‌های اختصاصی نرم افزاری و سخت افزاری نظیر ارتباط با گوشی‌های هوشمند، استفاده از متریال مستحکم و سخت افزارهای سطح بالا از جمله SSDهای گران قیمت دانست. نقطه ضعف این شرکت هم در عدم تنوع مدل‌ها خلاصه می‌شود. بدون شک سامسونگ سال 2020 را به گونه‌ای دیگر رقم خواهد زد.

شرکت Apple
شرکت اپل با مک بوک های گران قیمت تنها کاربرانی که بودجه یک خرید لوکس دارند را به سمت خود جلب می‌کند. چند ویژگی برجسته Apple باعث شده است تا مک بوک های این کمپانی هم در لیست بهترین‌های سال ما قرار گیرند؛ نخست بهبود شرایط تعمیر و ارتقاء پذیری است. اپل متوجه نقاط ضعف خود در این زمینه شده و در سال 2019 تعمیر و ارتقاء پذیری را در بسیاری از مدل‌ها بهبود بخشید. همچنین این شرکت نمایشگرهای پیشین با درصد خرابی بالا را جایگزین نمایشگرهای جدید کرده و از یک نوار OLED کاربردی در طراحی‌های خود استفاده کرد.

شرکت اپل با مک بوک های گران قیمت تنها کاربرانی که بودجه یک خرید لوکس دارند را به سمت خود جلب می‌کند. چند ویژگی برجسته Apple باعث شده است تا مک بوک های این کمپانی هم در لیست بهترین‌های سال ما قرار گیرند؛ نخست بهبود شرایط تعمیر و ارتقاء پذیری است. اپل متوجه نقاط ضعف خود در این زمینه شده و در سال 2019 تعمیر و ارتقاء پذیری را در بسیاری از مدل‌ها بهبود بخشید. همچنین این شرکت نمایشگرهای پیشین با درصد خرابی بالا را جایگزین نمایشگرهای جدید کرده و از یک نوار OLED کاربردی در طراحی‌های خود استفاده کرد.

شرکت Dell و Alienware
به جرات می‌توان گفت که عملکرد Dell در بسیاری از مدل‌ها رضایت بخش نبود. با این وجود نمی‌توان نقش لپ تاپ‌هایی مانند Dell XPS 15 را در بالا بردن نام این کمپانی نادیده گرفت. سری XPS با بنچمارک های مناسب خود، خوش درخشیدند. دل با تکیه بر خنک کننده‌های مناسب توانست در پردازنده‌های Coffee Lake-U و Ice Lake-U به بالاترین فرکانس‌ها دست پیدا کند. قیمت بالا هم یکی از نکات منفی لپ تاپ‌های دل است.

کمپانی Alienware که از زیرشاخه‌های شرکت دل به شمار می‌رود، به مراتب بهتر از کمپانی مادر عمل کرد. این شرکت با معرفی غول‌های جذابی نظیر M51، تغییر رویه خود در تولید لپ تاپ‌های مخصوص بازی را اعلام کرد. بسیاری از مدل‌های Alienware در این سال به امکان به‌روزرسانی ماژولار سخت افزار مجهز شده و خیال خریداران را راحت کردند./ شهر سخت افزار
برچسب ها: لپ تاپ HP کامپیوتر MSI
ارسال نظرات
موضوعات روز