شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
گزارش ویژه تیتر20 /
بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک خصوصی در کشور در سال های اخیر، با حمایت از محصولات فرهنگی فاخر و نیز رویکرد حمایتی ویژه به حوزه چاپ و نشر، مسئولیت اجتماعی خود را در این بخش با جدیت پیگیری می نماید.
کد خبر: ۴۱۰۱۸
بانک صادرات ایران؛ بانکی با دغدغه های فرهنگی
تیتر20 - در شرایط سخت و دشوار اقتصادی، عموما حوزه فرهنگ یکی از حوزه هایی است که بیشترین آسیب و خسارت را متحمل می شود و حمایت نهادهای مالی خصوصا بانکهای تجاری از این بخش، می تواند به کاهش آسیب پذیری این حوزه کمک شایان توجهی نماید.

در شرایط بی ثبات و دشوار اقتصادی اتفاقا حوزه نشر و ناشران و فعالین این حوزه، بیشترین میزان آسیب پذیری را نسبت به سایر حوزه ها متحمل می شوند و همین امر سبب کم رونق شدن بازار نشر و آسیب های جدی به حوزه های فرهنگی در سطح عمومی جامعه خواهد بود.

بر همین اساس بنگاه های مالی و به ویژه بانک ها می توانند با نگاه حمایتی به این بخش، به کاهش دغدغه های فرهنگی جامعه در این حوزه کمک موثری نمایند. بانک صادرات ایران نیز به عنوان بزرگترین بانک خصوصی در کشور در سالهای اخیر، با حمایت از محصولات فرهنگی فاخر و نیز رویکرد حمایتی ویژه به حوزه چاپ و نشر، مسئولیت اجتماعی خود را در این بخش با جدیت پیگیری نموده است.

بانک عامل سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران و اختصاص یارانه حمایتی به فعالین حوزه نشر
از جمله این بانک امسال به عنوان بانک عامل و حامی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، برگزیده شده و علاوه بر آن در همین راستا تفاهمنامه ای نیز میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات به عنوان بانک عامل این دوره نمایشگاه منعقد شده که بر اساس آن بانک صادرات، به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یارانه حمایتی به اهالی قلم، دانشجویان، طلاب و دانشگاهیان اختصاص خواهد داد. 

به گفته قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، پیشینه و سابقه فعالیت و همکاری بانک صادرات ایران با نمایشگاه‌های قبلی کتاب تهران تجربه موفقی بوده و این بانک تنها به عنوان بانک عامل نیست بلکه بانک حامی نمایشگاه نیز محسوب می شود.
همچنین به گفته آشنا تأکید اصلی این تفاهم‌نامه روی نمایشگاه کتاب تهران نیست و مقرر شده بانک صادرات علاوه بر حضور و حمایت از فعالیت در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب، طی سال آینده، در سایر نمایشگاه‌های استانی نیز از تحولات اقتصادی و اجتماعی در حوزه نشر حمایت نماید. 
بانک صادرات ایران؛ بانکی با دغدغه های فرهنگی
ارائه تسهیلات به اهل قلم توسط بانک صادرات
بانک صادرات ایران با امضای تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه خانه کتاب، در مردادماه سال جاری اقدام به ارائه تسهیلات ویژه ای به اهل قلم نموده است بر اساس این تفاهمنامه برای حمایت از اهالی قلم علاوه بر اعطای تسهیلات به کارکنان مؤسسه خانه کتاب و زیرمجموعه‌های آن، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف یک و نیم میلیارد ریال در جهت کارگشایی از مشکلات ناشران، نویسندگان، مترجمان و… در قالب تفاهم‌نامه همکاری در دستور کار بانک است.

این وام به پدیدآورندگان آثار مکتوب در حوزه کتاب شامل مولف، مترجم، مصحح و همچنین افرادی که نقشی در تولید اثر داشته‌اند، از جمله ویراستار و تصویرگر پرداخت می‌شود.

بدیهی است که حمایت بانک صادرات ایران در شرایطی که نوسان قیمت کاغذ و سایر هزینه‌های چاپ، فشار زیادی را بر اهالی کتاب وارد کرده، می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

مشارکت و حمایت بانک صادرات ایران از نمایشگاه قرآن
بانک صادرات ایران به عنوان تنها بانک حامی نمایشگاه امسال، با پشتیبانی همه‌جانبه امور بانکی و مالی مربوط به نمایشگاه و ارائه خدمات مختلف به مراجعه‌کنندگان و غرفه‌داران، توانست به عنوان بانک عامل، در نمایشگاه قرآن امسال نقش موثری را ایفا کند.

 ارائه بن‌کارت‌های خرید به بازدیدکنندگان، افتتاح حساب، صدور آنی کارت، تحویل دستگاه کارت‌خوان، فعال‌سازی انواع نرم‌افزارها شامل همراه بانک و نرم‌افزار صاپ، انواع خدمات مربوط به کارت، خدمات دریافت و پرداخت و سایر امور بانکی در غرفه بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی قران کریم به مشتریان و مراجعه‌کنندگان ارائه شد که به افزایش رضایتمندی عمومی از این نمایشگاه انجامید و سبب ایجاد نقشی متمایز در نظام بانکی برای بانک صادرات ایران گردید.

ارائه تسهیلات به خبرنگاران حوزه کتاب ازسوی بانک صادرات ایران 
همچنین از دیگر اقدامات این بانک می توان به حمایت از خبرنگاران حوزه نشر اشاره نمود.
بر اساس توافق مشترک موسسه خانه‌کتاب و بانک صادرات ایران برای پرداخت وام به اهل قلم، به دنبال این توافق خبرنگاران حوزه کتاب نیز از تسهیلات این بانک بهره‌مند خواهند شد.

حمایت بانک صادرات ایران از رویدادهای فرهنگی و کتابخوانی
بانک صادرات ایران در راستای عمل به مسئولیت‌ اجتماعی و پشتیبانی از بخش‌های مختلف فرهنگی کشور و به‌ویژه کمک به اهالی قلم، برگزاری دومین دور مسابقه بزرگ کتابخوانی در رده سنی 5 تا ١٢ سال با عنوان «پوپک دانا» با شعار «بخوانیم، بفهمیم و بگوییم» را در مشارکت با موسسه خانه کتاب مورد حمایت قرار داد و به 50 اثر برتر دومین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی «پوپک دانا»، جوایز نقدی اهدا کرد.

نگاه ویژه صیدی، مدیرعامل بانک صادرات به اقتصاد فرهنگ
در پایان قابل ذکر است که سابقه تاریخی بانک صادرات ایران در توجه به مسئولیت اجتماعی و حمایت از فرهنگ در دوره اخیر توسعه یافته و این را نمی توان بی ارتباط با دغدغه های فرهنگی مدیرعامل اخیر این بانک دانست. صیدی در سالهای مدیریت خود بر بزرگترین بانک خصوصی کشور، در تلاش بوده تا علاوه بر بهبود وضعیت مالی این بانک، اثرگذاری ویژه ای نیز در حوزه فرهنگ بر جای گذارد و نقش لیدری بانک صادرات را در شبکه بانکی در بخش عمل به مسئولیت های اجتماعی در حوزه فرهنگ احیا نماید.

ارسال نظرات
موضوعات روز