پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
تیتر20 بررسی می کند؛
یکی از اهداف فولاد هرمزگان سوق دادن توجه به سمت سرمایه‌گذاری و توسعه استان هرمزگان و بالاخص منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس و فراهم ساختن زمینه برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام است.
کد خبر: ۴۲۴۸۸
فرازو نشیب های فولاد هرمزگان در سالی که گذشت/ پیش بینی ها از سالی که با کرونا آغاز شد
تیتر20 / سرویس معدن -  امروز نقش صنایع مادر در راستای خودکفایی و کمک به تولید ملی حائز اهمیت است که معدن و فولاد با در نظر گرفتن پتانسیل های ایران از اهرمهای قوی در این مقوله است، با توجه به نقش فولاد هرمزگان در صادرات تختال، اين شركت يكي از شركت هاي مطرح فولادي كشور محسوب می شود، این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید از بومی سازی در تمام حوزه های فولاد حمایت کرده که این موضوع نقش مهمی را نیز در تولید شغل و اشتغال پایدار منطقه داشته به طوریکه در مجموعه فولاد هرمزگان و شرکت های پیمانکاری این مجموعه تعداد 3929 نفر مشغول به کار می باشند که از این تعداد 77درصد بومی و ماندگار استان هرمزگان هستند. 

موقعیت منطقه ای فولاد هرمزگان ایجاب می کند تا این شرکت به عنوان پایگاه صادراتی به عنوان چشم انداز آتی سیاست گذاران مطرح باشد و از این روست که با ایفای نقش راهبردی در توسعه صنعتی در منطقه جنوب کشور ، همواره برآن بوده با استراتژی های توسعه بازار و ارائه محصولات مطابق استانداردهای روز دنیا، اهداف و برنامه های خود را تدوین نماید و ‌در نهایت اسلب هرمزگان به عنوان یک محصول شناخته شده در بازارهای جهانی رضایت و سهمی قابل ملاحظه داشته باشد.

افزایش تولید، صادرات و درآمد فروش 
نگاهی به میزان تولید اسلب در فولاد هرمزگان طی سه سال گذشته حکایت از روند صعودی در تولید این محصول دارد به نحوی که در سال 96 از 1141147 تن در سال 95 با رشدی 23.5 درصدی به 1،408،244 تن تختال رسید در ادامه سال 97 با برنامه ریزی دقیق در راستای تحقق اهداف استراتژیک شرکت رکورد سالیانه تولید  1،440،898 تن تختال به ثبت رسید که رشد 2.3 درصدی نسبت به سال 96 را نشان داد اما سال 98 نه فقط برای  فولاد هرمزگان بلکه برای تمام تولیدکنندگان فولادی شرایط بسیار پیچیده تر از گذشته بود. 

تحریم های آمریکا مستقیما صنعت فولاد را نشانه گرفت در این شرایط فولاد هرمزگان با تکیه بر توان ساخت داخل شرکت توانست بسیاری از نیازهای خود را تامین نماید و با تولید 1،460،106 تن تختال در سال 98 رشد 1.3 درصدی در تولید تختال را نسبت به سال 97 رقم بزند. 

روند صعود در بخش صادرات هم مشاهده شد، در حوزه تناژ فروش نسبت به سال 97، در بخش صادرات رشد 40 درصدی و در مجموع فروش داخلی و صادراتی به رشد 13 درصدی در این شرکت حاصل شد‌ که نتیجه آن رشد درآمد فروش در سال 98 نسبت به سال 97 به میزان 64 درصد بود.
اقدامات فولاد هرمزگان در سالی که گذشت
این شرکت در سال ۹۸ با نگاهی تحسین برانگیز نخستین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم در کشور را برگزار کرد.

 شرکت فولاد هرمزگان در سالی که به عنوان «رونق تولید» نام‌گذاری شده بود و همچنین مسئولیت اجتماعی که نسبت به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان داشت، اقدام به برپایی نخستین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد کرد. از طرف دیگر فولاد هرمزگان دارای یکی از آخرین فناوری‌های روز جهان در زمینه ماشین‌های ریخته‌گری است. هدف بعدی از برپایی این کنفرانس سوق دادن توجه به سمت سرمایه‌گذاری و توسعه استان هرمزگان و بالاخص منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس و فراهم ساختن زمینه برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام محسوب می شد.

بعلاوه اینکه در شرایطی که نیازمند یک تعریف جدید در ارتباط بین صنعت و پارکهای علم و فناوری و مراکز علمی هستیم، فولاد هرمزگان در این حوزه بسیار خوب و هدفمند فعالیت کرد و در سال ۹۸ با مساعدت مهندس ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال به پارک و‌علم و فناوری هرمزگان اختصاص داد.

در سال گذشته از فولاد هرمزگان در همایش حمایت از تولید ملی (حاتم) نیز به دلیل انجام پروژه پژوهشی ساخت پایلوت آب شیرین کن جذبی با همکاری دانشگاه هرمزگان تقدیر شد. توجه به دانش بومی و حمایت از پژوهش و ارتباط موثر و کارآمد بین صنعت و دانشگاه از اولویت های شرکت فولاد هرمزگان در سال های اخیر بوده است که این موضوع با توجه به نیاز کشور اقدامی ستودنی است.

پیش بینی ها از سالی که با بیماری کرونا آغاز شد
فولاد هرمزگان در راستای مسئولیتهای اجتماعی وهمیاری با استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی درجهت کنترل بهتر شیوع ویروس کرونا و بهبودی بیماران مبتلا به این بیماری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران کرونا ویروس اختصاص داد.

این شرکت در سال ۹۸ توانست با رشد 1.3 درصدی در تولید تختال گام مهمی در تحقق رونق تولید بردارد و فولاد هرمزگان در سال ۹۹ با توسعه بومی سازی و حمایت از تولیدات کیفی داخلی، بهینه سازی مصارف عمده، ارتقای زیرساخت های پشتیبانی فنی تولید خواهد توانست به ارزش آفرینی برای مشتریان از طریق تولید اقتصادی، با کیفیت و پایدار محصول نهایی که تختال است دست یابد و در جهت تحقق شعار سال که همان جهش تولید است عمل نماید نگاه به عملکرد مجموعه در سال گذشته که در ابتدای متن به آن اشاره شد تاییدی بر این مطلب است .
ارسال نظرات
موضوعات روز