شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
تیتر20 رشد قابل توجه فروش اموال مازاد بانک صادرات ایران را بررسی می کند؛
بانک صادرات با هدف بهینه سازی ساختار مالی در سال ٩٨، با رکورد فروش ٩ هزار میلیارد ریال اموال مازاد گام جدیدی را در اصلاح ساختار اقتصادی برداشت .
کد خبر: ۴۲۵۹۰
انجام هزینه های ضروری با فروش دارایی های مازاد / حرکت بانک صادرات به سمت سوددهی با فروش اموال مازاد
تیتر20 - با توجه به این که ریاست جمهوری بار ها خروج بانک ها از فعالیت های بنگاه داری را متذکر شده و فروش اموال مازاد را خواستار گردیده است و پیرو سخنان وزیر اقتصاد مبنی بر این که لازمه حرکت رو به جلو و رونق اقتصاد دست کشیدن بانک ها از فعالیت های این چنینی است ، بانک صادرات در این راستا اقدامات مهمی انجام داده و در راستای واگذاری و فروش املاک مازادش، فعالیت های مفیدی داشته است.

فروش املاک مازاد بانک صادرات ایران با هدف چابک سازی و اصلاح ساختار مالی تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت تولید با جدیت دنبال شده است.

فروش اموال مازاد چه دستاوردی برای بانک به ارمغان خواهد آورد؟
با توجه به عملكرد و سود و زيان بانك صادرات ایران  و  بر اساس گزارش هاي بانك روي كدال بورس اوراق بهادار تهران، نكات قابل توجهي را در مورد عملكرد مالي بانك، دارايي ها و منابع مالي، سپرده ها و تسهيلات، اموال قابل توجه بانك و مطالبات معوق و طلب هاي قابل توجه آن از دولت، شركت ها و سازمان ها و نهادهاي مختلف نشان مي دهد كه هر گوشه از آمارها و گزارش عملكرد بانك حكايت از توان قابل توجه مالي و دارايي ها، و حركت بانك به سمت سودآوري و خروج از زيان دهي در سال هاي آينده دارد.

گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی از عملکرد بانک ها در واگذاری اموال و دارایی های مازاد نشان می دهد بانک صادرات ایران در سال گذشته پیشتاز این اقدام بوده است.

این بانک با هدف توانمند ‌سازی و اصلاح ساختار مالی، تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت بخش‌های مولد کشور، در سال ٩٨، تعداد ٤٧٥رقبه از املاک مازاد خود به بهای بالغ بر ٩ هزار میلیارد ریال را فروخت.

آن طور که گزارش اهم عملکرد و دستاوردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان می دهد، در سال 97بیش از ۶۹ هزار میلیارد ریال از املاک و سهام مازاد در اختیار بانک های دولتی واگذار شده است.

از مجموع واگذاری ها بانک صادرات در سال 97، فروش ۵۳۳ رقبه ملک به ارزش ۵ هزار و 676 میلیارد ریال سهم بانک صادرات ایران بوده است.این در حالی است که این بانک در سال ۱۳۹۶ تعداد 411 رقبه از املاک مازاد خود به ارزش بالغ ‌بر 3 هزار و 986 میلیارد ریال را فروخته بود.

فروش اموال و دارایی های مازاد یکی از تاکیدات دولت و بانک مرکزی به نظام بانکی است. با این اقدام، دارایی های بانک ها آزاد شده و منابع آن در امور اساسی از جمله پرداخت تسهیلات استفاده خواهد شد.

این بانک با هدف چابک‌سازی و بهینه سازی ساختار مالی، تجهیز و مصرف مناسب منابع و تقویت بخش‌های تولیدی کشور، در سال گذشته، با رکورد فروش ٩ هزار میلیارد ریال اموال مازاد گام جدیدی را در اصلاح ساختار اقتصادی برداشت .

فروش اموال مازاد بانک صادرات ایران، همزمان با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در سال ٩٤ به جدیت در دستور کار قرار گرفت به نحوی که در سال ٩٤ حدود ١٠٣ رقبه ملک به بهای بیش از ٥٩١ میلیارد ریال، در سال ٩٥ تعداد ١٤٧ رقبه ملک به بهای بالغ بر ٨٧١ میلیارد ریال واگذار شده و منابع حاصل از آن در مسیر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی کشور قرار گرفت.

فروش این اموال و دارایی‌ها بر اساس نقشه‌ راه و برنامه‌های عملیاتی ابلاغ شده بانک صادرات ایران، در راستای عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، چابک‌سازی و اصلاح ساختار مالی، تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت بخش‌های تولیدی کشور، مورد توجه قرار دارد و همچنان با دقت و اهتمام از سوی این بانک پیگیری می‌شود.

طی یکسال گذشته اقدامات مختلفی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای اصلاح نظام بانکی به اجرا در آمده است که حوزه‌های مختلف، شامل بانکداری دیجیتال، مولد سازی دارایی‌های بانک ها، استقرار نظام حاکمیت شرکتی در بانک ها، واگذاری اموال و املاک مازاد، ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه و تعدیل شعب بانکی را شامل می‌شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز