جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
با فروپاشی صنعت گردشگری تایلند، صنعت اورکید این کشور که صادرکننده بزرگ آن است نیز به دلیل کاهش تقاضای جهانی در حال نبا فروپاشی صنعت گردشگری تایلند، صنعت اورکید این کشور که صادرکننده بزرگ آن است نیز به دلیل کاهش تقاضای جهانی در حال نابودی است. ابودی است.
کد خبر: ۴۲۶۱۰
دورریز روزانه میلیون‌ها اورکیدتیتر20- تقاضای جهانی برای گلها از اورکید تایلند گرفته تا لاله هلند و گل رز کنیا، به دلیل تعطیلی کسب و کارها و هتلها در سراسر جهان و ماندن مردم در خانه کاهش پیدا کرده است. سومپونگ تاوسوک، نایب رئیس انجمن اینترپرایز گاردن اورکلید تایلند در این باره گفت: میلیونها اورکید که برای تزیین رستورانها و هتلها و در جشنها و رویدادها مورد استفاده قرار می‌گرفتند هر روز چیده شده و دور ریخته می‌شوند زیرا خریداری برای آنها وجود ندارد. وی در ادامه افزود: تقریبا خریداری وجود ندارد و حتی اگر بخواهیم صادر کنیم هم نمی‌توانیم زیرا پروازهای مسافری که معمولا آنها را حمل می‌کردند، لغو شده‌اند.

تایلند بیش از نیمی از اورکید تولید شده در این کشور را صادر می‌کند. بیش از یک سوم صادرات اورکید تایلند به اروپا و آمریکا انجام می‌گیرد. اما تایلند تنها صادرکنندگان نیستند که در این صنعت آسیب دیده‌اند. تقاضا از سوی خریداران داخلی نیز به دلیل این که گردشگری متوقف شده، کاهش پیدا کرده است. گردشگری در حدود یک پنجم از اقتصاد تایلند مشارکت دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تولیدکنندگان و صادرکنندگان اورکید تایلند که ۵۰ هزار نفر را بکار گرفته‌اند، اکنون تنها به زنده نگه داشتن مزارعشان تا زمان بازگشت به وضعیت عادی متمرکز شده‌اند. اما با ادامه افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان و قرنطینه، هنوز فاصله زیادی برای بازگشت به دوران سابق وجود دارد./ ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز