چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش در بسیاری از بازارهای فشن را به صفر رسانده و همچنان وضعیت بسیاری از مراکز عرضه محصولات نامشخص است.
کد خبر: ۴۲۶۳۸
شوک کرونایی به صنعت فشنتیتر20- قربانیان صنعت فشن در جهان از صاحبان برندها گرفته تا متولیان عرضه محصولات، همچنان در شوک این اپیدمی هولناک به سر می‌برند و تلاش می‌کنند ضمن باور این معضل جهانی و ناشناخته، راه حلی برای فرار از شرایط به وجود آمده بیندیشند.

اینکه مشخص نیست وضعیت به وجود آمده در پی شیوع کرونا تا به کی ادامه داشته باشد، مهم‌ترین نکته‌ای است که سبب شده فعالان هنر صنعت فشن در تمام دنیا به فکر بیفتند و جای خالی رخدادهای روتین در این عرصه را با رنگ و بوی کرونایی پر کنند.

بهار و تابستان هر سال، اوج شکوفایی رویدادهای عرصه فشن بود و حال که کرونا، تمامی این رخدادها را به حاشیه رانده، فضای سردی بر جریان مد و لباس در اقصی نقاط جهان حاکم شده است.

حتی برگزاری بسیاری از رویدادهای بشردوستانه و حامی طبیعت این عرصه نیز هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. به‌طور مثال هفته مد پوشاک پایدار کپنهاگ که هر سال در اواسط بهار برگزار می‌شد، به اواسط پاییز منتقل شد و نمایشگاه پوشاک پایدار سبز مونیخ که هر سال در اواخر ماه اسفند برگزار می‌شد، به دلیل شیوع این ویروس در این شهر لغو شد.

البته در این وانفسا، بازار ماسک به‌شدت شرایط مساعدی دارد و چه‌بسا طراحان خلاق لباس که این روزها به جای ارائه طرح‌های نو و خلاقانه برای برندها، به فکر طراحی ماسک‌های بدیع افتاده‌اند و نمونه‌های متنوعی از آن‌ها تاکنون وارد بازار شده است. در ابتدای سال 2020 میلادی و هم‌زمان با هفته مد برلین و در نمایش مد نیونیت، شاهد مدل‌هایی بودیم که با ماسک‌هایی بر صورت‌های خود جلوی عکاسان و بازدیدکنندگان ظاهر شدند. آن ماسک‌ها در آن نمایشگاه در راستای تِم سال نمایشگاه "هوا" و در اعتراض به آلودگی هوا بر صورت‌های مدل‌ها قرار گرفتند.

به هر تقدیر، هم‌اکنون بسیاری از کسب و کارها به نحوی تحت تأثیر این ویروس جدید قرار گرفته‌اند و مسلماً صنعت مد و پوشاک هم در بخش‌های بسیار زیادی تحت تأثیر آن  قرار گرفته است ازجمله بسته شدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ پوشاک و همچنین بوتیک‌های کوچک در اغلب شهرهای اروپایی و آمریکایی، به تعلیق درآمدن چرخه تولید در اغلب کشورهای تولیدکننده و همچنین متوقف شدن واردات و صادرات بین کشورهای تولیدکننده و عرضه‌کننده پوشاک.

به‌طور مثال در روزهای اخیر رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران درباره وضعیت بازار کفش اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش در بازار کفش به صفر رسیده است.

بسیاری از صاحبان برندها به دنبال راهکارهای نو و البته جذاب برای نمایش و عرضه جدیدترین محصولاتشان هستند.

حداقل در ایران تمام نگاه‌ها به سمت و سوی ستاد مبارزه با کرونا دوخته شده تا تکلیف مراکز خرید مشخص شود که آن هم با توجه به تنوع گونه‌های این مراکز، همچنان بازگشایی بسیاری از آن‌ها ازجمله پاساژهای مسقف در هاله‌ای از ابهام است.

هرچند که فست فشن رنگ باخته و سرعت حرکت برندهای مد و لباس به‌شدت کاهش یافته، با این همه چرخه تولید ماسک و گان نه‌فقط در ایران که در تمام جهان به‌شدت سرعت گرفته و در این شرایط بسیاری از برندها نیز فارغ از اصل حفظ هویت، چرخ‌های تولید خود را در این مسیر به حرکت درآورده‌اند./ هنرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز