جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
سیدعلیرضا موسوی مجد، مدیرعامل شرکت سام الکترونیک:
قطع همکاری شرکت سامسونگ کره جنوبی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکا، فرصتی را برای محک زدن شرکت‌های ایرانی فراهم کرد؛ طوری ‌که نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام به زودی وارد بازار می‌شود تا خلأ نبود شرکت‌های خارجی در بازار پوشش داده شود.
کد خبر: ۴۳۰۴۷
محصولات سام‌الکترونیک از محصولات سامسونگ ارزان‌تر هستند
تیتر20 - سیدعلیرضا موسوی مجد، مدیرعامل شرکت سام الکترونیک، با اشاره به اینکه سعی ما بر این بود که کالای باکیفیت وارد بازار کنیم، توضیح می‌دهد: متاسفانه اعتماد مردم به محصولات داخلی از بین رفته بود و باید این اعتماد باز میگشت، از سوی دیگر ما به یک منبع تکنولوژی وصل بودیم و می توانستیم خودمان را به‌روز و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و بعد وارد فاز بعدی شویم. همکاری ما با سامسونگ موجب شد بتوانیم بزرگ‌ترین کارخانه دیسپلی در خاورمیانه را راه‌اندازی کنیم و از سوی دیگر خط تولید یخچال را نیز راه‌اندازی کردیم و توانستیم در کنار سایر محصولات از برند سامسونگ که یکی از برندهای مطرح دنیا است در کشور استفاده کرده و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی با یادآوری این نکته که با ورود سامسونگ ما این زمینه را فراهم کردیم که مردم ایران بتوانند حق انتخاب داشته باشند، گفت: سامسونگ در کنار محصولاتی که در ایران تولید میکند محصولات دیگر آشپرخانه را نیز در دنیا تولید میکند که طرفداران خاص خود را دارد، اما ما در این زمینه نتوانستیم وارد شویم و دلیل آن نیز این بود که در داخل کشور سایر برندها به خوبی در این زمینه فعالیت کرده و توانسته بودند نظر متقاضیان را به خود جلب کنند؛ به همین دلیل نیازی نبود ما وارد این حوزه شویم، این فضای رقابتی که ایجاد شده بود، میتواند به رشد کیفیت محصولات داخلی کمک کند.

به گفته موسوی مجد، این شرایط یک فرصت را به وجود آورد تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند، به‌طور مثال در حوزه تلویزیون تکنولوژی که در کره استفاده می‌شود در ایران نیز استفاده شد و هر ۶ماه یک‌بار مدل‌ها در ایران تعویض می‌شود که این موضوع و به‌روز بودن، توانسته اعتماد مردم را جلب کند.

موسوی مجد ادامه داد: این وظیفه ما است که به عنوان شرکت تولیدکننده باید با تولید محصول با کیفیت بتوانیم نظر مردم را جلب کنیم و سنگ تمام بگذاریم و محصول با کیفیت را با قیمت مناسب وارد بازار کنیم و از سوی دیگر با ارائه خدمات پس از فروش مناسب خیال مردم را راحت کنیم تا بتوانند با فراغ بال به سمت محصولات داخلی روی آورند. این نکته را باید در نظر گرفت که در گام اولیه باید کالای باکیفیت وارد بازار کرد، به همین دلیل هم در سام‌الکترونیک عجله‌ای برای عرضه محصول نشان ندادیم تا بتوانیم محصولی باکیفیت را وارد بازار کنیم.

موسوی‌مجد در ادامه بااشاره به اینکه در سال‌های۹۰و۹۱ این شرکت واردکننده یخچال و لباسشویی محسوب میشد، عنوان کرد: درحال حاضر این شرکت به بزرگ‌ترین تولیدکننده یخچال و ماشین لباسشویی تبدیل شده و ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات سام‌الکترونیک از محصولات سامسونگ ارزان‌تر هستند، گفت: البته این موضوع شامل کالای قاچاق نمیشود و دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید جلوی کالای قاچاق را به کشور بگیرد تا تولید مقرون به‌صرفه و شرایط برای رقابت در بازار فراهم شود. به‌طور مثال کالای قاچاق با محصولات سامسونگ۲۰تا۳۰ درصد اختلاف قیمت داشت و این درحالی است که ما مجبور بودیم درکنار هزینه‌های تولید، هزینه‌های جانبی مانند مالیات، خدمات پس ازفروش و... را نیز پرداخت کنیم.

به گفته موسوی‌مجد، به زودی تولید تلویزیون و مانیتور آغاز خواهد شد و از ماه‌های آینده تولید یخچال، ماشین لباسشویی و جاروبرقی استارت خواهد خورد و به مرور وارد بازار خواهند شد.  

مدیرعامل سام الکترونیک در خصوص اینکه تاکنون چه میزان تلویزیون ازسوی این برند تولید شده است، عنوان کرد: تمام اقدامات برای تولید تکمیل شده و قرار بود پیش از عید استارت تولید زده شود که باتوجه به شرایط پیش آماده ناشی از کرونا کار عقب افتاد و به زودی تولید و رونمایی از تلویزیون سام‌الکترونیک صورت خواهد گرفت و این محصول بلافاصله وارد بازار خواهد شد و طی ماه آینده نیز تولید ماشین لباسشویی و یخچال آغاز خواهد شد./دنیای اقتصاد
ارسال نظرات
موضوعات روز