جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
تیتر20 بررسی می کند؛
اينكه سال 99 براي ذوب آهن اصفهان ادامه موفقيت هاي پيشين باشد بر چند اصل استوار است، سال جدید اهمیت تامین مواد اولیه پایدار برای تحقق بخشیدن به شعار سال و تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کارهای مختلف و نحوه پرداختن به آن مي تواند شركت را از اهداف مهم خود دور يا نزديك كند.
کد خبر: ۴۳۳۸۳
سال ثبت رکورد ها برای ذوب آهن/ پیش بینی ها برای ذوب آهن در سال 99 چیست؟
تیتر20 - ذوب آهن اصفهان در سال ٩٧ نزدیک به 50 درصد محصولات خود را صادر کرد و عنوان صادر کننده ممتاز کشور را از آن خود نمود، در سال ٩٨ نیز علی رغم تحریم های ظالمانه که صنعت فولاد کشور را نیز نشانه گرفت، صادرات این شرکت نتيجه مطلوبي داشت و در نهايت حجم صادرات اين شركت در برگیرنده بازارهای جدید صادراتی مانند غنا و توسعه در حوزه CIS و کشورهای آسیای جنوب شرقی بود بعلاوه اینکه صادرات محصولات فرعی مازاد بر  نیازهای داخلی کشور هم در اين سال انجام می شد. 

این شرکت در سال گذشته موفق شد میزان صادرات محصولات اصلی خود را به یک میلیون و 154 هزار تن برساند که افزایش 28 درصدی نسبت به سال 1397 داشته است . در سال 1397 ذوب آهن اصفهان 900 هزارتن صادرات داشت .

کیفیت محصولات ذوب آهن یکی از عوامل موثر در موفقیت و افزایش روند صادرات اين شركت است. ذوب آهن اصفهان در راستای محقق نمودن افزایش سهم صادراتی خود به تمامی کشورها خصوصاً کشورهای اروپایی و برخی کشورهای همسایه که صادرات به آنها مستلزم داشتن گواهینامه CARES می باشد نيز اقدام كرد و نتيجه اين شد كه در حال حاضر اولین و تنها صادرکننده ایرانی دارای این گواهینامه است و محصولات زیادی مطابق با استاندارد BS تولید و صادر كرده است.

اقدامات مهم ذوب آهن در سال ٩٨
ذوب آهن در سال ٩٨ ركوردهاي ماهانه تحسين برانگيزي داشت، ثبت بالاترین ارزش فروش ( تحویل ) در سال ، در تاریخ ذوب آهن اصفهان و ثبت رکورد بالاترین ارزش فروش ( تحویل ) در ماه، در تاریخ ذوب آهن اصفهان به میزان 1137 میلیارد تومان در اسفند 98 از جمله دستاوردهای این شرکت در سال گذشته است .

 همچنین تناژ تحویلی محصولات فرعی و فولادی ذوب آهن در سال گذشته 2 میلیون و 622 هزار تن بود. اين شركت در اسفند ماه عالی بوده است.

 شرکت در دی و بهمن تولیدی برابر با ۲۳۵ و ۱۹۷ هزار تن داشت که در اسفند ماه با تولید ۱۷۹ هزار تنی فروش سال ۹۸ خود را به ۲،۴۱۵ هزار تن رساند. فـروش ذوب آهن در دی و بهمن برابر با ۱۹۶ و ۲۲۹ هزار تن بود که در این ماه فـروش ۲۰۷ هزار تنی را گزاش کرده است.

 شرکت در  سال ۹۸ در مجموع ۲،۴۱۵ هزار  تن محصول به مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان به فـروش رساند. مبلغ فـروش این فولادساز در اسفند ماه بالاتر از میانگین فـروش ماهانه شرکت و برابر با ۱،۱۳۷ میلیارد تومان ثبت شد.

در سال 1398 ذوب آهن اصفهان موفق به تولید یک میلیون و 250 هزار تن کک شد که یک رکورد در تاریخ ذوب آهن اصفهان محسوب می شود. همچنین علاوه بر رکورد تولید سالیانه چدن مذاب با دو کوره بلند، این شرکت موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه  244144  و روزانه  9657  تن چدن مذاب با دو کوره بلند نیز شد. از همه مهمتر خودکفایی در تامین ریل داخلی از گام های بلند صنعت در این شرکت فولادی است و در زمان تحریم های ظالمانه قطارها بر روی ریل تولید ملی مسافران را جابجا می کنند.

سال ٩٩ براي ذوب آهن چگونه پيش بيني مي شود؟
اينكه سال جديد براي اين شركت ادامه موفقيتهاي پيشين باشد بر چند اصل استوار است، سال جدید اهمیت تامین مواد اولیه پایدار برای تحقق بخشیدن به شعار سال و تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کارهای مختلف و نحوه پرداختن به آن مي تواند شركت را از اين هدف دور يا نزديك كند.

سال 99 با محدودیت های ناشی از بیماری جهان شمول کرونا و اولویت حفظ جان پرسنل چه در شرکت ذوب آهن و چه در شرکت های طرف تجاری، کاهش ساعت کار، کاهش حضور پرسنل و در بعضی از شرکت ها هم تعطیلی شروع گردید. این در حالی است که فعالیت تامین و تدارک و پشتیبانی تولید، فعالیتی وقفه ناپذیر براي هر شركت است. مواد اوليه در توليد و در ادامه صادرات اين شركت نقش اساسي ايفا مي كند که یکی از این اقدامات مهم و اساسی می تواند ممنوعیت صادرات سنگ آهن و یا به عبارتی هر آنچه در داخل به منظور جهش تولید لازم است، باشد.

ذوب آهن اصفهان آمادگی لازم را دارد با راه اندازی کوره شماره یک در سال جهش تولید برای اولین بار رکورد عبور از 3 میلیون تن را به عرصه عمل آورد. 

اين شركت براي سال ٩٩ سبد كالايي خود را متنوع تر نيز كرده است. شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سال۹۹ با اضافه کردن ورق‌های فولادی ۲۵۰ و ۳۰۰میلی‌متر به سبد محصولات خود، علاوه‌بر اینکه گامی برای خودکفایی و تامین نیاز داخلی گام برداشته، به سمت تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر حرکت کرده که چشم‌انداز افزایش درآمدزایی برای این شرکت را ترسیم می‌کند. در شرایط کنونی این ورق‌های فولادی به‌وسیله برخی از مجموعه‌ها تولید می‌شود، اما ورق با عرض ۳۰۰میلی‌متر و ۲۵۰میلی‌متر تنها از سوی شرکت ذوب‌آهن عرضه می‌شود.
ارسال نظرات
موضوعات روز