شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
آقای ماشین باز:بازار خودرو پس از برداشته شدن تحریم ها

تیتر20- آقای ماشین باز:روند توافقات 1+5باایران برخلاف آنچه تصور می شد بازار خودرو را با رکودی بی سابقه مواجه ساخته است.هر چند که این رکود دوام زیادی نداشته و بازار خودرو به زودی جانی دوباره گرفته و رونق به آن باز می گردد.

دلیل این رکود را باید در توقع مردم در پایین آمدن قیمت خودرو دانست که البته میسر شدن این امر کمی دور از ذهن به نظر می رسد چراکه تجربه نشان داده که هیچ گاه خودروسازان قیمت خودرو را کاهش نداده اند.

اما این نکته را نباید فراموش کرد که دلار به زودی تک نرخی شده و بازار تنش کمتری را تجربه می کند از اینرو خودروها با نوسانات قیمت همراه نخواهند بود.

خودروهای وارداتی نیز ارزان نشده و در خوشبینانه ترن حالت با قیمت های حال حاضر به فروش می رسند اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت خواهد بود حضور خودروسازان مطرح دنیا در بازار ایران است که کار را برای خیلی ها سخت و عرصه را برای بسیاری از شرکت ها تنگ می کند.

با برداشته شدن تحریم ها بسیاری از شرکت های بزرگ برای همکاری و عرضه محصولات خود راهی بازار ایران می شوند.اگرچه ممکن است قیمت خودروها کاهشی نداشته باشد اما این امید وجود دارد که تنوع در بازار ایران زیاد شده و مردم بتوانند انتخاب های بیشتری را پیش رو داشته باشند.

مردم ایران دیگر از پژو و رنو و پراید خسته شده و به دنبال خودورهایی متفاوت تر هستند.اگر بعد از توافقات نهایی وزارت صنعت و معدن قوانینی خاص در جهت انحصار خودرو وضع نکند شاهد حضور خودرهایی ارزان تر از پراید نیز در بازار ایران خواهیم بود.

به هر حال در شش ماه دوم سال می توان شاهد چنین اتفاق هایی بود و اینقدر زود نمی توان به استقبال همه اتفاق های خوب رفت.

ارسال نظرات
موضوعات روز