سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
این روزها وضعیت شکایت مارک ویلموتس از فوتبال ایران به جایی رسیده که همه به این فکر افتادند فدراسیون فوتبال ایران چرا آنقدر دیر فهمید سرمربی بلژیکی به درد کشور ما نمی‌خورد؟
کد خبر: ۴۳۵۹۸
تیتر20- مربی نجیب، درس گرفتن از قرارداد کارلوس کی‌روش و فوق‌العاده بسته شدن قرارداد مارک ویلموتس. این‌ها صحبت‌هایی بودند که در روزهای ابتدایی حضور سرمربی بلژیکی در ایران و عقد قرارداد با فدراسیون مطرح شدند. صحبت‌هایی از سوی فدراسیون فوتبال و در راس آن مهدی تاج. هرچند تاج این روزها سمتی در فدراسیون فوتبال ندارد و به دلیل بیماری خودش را کنار کشیده و صندلی را به بهاروند سپرده اما هنوز مشکلات قرارداد عجیبی که با ویلموتس بستیم گریبان‌گیر فوتبال ایران است. فوتبال ایران بعد از پایان دوران کی‌روش با ویلموتس و اسکوچیچ قرارداد امضا کرده و تا امروز قرارداد سرمربی بلژیکی پر  دردسر بوده و خیلی بعید نیست با پایان دوران اسکوچیچ حتی قرارداد او هم برای فدراسیون مشکل‌ساز شود. چراکه هیچکس هنوز جزئیاتی از قرارداد با اسکوچیچ هم ندارد.

وقتی کارلوس کی روش و فوتبال ایران به پایان مسیر رسیدند، فدراسیون فوتبال حرف از انتخاب یک مربی بزرگ و درجه یک زد. کسی که به قول مهدی تاج اگر بهتر از کی روش نباشد از او چیزی کمتر ندارد. در ابتدای امر هم مهدی تاج شیوه علی کفاشیان را پیش گرفت. در واقع از روش پنهان کاری استفاده کرد و در ابتدا کسی خبر از حضور ویلموتس در فوتبال ایران نداشت. چون تاج اعتقاد داشت اگر اسم ویلموتس سر زبان ها بیاید، دلال ها وارد کار می شوند. در نهایت هرطور شده قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران بسته شد اما هیچ چیز طبق انتظار پیش نرفت.

شروع مذاکرات ایران و ویلموتس در سفارت بروکسل در بلژیک همراه شد. در این جلسه حتی همسر مارک ویلموتس نیز حضور داشت و به شدت مخالف حضور سرمربی بلژیکی در ایران بود. در نهایت اما قرارداد فدراسیون با ویلموتس آنقدر قرارداد خوبی از نظر مالی و امکانات بود که سرمربی بلژیکی و همسرش نتوانستند قید چنین قراردادی را بزنند. بعد از برگزاری جلسات در بلژیک، قرارداد ویلموتس در ایران بسته شد و از اینجا تازه ماجرای شناخت مربی بلژیکی شروع شد. اینکه تاج و همکارانش به این نتیجه رسیدند ویلموتس آن چیزی که در ذهن شان تصور می کردند نبوده. حتی از یک جایی به بعد شکایت بازیکنان تیم ملی از سرمربی جدید هم به گوش مسئولان فدراسیون رسید.

بلد نبودن زبان انگلیسی، برگزار نکردن جلسات فنی مناسب و کلی مشکل دیگر باعث شده بود ویلموتس با کی روش مقایسه شود. چندی پیش که اسلامیان در یکی از مصاحبه های خودش از این گفت که مربی های خارجی مخصوصا ویلموتس بیش از هرچیزی به دنبال پول گرفتن از ایران هستند، مهدی تاج دوباره پشت ویلموتس درآمد. زمان زیادی اما نگذشت که همین مهدی تاج از واژه کلاهبرداری استفاده کرد و خودش هم به این نتیجه رسید که سرمربی بلژیکی بلای بدی سر فوتبال ایران آورده.

این اتفاقات که پشت سر هم چیده شد، همه به این نتیجه رسیدند که ویلموتس حتی بدترین گزینه ممکن برای فوتبال ایران بود. اینکه فدراسیون فوتبال و مهدی تاج آنقدر دیر به این نتیجه رسیدند ولی جای تعجب دارد. قرارداد ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران این روزها به جای باریکی رسیده و ممکن است غرامت خیلی سنگینی گردن فدراسیون ایران باشد. غرامتی که در این وضعیت کنونی به شدت برای فدراسیون ایران گران تمام خواهد شد. هرچند این روزها پشیمانی و بازگشت به گذشته مخصوصا در روزهای نبود مهدی تاج فایده ای ندارد و حالا دوباره همه باید منتظر شکایت های آتشین باشند اما نباید فراموش کرد مهدی تاج و همکارانش در این زمینه اشتباهاتی کردند و به نوعی این اشتباهات را پذیرفته‌اند. چه، مهدی تاج اخیرا پستی در مدح کارلوس کی روش منتشر کرد! کسانی که در واقع باید از تصورات مردم خیلی جلوتر باشند اما در نهایت طوری از انتخاب خودشان پشیمان شدند که حالا وضعیت به شدت بحرانی و سخت شده و اینکه چرا فدراسیون آنقدر دیر به نتیجه رسید که ویلموتس گزینه بسیار بدی بود، سوال بزرگی ست که هنوز کسی برای آن جواب پیدا نکرده است؟/خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز