سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
برند شهر چرم در اواخر دهه شصت با پیشینه پایه‌گذاران و تنوع عظیمی از محصولات چرمی، با توجه به نیاز مشتریان فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۴۳۷۲۳
توسعه پایدار برند «شهر چرم» در سال جاریتیتر20- این برند ابتدا جهت تامین کالاها و هدایای چرمی سازمان‌ها، طیف وسیعی از نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها و از جمله شرکت‌های خودروسازی را پوشش داد و در سال 1374 به‌عنوان یک برند به ثبت رسید. محسن همایونی مدیرعامل برند شهر چرم توضیحاتی را پیرامون روند کاری این برند ارائه داده است که در ادامه می‌آید.

 لطفا در ابتدا توضیحات مختصری درباره برند شهر چرم ارائه دهید.

 شهر چرم اولین شعبه خود را در خیابان منوچهری ایجاد کرد و در اوایل دهه 80 شروع به گسترش شعب خود در مناطق مختلف تهران و دیگر مراکز استان‌ها همچون اصفهان، تبریز، یزد، کردستان، مشهد، کرمان، کرمانشاه و دیگر استان‌ها کرد. این برند جهت تحقق بازار و توسعه فعالیت‌های خود در سال 2007 برند «لدر سیتی» را در کشور انگلستان شهر لندن ثبت کرد. در همین راستا توانسته محصولات و تولیدات با ارزش چرم ایرانی را با برند ال‌سی به کشورهایی از جمله انگلستان، آلمان، نروژ، استرالیا و امارات عربی صادر کند و در نمایشگاه‌های بین‌المللی (اختصاصی ایران در ایتالیا - شهر رم، آلمان -برلین، عربستان- ریاض و امارات -دبی) حضور داشته است که خود برگ زرینی از افتخارات این برند ایرانی است و به‌عنوان اولین تولید‌کننده محصولات چرمی در سال 74 شناخته می‌شود.

تمامی تولیدات چرمی این برند در مرحله ساخت چرم از مواد گیاهی و ضد‌سرطان ساخته شده که یکی از ویژگی‌های این برند است که باعث دریافت استانداردهای جهانی ازجمله ایزو9001،9014 برند حلال، برند سالم و دارای گواهینامه برند شده است.

امیدواریم با حمایت کلیه مشتریان عزیز بتوانیم سهم وزینی برای ارتقای تولید کشور عزیزمان ایران داشته باشیم.

 از نظر شما، کرونا چه آسیب‌هایی را به این صنعت وارد کرده است؟

متاسفانه با شروع ویروس کووید19 که منشا آن کشور چین شهر ووهان است و با گسترش این ویروس به تمامی دنیا به‌عنوان یک ویروس همه‌گیر که بهمن ماه وارد کشور شده، آسیب‌های جدی به کلیه صنایع از جمله صنعت مد و پوشاک وارد شده است.

طبق آمارها صنعت گردشگری و هتلداری 100درصد، بخش خدمات 56درصد، کشاورزی 16درصد، صنایع‌دستی، کفش و پوشاک 77درصد و حمل‌و‌نقل درون‌شهری 62 درصد آسیب‌پذیر بوده‌اند.

طبق گزارش بانک مرکزی، صنعت پوشاک و کیف و کفش جزو 10 شغل آسیب دیده از کووید19 است و فعالیت پوشاک و کیف و کفش هم که عموماً در ماه پایانی سال بیشترین فروش را داشته، به ترتیب با کاهش 70 و 50 درصدی مواجه شده است.

 دیدگاه شما پیرامون بهترین واکنش برندها و تولیدکنندگان ایرانی در پاسخ به این بحران چیست؟ شهر چرم در این راستا چه اقداماتی انجام داده است؟

قطعاً مدل تصمیم‌گیری در هر محیط کسب‌وکاری متفاوت است و شیوه تصمیم‌گیری برای مدیران آن هم متفاوت خواهد بود.

اولین قدم برند شهر چرم این بود که تقریبا از 15 اسفند ماه، جهت حفظ سلامتی پرسنل و مشتریان محترم برند شهر چرم فروشگاه‌های خود را تعطیل کرد و فروشگاه اینترنتی با سبک خاصی مدیریت شد و در قدم دوم آموزش

و هم‌فکری پرسنل شهر چرم از طریق شبکه مجازی صورت گرفت. در قدم سوم تولید و توزیع ماسک‌های تنفسی و ارسال به مناطق محروم کشور، از خدماتی بود که در این دوران با کمک پرسنل شهر چرم توانستیم به سرانجام برسانیم و در آخر با کمک تعدادی از خیرین اتحادیه سراجان تعداد 1000 بسته حمایتی جهت کمک به اعضا و کارگران بخش تولید محصولات چرمی به صورت رصد دقیق ارسال شده است.

   بسیاری از تولیدکنندگان معتقدند گرچه فروش شب عید برندها قابل بازگشت نیست اما پساکرونا و نیمه دوم سال می‌تواند زمانی طلایی برای فروش برندها و خروج آنها از رکود باشد، نظر شما در این‌باره چیست؟

با توجه به گسترش این ویروس در پایان اسفند ماه و فروردین 99 که خود باعث ضرر و زیان گسترده‌ای برای تمامی مشاغل شد، دولت طرح‌هایی در جهت جبران لطمات اقتصادی به صاحبان کسب‌و‌کار دارد و باید برای آن بودجه زیادی در نظر بگیرد و علی‌القاعده با کسری بودجه مواجه می‌شود. دولت ممکن است در سال جاری کسری بودجه خود را با افزایش مالیات بر مشاغل تامین کند. این مساله ناخوشایند است و قطعا نمی‌تواند فضای کسب‌و‌کار را بهبود دهد و مسئولان اقتصادی باید با دقت و تلاش بیشتری برای دوران پس از کرونا برنامه‌ریزی کنند تا دچار بحران دیگری نشویم.

 برند شهر چرم برای ماندگاری در عرصه تولید چه تمهیداتی را مدنظر قرار داده است؟

واحد‌های تولیدی برند شهر چرم برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و مدیریت عملکرد اقدام به آموزش و برنامه‌ریزی تولید یکپارچه کرده است. با این حال یک برنامه‌ریزی تولید یکپارچه و موثر در واحدهای تولیدی فرآیندی پیچیده است اما تلاش واحدهای تولیدی شهر چرم این است که با پوشش‌دهی ساخت کالاهای متنوع چرمی و با طراحی وکیفیت مطلوب، شهر چرم را به رسالت خود نزدیک‌تر کند.

  با توجه به اینکه صنعت چرم یکی از صنایع اشتغالزا در کشور به شمار می‌رود، آیا برنامه‌ای برای تعدیل نیرو داشته‌اید؟

به نظر من صنعت کیف و کفش و کلا مد و پوشاک تحریم‌پذیر نیست و امکان صادرات و درآمدزایی این حوزه بالاست و از نظر اشتغالزایی می‌تواند کمک بزرگی به رشد اشتغال کشور باشد. این صنعت در سال 97 بالغ بر 150میلیون‌دلار صادرات داشته است و با توجه به اینکه در خرداد سال 97، ورود1400 قلم کالای وارداتی به کشور ممنوع شد و دسته کالاهای ما جزو این اقلام بود، لذا تمام تلاش این صنعت این بوده که بتواند نیاز بازار داخلی را جواب دهد و حضور برندها در این عرصه بیشتر از قبل نمایان است. در همین راستا برند شهر چرم سعی در ایجاد شعب بیشتر برای عرضه محصولات خود به هموطنان عزیز دارد که این خود باعث اشتغال بیشتر در عرصه تولید و عرضه می‌شود و کمک بزرگی به اشتغال می‌کند. این برند هیچ‌گونه تعدیل نیرو در سال جدید ندارد.

  آیا تغییر در روند قیمت‌گذاری (کاهش قیمت‌ها) در پساکرونا می‌تواند یکی از ابزارهای مورد نظر شما برای جلب و بازگشت مشتری باشد؟

در این دوران وقتی رفتار مصرف‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم اصولا افراد محافظه‌کار اقدام به خرید کالاهای غیرضروری می‌کنند. ما در تمام دوران به یک اصول پایبند بوده‌ایم و آن این بوده که خدمات برند شهر چرم را افزایش دهیم تا اینکه کاهش قیمت هیجانی داشته باشیم.

  از دیدگاه شما به عنوان یکی از تولیدکنندگان کالاهای چرمی، آیا استفاده از بستر آنلاین برای خرید این قبیل کالاها عملکرد قابل توجهی دارد؟ بازخورد استفاده از این روش برای شهر چرم در دوران کرونا به چه صورت بوده است؟

دنیای پسا‌کرونا دنیای روبات‌هاست‌. ظهور ویروس کرونا زندگی بشر را تغییر داده و قرنطینه شهرهای جهان را به شکلی درآورده که قبلا ندیده بودیم، هرچند با فروکش کردن بیماری چهره جهان به مرور به حالت قبلی بازمی‌گردد. در حال حاضر مردم به دنبال جایگزین کردن فعالیت‌های فیزیکی خود با روش‌های دیجیتالی هستند تا بتوانند آنها را ادامه دهند.

ظهور ویروس کرونا بیشتر از همیشه به ما نشان داد که زیرساخت‌های دیجیتالی تا چه حد می‌تواند برای زندگی بیشتر نجات‌دهنده باشد. کسانی که مخالف توسعه چنین زیرساخت‌هایی هستند امروز در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارند و بعد از این هم نمی‌توانند به اندازه قبل با افزایش سرعت اینترنت با گسترش فضای مجازی مخالفت کنند و برند شهر چرم هم از این رویکرد مستثنی نبوده است و توانسته‌ایم در این دوران از فضای دیجیتالی بیشترین بهره را ببریم.

 آیا شهر چرم برنامه‌ای برای توسعه در سال جدید دارد؟

تیم توسعه برند شهر چرم در سال 98 برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده است و در سال 99 با عنایت به خداوند و تلاش هسته درونی اقدام به توسعه پایدار خواهد کرد./ تجرات طلایی
ارسال نظرات
موضوعات روز