شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
تیتر20 بررسی می کند؛
عملکرد سام الکترونیک به عنوان خلف سامسونگ غایب در ایران، باید به گونه ای باشد که به خاطره همراه با اعتماد میلیون ها ایرانی که تجربه زیستی طولانی با انواع دستگاه های این برند دارند و هر خانوار ایرانی چندین دستگاه مختلف از تولیدات این شرکت را به طور روزانه استفاده می کند، خدشه ای وارد نشود.
کد خبر: ۴۳۹۳۷
"سام" جایگزین مناسبی در غیبت سامسونگ
تیتر20 - در هفته های اخیر، توجه رسانه ای گسترده ای در خصوص آغاز غیبت برند عظیم کره ای سامسونگ اعمال شد که در برخی از موارد موجبات نگرانی مصرف کننده های سنتی این برند را که در دهه های گذشته اعتماد و عادت خاصی نسبت به محصولات با کیفیت این برند نشان داده بودند، فراهم کرد. 

بازار لوازم خانگی ایران یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی کشور است و اهمیت بسیار بالایی دارد. تامین نیازهای مصرفی خانوارهای ایرانی مساله ای است که با حضور و غیبت یکی دو برند، نمی تواند مورد غفلت قرار گیرد. چرا که در این صورت مانند سایر حوزه ها ممکن است با هجوم محصولات متفرقه و بی کیفیت و برند های بی نام و نشان آسیب به مصرف کننده داخلی را در پیش رو داشته باشیم.
 
هم اینک نیز شاهدیم که برای پر کردن خلا این محصول خوشنام و با کیفیت برند های ریز و درشت شتابزده به تکاپو افتاده اند تا بتوانند سهم بازار بیشتری در اختیار بگیرند.

مساله ای که در این میان اهمیت دارد این است که شرکت ایرانی همکار سامسونگ می تواند با تکیه بر تجربیات و دستاوردهای گسترده همکاری خود با این برند کره ای، با تغییری اجمالی در رویکرد خود از خدمات و سرویس های همیشگی به تولیدات باکیفیت، نسبت به پرکردن این خلاء اقدام کند. 

خوش بختانه شواهد نشان می دهد که شرکت سام الکترونیک و مدیران آن با توجه به آموخته هایشان از همکاری دراز مدت با سامسونگ، اسیر هیاهوها نشده و درحال اتخاذ تدابیری لازم در این باره هستند. 

به نظر می رسد همچنان اصول گذشته مانند حفظ میثاق کاری در مجموعه سام الکترونیک مبنی بر اولویت حفظ کیفیت محصولات و پیش بینی زنجیره تامین محصولات تا فواصل زمانی طولانی و کیفیت زنجیره خدمات متناسب با استانداردهای جهانی براساس آنچه از سامسونگ آموخته اند، به عنوان میراث این برند معتبر کره ای وجود دارد. 

این امر سبب شده است که مدیران سام الکترونیک با کمی تاخیر اما با توان بیشتر پا به عرصه تولید و عرضه لوازم خانگی با برند سام الکترونیک بگذارند.

گویا برنامه این شرکت براساس زمان بندی تعیین شده این است که در ابتدا نیاز بازار داخلی به تلویزیون و مونیتور را تامین کرده و سپس خانواده شوینده ها، مثل ماشین های لباس شویی، ماشین های ظرف شویی و در ادامه محصولات برودتی سام به بازار ارائه شود که در این راستا به تازگی خبرها از افتتاح خط تولید تلویزیون سام در این مجموعه حکایت می کند.

بدیهی است که حضور حداکثری برند ایرانی سام الکترونیک که در دهه های گذشته، استانداردهای مرتبط با تولید، خدمات، مشتری مداری و رقابت سالم در عرصه های جهانی را به عنوان ارزش های عمده یک شرکت تولیدی در خود نهادینه کرده است، می تواند بخش عمده ای از نگرانی بازار را از غیاب سامسونگ برطرف نموده و حتی فرصت مناسبی را در اختیار صنایع خانگی ایرانی قرار دهد که بتواند  از این رهگذر، نسبت به بومی سازی تکنولوژی های دست اول جهانی در راستای تولید ایرانی گام های اساسی و لازم را بردارد. 

بدیهی است که در سال های طولانی همکاری این برند با همکار کره ای خود، بخش عمده ای از دانش، تکنولوژی، روش ها و سایر مناسبات تولید به داخل کشور منتقل شده است و تنها کار باقی مانده، عملیاتی کردن این مهارت و دست یابی به تولیدات موفق و پایدار است. 

عملکرد سام الکترونیک به عنوان خلف سامسونگ غایب در ایران، باید به گونه ای باشد که به خاطره همراه با اعتماد میلیون ها ایرانی که تجربه زیستی طولانی با انواع دستگاه های این برند دارند و هر خانوار ایرانی چندین دستگاه مختلف از تولیدات این شرکت را به طور روزانه استفاده می کند، خدشه ای وارد نشود. 

درحقیقت باید گفت که این موقعیت، فرصت مناسبی است که سخن« تبدیل تهدید تحریم ها به فرصت» را به صورت واقعی و جدی به منصه ظهور برسانیم و در راستای رونق تولید ایرانی گام برداریم. 

ارسال نظرات
موضوعات روز