جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
"تیتر20" دو طرح «سپهر سلامت» و «همیان سپهر سلامت» را بررسی می کند؛
این طرح ها علاوه بر تاثیرات اقتصادی می تواند اثرات روحی و روانی هم بر این بخش از جامعه داشته باشد.به بیان ساده تر جامعه پزشکی کشور هم جزیی از این جامعه بوده و طبیعتا متاثر از شرایط اقتصادی کشور هستند.
کد خبر: ۴۴۲۶۷
چتر حمایتی بانک صادرات برای جامعه درمانی کشور
تیتر20 - بانک صادرات ایران در ادامه ایفای نقش خود در اقتصاد کشور به تازگی نیز به منظور افزایش توان خدمت رسانی جامعه پزشکی درشرایط فعلی کشور اقدام به ارایه دو طرح «سپهر سلامت» و «همیان سپهر سلامت» کرده است.

شیوع ویروس کرونا در کشور وگسترش سریع آن هر چند نشان داد هنوز پایه های اقتصاد کشور لرزان است اما در عین حال برخی از رسته های شغلی مرتبط نشان دادند که به رغم تمام ناملایمات همچنان دل در گرو تعهد خود دارند و در راستای مسئولیت اجتماعیشان پر توان ظاهر می شوند و اجازه نمی دهند که این وضعیت تاثیری بر روند فعالیت آنها داشته باشد.

به گفته مصطفی رحیمی شهواری ، معاون شعب و بانکداری جامع بانک صادرات ایران ؛ به منظور قدردانی از زحمات جامعه پزشکی و شبکه درمان کشور، طرح ویژه اعتباری جامعه درمانی را در قالب دو طرح «سپهر سلامت» و «همیان سپهر سلامت» ارائه کرده‌ایم. بر اساس طرح «سپهر سلامت»، پزشکان تا سقف دو میلیارد ریال و پرستاران و سایر کادر درمانی تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات مرابحه دریافت خواهند کرد.

مدت بازپرداخت این تسهیلات که بدون لحاظ کردن شرط معدل حساب متقاضی پرداخت می‌شود، حداکثر ٦٠ ماهه بوده و کادر درمانی کشور می‌توانند در صورت تمایل و اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، از ضمانت آنها برای دریافت این تسهیلات استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص خدمات طرح «همیان سپهر سلامت» بانک صادرات ایران نیز گفت: این طرح با موضوع اعطای تسهیلات برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز پاراکلینیکی (تصویربرداری، آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی و …) ابلاغ شده است. مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات نیز که بدون لحاظ شرط معدل حساب متقاضی پرداخت می‌شود، برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های با بیش از هزار نفر پرسنل، حداکثر ١٠ ماه خواهد بود.

هر چند پیشتر و طی سال های گذشته نیز برخی بانک ها اقدام به پرداخت تسهیلات به جامعه پزشکی کرده اند اما طرح های اخیر بانک صادرات در این برهه می تواند کمک شایانی به بخش خدمات درمانی کشور ارائه کند .که از جهات مختلفی قابل بررسی است.

یکی از ویژگی های این طرح برداشتن گام محکم برای همکاری و کمک رسانی بیشتر این بانک با مراکز درمانی کشور است که در شرایط حساس کشور تلاش بسیاری کرده اند. هر چند در حال حاضر این طرح به منظور قدردانی از این قشر طراحی شده است اما با عادی شدن شرایط کشور این بانک می تواند در شکل های دیگر روابط کاری ودرمانی خود با این مراکز را گسترش بدهد.

ارائه این گونه طرح ها علاوه بر تاثیرات اقتصادی می تواند اثرات روحی و روانی هم بر این بخش از جامعه داشته باشد.به بیان ساده تر جامعه پزشکی کشور هم جزیی از این جامعه بوده و طبیعتا متاثر از شرایط اقتصادی کشور هستند.

هر چند این افراد با تمام سختی ها و مرارت های شغلی خود آشنا بوده و در راستای ایفای هر چه بهتر آن پیش از آغاز به کار سوگند نیز خورده اند اما هنگامی که از نظر فکری آرامش بیشتری داشته باشند قطعا با تمرکز بالا تر می توانند ادامه فعالیت داده وبه ادای وظیفه خود بپردازند.ضمن اینکه هنگامی که می ببیند تلاش های آنان از سوی جامعه دیده شده و می شود با دلگرمی بیشتری کار خود را ادامه می دهند.

از سوی دیگر این تسهیلات گذشته از شرایط ویژه ای که برای متقاضیان در نظر گرفته اثرات کوتاه و بلند مدت نیز دارد. از جمله این اثرات می توان به افزایش توان مالی مراکز درمانی ، درمانگاه‌ها و مراکز پاراکلینیکی ،تصویربرداری، آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی ،فیزیوتراپی ها و.... اشاره کرد.

چرا که گستردگی ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از افراد بنابرتوصیه های پزشکی استفاده از بسیاری از خدمات پزشکی خودرا متوقف کرده وبه زمان بهبود شرایط موکول کنند.این روند از یک سو مانع از افزایش سرعت شیوع این ویروس می شود اما از سوی دیگر اثرات اقتصادی مخربی برای این مراکز در پی خواهد داشت.

از جمله آن می توان به کاهش توان پرداخت هزینه های جاری اعم از حقوق و مزایای کارکنان ،عدم توان تجهیز وتامین وسایل اشاره کرد.ضمن اینکه بسیاری از این مراکز دستگاه های مورد نیاز کار خود (بسته به خدمتی که ارائه میشود) را با توجه به شرایط اقتصادی کشور به صورت اقساطی تهیه کرده ومی کنند.

برای این منظور یا از بانک ها تسهیلات دریافت می کنند و یا با توافق طرفین به صورت اعتباری اقدام به خرید می کنند.حال با کاهش مراجعین متاثر از کرونا طبیعتا تمام برنامه ریزی ها وبودجه بندی آنان به هم خورده است وروال طبیعی خود را از دست داده است.در این میان استفاده از این گونه طرح ها می تواند کمک بسیار شایانی به این بخش از جامعه خدمات درمانی کشور ارائه کند.

در واقع نه تنها کمک به این بخش برای ادامه ارائه خدمات است بلکه باری نیز از دوش دولت برخواهد داشت.به نحوی که با استفاده از این تسهیلات می توانند بخشی از معوقات مانده خود را پرداخت کرده ونیاز به تعطیلی ولو موقت مرکز خود ویا تعدیل نیروی کار وهمچنین افزایش بهای خدمات نداشته باشند.

ادامه حیات این واحدها علاوه بر حفظ نیروی کار با ایفای تعهدات مالی آنها چه به بخش بانکی وچه در بخش تامین باعث افزاش تامین نقدینگی وگردش سرمایه نیز خواهد شد .حفظ نیروی کار هم علاوه بر اثرات روانی مثبت بر کارکنان این بخش از میزان تعهد دولت مبنی برپرداخت حقوق بیکاری خواهد کاست.

در واقع ارائه این گونه طرح ها توسط یک بانک خصوصی نشان می دهد که بانک صادرات نه تنها بر اساس برنامه های مدون خود گام برمی دارد بلکه نگاه جامعی  به شرایط کشور در مقاطع حساس و ارائه سریع این خدمات در شرایط بحرانی دارد.

پیش از این هم این بانک اقدام به ارائه تسهیلات به تولید کنندگان دارو کرده بود.در ادامه این نوع فعالیت ها دو طرح «سپهر سلامت» و «همیان سپهر سلامت» نیز ادامه حرکت بانک صادرات در راستای تعهد به مسئولیت اجتماعی خود را نشان می دهد.

البته این گونه طرح ها شاید در ابتدا برای گروهی خاص در نظر گرفته شده باشند اما با تعمقی کوتاه می توان اثرات این گونه طرح ها در سایر رسته های شغلی وحتی تحصیلی را بررسی کرد که در جای خود قابل تامل است.

ارسال نظرات
موضوعات روز