سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
مدافع و هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگویی مشترک از شرایط این روز‌های باشگاه و خودشان گفتند.
کد خبر: ۴۴۵۱۱
شجاع: ۸۰، ۹۰ درصد دوستان صمیمی من استقلالی هستند!تیتر20- یک روز پس از انتشار پُست اینستاگرامی مشترک بازیکنان پرسپولیس در اعتراض به مشکلات مالی باشگاه، با شجاع خلیل‌زاده تماس گرفتیم که دلیل این اقدام را جویا شویم. مدافع سرزن و شماره ۳ پرسپولیس در حالی جوابگوی پرسش‌های ما شد که به همراه سیامک نعمتی در پاتوق همیشگی خودشان به سر می‌بردند. عجیب آنکه پاتوق شجاع خلیل‌زاده و سیامک نعمتی دو بازیکن پرسپولیس در نمایشگاه اتومبیل یک استقلالی است! باور نمی‌کنید مصاحبه مشترک ما با شجاع خلیل‌زاده و سیامک نعمتی را بخوانید.

شجاع چه خبر؟ این چه پُستی بود که بعد از برد شیرین مقابل پیکان منتشر کردید؟!
مگر حرف بدی زدیم؟ تیم صدرنشین لیگ هستیم و نایب‌قهرمان آسیا شدیم. ۳ سال است پشت سر هم قهرمان لیگ می‌شویم و الان هم مدعی اصلی قهرمانی هستیم. این بازیکنان لیاقت بیشتری دارند و چرا باشگاه باید مشکلات مالی داشته باشد؟ این قشنگ نیست!

مگر ۷۰ درصد از مبلغ قرارداد فصل جاری خود را نگرفتید؟
اولاً ۷۰ درصد نگرفتیم و حدود ۶۰ درصد دریافتی داشتیم. از آن گذشته باشگاه هیچ برنامه‌ای برای پرداخت مطالبات فصل گذشته ما ندارد. مطمئن هم هستیم وقتی قهرمان شویم دیگر هیچ‌کس به فکر ما نخواهد بود. پارسال دلار چند بود و الان چند است؟

باور کن نمی‌دانم، چون نه خریدیم و نه فروختیم!
منظورم تورم است. ما هم زن و بچه داریم و هر مدیرعاملی می‌آید می‌گوید بدهی گذشته به من ربطی ندارد.

مگر رسول‌پناه چنین حرفی زده است؟
مستقیم که نمی‌گویند ولی وقتی هر روز امروز و فردا می‌کنند چه معنایی دارد؟

الان شما با ۱۰ امتیاز اختلاف با سپاهان اصفهان صدرنشین لیگ هستید. هواداران نگران شده‌اند که نکند این پُست مشترک تیم را به حاشیه برده و جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد؟
هواداران نگران نباشند. این مشکلات ۴ سال است با پرسپولیس و بازیکنان است و اگر قرار بود قهرمان نشویم در این چند سال نمی‌شدیم. ما بازیکنان پرسپولیس وقتی وارد زمین می‌شویم همه چیز را فراموش کرده و با جان و دل بازی می‌کنیم. این مسائل و مشکلات مالی تأثیری بر عملکرد ما نخواهد داشت، اما من فکر می‌کنم دست‌هایی در کار است تا بازیکنان پرسپولیس را فراری دهند!

فراری دهند؟!
بله، اتفاقاً الان سیامک نعمتی هم پیش من است و می‌تواند تأیید کند که در ۴ سال گذشته بیشترین مشکلات را داشتیم و دَم نزدیم. تلاش کردیم موفق شویم و پرسپولیس را به عنوان قهرمانی برسانیم. خیلی مسائل را دیدیم ولی چیزی نگفتیم، چون هدف شاد کردن دل هواداران بوده است، اما تا چه زمانی می‌توان تحمل کرد؟!

با سیامک نعمتی هستید؟ کجا؟
(کمی آرام‌تر) راستش را بخواهید نمایشگاه یکی از دوستان استقلالی هستیم که پاتوق ماست!

دوست استقلالی؟!
بله، سجاد عیسوند دوست خوب و مشترک من و سیامک است که استقلالی است. البته ۸۰، ۹۰ درصد دوستان صمیمی من استقلالی هستند!

شوخی می‌کنی یا جدی می‌گویی؟
باور کن جدی گفتم! شهرآورد را محروم بودم و با همین سجاد عیسوند از تلویزیون تماشا کردیم و وقتی استقلال گل زد پرید روی سر و کول من و...

خُب؟!
نزدیک بود دعوا شود! گفتم بابا یک گل زدید حالا و... این چه طرز شادی کردن است و...

بالاخره به خیر گذشت؟!
بله، چون ما حرف‌های خودمان را در زمین می‌زنیم!

(به شوخی) حالا تو به نمایشگاه استقلالی‌ها رفتی ماشین آبی هم می‌خری یا سوار می‌شوی؟
(می‌خندد) الان که افتتاح شعبه دوم نمایشگاه دوست استقلالی ماست و ماشین برنمی‌داریم، اما اتفاقاً در شمال یک ماشین آبی داریم که همیشه سوار می‌شوم!

ماشین آبی؟!
بله، ما در شمال کشاورزی می‌کنیم و یک نیسان آبی هم داریم. هر وقت شمال می‌روم کلی با این نیسان آبی کیف می‌کنم و این طرف و آن طرف می‌روم.

بازی استقلال و سایپا را دیدی؟
از تلویزیون تماشا کردم.

از تساوی خانگی استقلال خوشحال شدی؟
من نمی‌توانم دروغ بگویم و طبیعی است همان‌طور که استقلالی‌ها از شکست یا ناکامی پرسپولیس خوشحال می‌شوند ما هم از نتایج ضعیف یا باخت آبی‌ها خوشحال شویم. این یک کری دوستانه است ولی انصافاً خودم دوست دارم مشکلات استقلال و پرسپولیس این دو تیم بزرگ و رقیب قدیمی حل شود. این دو تیم جذابیت ناب فوتبال ایران هستند و ترجیح می‌دهیم رقیب قوی داشته باشیم.

درباره سرمربیگری فرهاد مجیدی صحبتی نداری؟
گفتم که من برای همه استقلالی‌ها احترام قائل هستم. تا به حال هرگز علیه بزرگان یا هواداران این تیم مصاحبه نکردم و دوست هم ندارم حرفی بزنم.

درباره همه چیز صحبت کردیم غیر از بازی با پیکان!
مگر درباره آن بازی هم حرفی مانده است!

فکرش را می‌کردی با اختلاف ۳ گل برنده شوید؟
ما در همه مسابقات برای برد وارد زمین می‌شویم و در این بازی هم چنین تفکری داشتیم.

پیکان را چطور دیدی؟
تیم خوبی بود که جلوی ما فوتبال بازی کرد. پیکان در خطر سقوط است و برای برد وارد زمین شد، اما خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس با تمرکز بیشتر به آنچه می‌خواستند رسیدند.

شنبه هفته آینده باید به مصاف شاهین بوشهر بروید. این تیم را هم می‌توانید ۳ گله کنید؟
نه! ما هرگز خودمان را از پیش برنده نمی‌دانیم. شاهین تیم جنگنده‌ای است که به راحتی تسلیم نمی‌شود. بازی نسبتاً سختی داریم هر چند ۳ امتیاز این دیدار هم خیلی حائز اهمیت است.

شما بردید، سپاهان، شهرخودرو و فولاد هم بردند. فکر می‌کنی قهرمانی این فصل به هفته سی‌ام بکشد؟
فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. اصلاً نمی‌توان گفت پرسپولیس از حالا قهرمان است یا نیست. ما باید بازی به بازی جلو برویم و تمرکز خودمان را روی تیم‌های دیگر یا سایر نتایج نگذاریم. البته به نظر من دو بازی آینده برابر شاهین بوشهر و ماشین‌سازی تبریز خیلی مهم است. ما باید در این دو بازی برای کسب حداکثر امتیاز مسابقه تلاش کنیم. گرچه حریفان هم بیکار نیستند. این دو بازی واقعاً دشوار، اما مهم است.

این روز‌ها بحث دیگری هم مطرح شده مبنی بر اینکه شجاع خلیل‌زاده در لیست اسکوچیچ است و به احتمال زیاد به تیم ملی دعوت خواهد شد. نظری نداری؟
من تلاش می‌کنم اول بازیکن مفیدی برای تیم باشگاهی خودم پرسپولیس باشم و بعد هم اگردعوت شوم با افتخار پیراهن تیم ملی را خواهم پوشید. چند سالی می‌شود که درباره دعوت من به تیم ملی صحبت شده و دیگرحرف جدیدی باقی نمانده است. درباره دراگان اسکوچیچ، اما برانکو از او تعریف می‌کرد و می‌گفت مربی خوبی است. امیدوارم با حمایت شما رسانه‌ها، کارشناسان و همه اهالی فوتبال و پیشکسوتان، سرمربی جدید تیم ملی نتیجه بگیرد و موفق شود

نعمتی: رفقای استقلالی زیادی دارم اما کری نمی‌خوانم

هواداران مطمئن باشند پوکر را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم

پس از اینکه صحبت‌های ما با شجاع خلیل‌زاده تمام شد از او خواستیم گوشی را به سیامک نعمتی بدهد که دقایقی هم با این هافبک سرحال پرسپولیس گپ بزنیم.

به نظر می‌رسد دوباره به اوج برگشته باشی و نمایش خوبی جلوی پیکان ارائه دادی.
ممنون از شما! لابد می‌دانید من مصدوم بودم و همین موضوع روی عملکردم تأثیر گذاشته بود. در دوران تعطیلات کرونایی و همراه با شجاع تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و خدا را شکر آماده شروع مسابقات شدم.

یک پاس گل هم دادی. علی علیپور خوب سرزد یا اینکه وحید شیخ‌ویسی گل بدی خورد؟
به نظرم ضربه سر شیرجه‌ای علی فوق العاده بود و ضرب زیادی داشت. ضربه هِد علیپور مثل یک شوت محکم بود و شاید هر گلر دیگری هم بود آن را نمی‌توانست بگیرد.

جلوی تیم سابقت پیکان هم انگیزه داشتی. این‌طور نیست؟
ما جلوی همه تیم‌ها انگیزه داریم. پیکان هم تیم سابق من است و دوستان خوبی هنوز در این باشگاه دارم، اما پرسپولیس برای حفظ فاصله امتیازی خودش در صدر جدول محکوم به برد بود. خدا را شکر که در نهایت برنده شدیم.

راستی چرا پاتوق تو و شجاع خلیل‌زاده نمایشگاه یک استقلالی است؟!
من هم مثل شجاع رفقای استقلالی زیادی دارم. فوتبال یک ورزش جذاب است که در آن باید رفاقت‌ها بیشتر شود. این نتایج و بازی‌ها گذری است و کری خواندن هم متعلق به هواداران دو تیم و جزو جذابیت‌های فوتبال است.

خودت هم برای دوستان استقلالی کری می‌خوانی؟
نه! راستش را بخواهید خیلی توی این فاز نیستم که بخواهم کری بخوانم.

باورش سخت است!
حالا ممکن است زیاد درباره فوتبال و بازی‌ها صحبت کنیم، اما به خاطر فوتبال رفاقت خودمان را به هم نمی‌زنیم.

از شجاع خلیل‌زاده پرسیدیم و از تو هم می‌خواهیم سؤال کنیم که چرا پس از برد شیرین مقابل پیکان چرا پُست مشترک اعتراضی گذاشتید؟
اتفاقاً وقتی شجاع داشت صحبت می‌کرد من هم شنیدم. این حرف دل همه ماست. در بیانیه هم آمده است که این پرسپولیس تاریخ‌ساز شده و نباید زحمات بچه‌ها فراموش شود.

ظاهراً دعوای یکی از بازیکنان که گفته می‌شود علیرضا بیرانوند بوده با مسئول حسابرسی و ذی‌حساب باشگاه عامل اصلی انتشار این پُست مشترک بوده است؟
خیلی مسائل دست به دست هم داده و طاقت بچه‌ها را طاق کرده است. حق این بازیکنان بیشتر از این حرف‌هاست. ما در چند سال گذشته ۷ جام گرفتیم و امسال هم درلیگ برتر و جام‌حذفی مدعی اصلی قهرمانی هستیم. من خیلی دوست ندارم ریز شوم ولی این حرف همه بازیکنان پرسپولیس بود که منتشر شد.

از همبازی‌ات شجاع خلیل‌زاده هم پرسیدم که این پُست مشترک می‌تواند باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شود؟
خیلی دوست ندارم به این موضوع بپردازم، اما ما بازیکنان پرسپولیس در زمین سرمان را جلوی توپ گذاشته و کم نمی‌گذاریم. طرفداران هم مطمئن باشند هیچ چیزی را با پوکر قهرمانی عوض نخواهیم کرد.

بازی بعدی شما در تهران و مقابل شاهین است. بازی قبلی وقتی درباره گل زدن یا پاس گل دادن از تو پرسیدیم جواب جالبی دادی و گفتی که «تلاش می‌کنم خودم باشم!» حالا می‌خواهیم سؤال کنیم در بازی با شاهین شهرداری بوشهر می‌خواهی گل بزنی یا پاس گل بدهی؟
(می‌خندد) باز هم همان جواب قبلی را می‌دهم!/ خبر ورزشی

ارسال نظرات
موضوعات روز