سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
مدیریت باشگاه پرسپولیس روز‌های پرالتهاب را سپری می‌کند و به نظر می‌رسد این تازه شروع یک ماجرای جدی است.
کد خبر: ۴۴۵۶۸
مدیریت بحران‌ساز پرسپولیس وارد بحران شد!تیتر20- به بهانه درگیری شدید بازیکنان با هیئت‌مدیره و طعنه‌هایی که به مدل مدیریتی رسول‌پناه زده شد، گزارشی در این‌باره بخوانید:

بی‌خیال انتقادات!
مهدی رسول‌پناه که در زمان مدیر‌عاملی محمدحسن انصاری‌فرد از مخالفان جدی او در هیئت‌مدیره به شمار می‌رفت، پس از تلاش‌ها و لابی‌های گسترده توانست جای انصاری‌فرد مستعفی را در باشگاه بگیرد و سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس شود، اما حضور او با انتقادات شدید از سوی هواداران همراه بود. از طرف دیگر، قطع ارتباط کامل او با رسانه‌ها باعث شد سرپرست مدیرعاملی جدید پرسپولیس در تیررس بیشترین فشار انتقادات قرار بگیرد، اما رسول‌پناه بی‌توجه به این مسائل کار خودش را دنبال می‌کرد.

وضعیت غیرقابل باور
این شرایط ادامه داشت تا اینکه ماجرای درگیری شدید و غیرقابل باور او با مهرداد هاشمی عضو هیئت مدیره به وجود آمد و در این درگیری، یک فرد دیگر از روابط عمومی کنار گذاشته شد. همان بهانه‌ای که رفتن انصاری‌فرد را کلید زده بود، این بار و به شکل دیگری تکرار شد. یک وضع غیرقابل باور که هواداران را دچار سرگیجه کرد زیرا این‌طور به نظر می‌رسید که مشکل اصلی باشگاه، فعالیت انصاری‌فرد است و باقی اعضای هیئت‌مدیره هیچ مشکلی با هم ندارند.

جریان پیچیده یک کارگزار
بحران بعدی در زمان کوتاه مدیریت رسول‌پناه بر باشگاه پرسپولیس، ماجرای تمدید قرارداد با کارگزار اسپانسر بود. ماجرایی که اصلاً معلوم نیست از کجا شروع شد، چرا به اختلاف کشید و چطور به این سادگی حل و فصل شد آن هم در حالی که اولین مصاحبه علیه مدیران کارگزار فعلی توسط شخص رسول‌پناه انجام شد و، اما خودش اولین نفری بود که با کارگزار به توافق رسید، تشریفات متمم را انجام داد و قرارداد جدید بست! این رفتار‌های رسول‌پناه، هواداران را دچار سرگیجه می‌کند و همان زمان مشخص شد مسائل زیادی در این مورد وجود دارد که رسانه‌ها هنوز نتوانستند به صورت کامل از آن سر دربیاورند آن هم در شرایطی که فقط چند سند و مدرک ساده از این قرارداد لو رفت و همان‌ها کافی بود که مشخص شود پرسپولیس دچار چه ضرر هنگفتی شده است.

اختلاف با معاون وزیر
دیگر بحث رقم خورده در این مدت، شایعه اختلاف نظر بین رسول‌پناه و یکی از معاونان وزارت ورزش بود. او در کنار درگیری با دوستانش در هیئت مدیره، حتی بر سر ادامه همکاری با کارگزار فعلی اسپانسر وارد جنگ با یکی از معاونان وزارت ورزش شد، اما چون با شخص وزیر رابطه دوستانه‌ای داشت، توانست از این ماجرا به سادگی عبور کرده و در پرسپولیس بماند.

نقد پیشکسوتان
البته پیشکسوتان قدیمی باشگاه پرسپولیس هم به میان آمدند و علیه مدیریت باشگاه موضع گرفتند. آن‌ها اعتقاد داشتند رسول‌پناه با لابی سیاسی به پرسپولیس آمده وگرنه این همه مدیر خوب پشت در مانده‌اند و هیچ‌کدام شانسی برای حضور پشت میز مدیریت ندارند، اما فردی که یک دندانپزشک بوده و سابقه مدیریت ورزشی ندارد، به یک‌باره جایی می‌ایستد که هر مدیری آرزویش را دارد؛ مدیرعاملی پرسپولیس! رسول‌پناه نه تنها نسبت به تمام این نقد‌ها بی‌تفاوت بود بلکه رابطه خودش با پیشکسوتان را به پایین‌ترین حد خود رساند و از جمع آن همه پیشکسوت نامدار، تنها یکی، دو نفر را همراه خود ساخت؛ مثل مرتضی فنونی زاده و محمد پنجعلی!

بحران کارمندی
اقدام دیگر مدیریت باشگاه، قطع کامل حقوق کارمندان باشگاه بود! با اینکه اخبار فراوانی در مورد درآمد‌های چند میلیارد تومانی باشگاه به گوش می‌رسید و حداقل در دو قسط مشخص شد بیش از ۱۷ میلیارد تومان وارد حساب شده، اما پولی از این مسیر به حساب کارمندان واریز نشد تا شایعاتی در مورد اعتصاب آن‌ها به گوش برسد.

بیانیه مشترک
این‌طور به نظر می‌رسید که حضور مداوم برخی بازیکنان در دفتر رسول‌پناه باعث ایجاد رابطه دوستانه بین او و سرخپوشان شده، اما کار به جایی رسید که بازیکنان سرشناس پرسپولیس علیه رسول‌پناه بیانیه مشترکی در فضای مجازی منتشر کردند تا مشخص شود عملکرد او در پرسپولیس با بحران‌های فراوانی همراه بود.

شکایت ۱۳۰۰ صفحه‌ای
یکی دیگر از اقدامات بحران‌ساز در دوره مدیریت رسول‌پناه، اعلام خرج یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای کشاندن پرونده برانکو ایوانکوویچ از کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا به دادگاه CAS بود. اتفاقی که با این جمله عجیب همراه بود: «از برانکو در قالب ۱۳۰۰ صفحه لایحه‌ای دفاعی به دادگاه شکایت کردیم.» و این موضوع با توجه به حمایت همه‌جانبه هواداران از برانکو برای رسول‌پناه و همکارانش گران تمام شد؛ زیرا توفان بزرگی از حواشی و بحران‌های جدید برای او به وجود آمد تا حدی که طرفداران پرسپولیس حق را به سرمربی کروات داده و از او خواستند این پرونده را تا پایان کار دنبال کند!

بیرانوند تیر آخر بود
حالا هم قضیه علیرضا بیرانوند به وجود آمده است؛ شاید قوانین جاری در فدراسیون فوتبال، از متمم قرارداد بیرانوند به صورت کامل دفاع نکند، اما مدل کاری رسول‌پناه باعث شده بیرانوند در آستانه جدایی از پرسپولیس، با چنین وضعیتی مواجه شود. بیرانوند حداقل سه برابر بیشتر از رقم متمم، در همین قراردادی که با آنتورپ به امضا رساند، به باشگاه کمک مالی کرد، اما حالا رسول‌پناه، متمم قرارداد او که زمان مدیریت انصاری‌فرد بسته شده را قبول ندارد!

بحران پشت بحران
متأسفانه این روز‌ها رسول‌پناه به علت ابتلا به ویروس کرونا، خانه‌نشین شده که برایش آرزوی سلامتی داریم، اما در همین شرایط هم مشغول دعوت از بازیکنان به کمیته انضباطی باشگاه است تا از این طریق، مشکلات را حل کند! به هر حال باشگاه در آستانه رقم خوردن چهارمین قهرمانی توسط تیم و بازیکنان، شرایط بحرانی دارد و در این بحران‌ها بدون تردید رسول‌پناه، علی رغبتی، مهرداد هاشمی و البته معاونان و... به نوعی مقصرند، چون نتوانستند این وضعیت را کنترل کرده و پرسپولیس را به ساحل آرامش برگردانند./ خبرورزشی
ارسال نظرات
موضوعات روز