پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
تیتر20 بررسی می کند؛
شروع کار کوئیک در پارس خودرو با مدل ساده آن بود و حالا تولید مدل آپشنال این خودرو نیز در دستور کار قرار گرفته است. در واقع پارس خودرویی ها با درک این موضوع که مخاطبان عمده کوئیک آر از قشر جوان جامعه و همچنین بانوان هستند، تصمیم گرفتند این محصول را با امکاناتی متنوع و به اصطلاح آپشنال عرضه کنند تا نیاز آنها مرتفع شود.
کد خبر: ۴۴۹۲۱
کوئیک آپشنال و خیال راحت مشتریان
تیتر20 - در بازار خودرو جهان، محصولات به اصطلاح آپشنال همواره جایگاه ویژه ای داشته اند، چه آنکه جامعه بزرگی شامل جوانان و بانوان متقاضیان اصلی این مدل خودروها بوده اند.

در ایران نیز با وجود ضعف کلی تنوع محصول، خودروسازان گاهی توانسته اند به واسطه عرضه محصولات داخلی، بخشی از نیاز بازار به خودروهای آپشنال را تامین کنند.

در بین خودروسازان داخلی اما معمولا پارس خودرو در عرضه چنین محصولاتی پیش رو بوده، به ویژه در مقاطعی که ابرهای تیره تحریم بالای سر این خودروساز نبوده است. در حال نیز با وجود تحریم و خروج خودروسازان خارجی از کشور، پارس خودرویی ها توانسته اند به واسطه محصول جدید خود به نام "کوئیک آر" و آپشنال کردن آن، خیال مشتریان کوئیک را راحت کنند.

کوئیک در اصل محصولی متعلق به سایپا است و قرار بود در این شرکت به تولید برسد، با این حال خروج خودروسازان خارجی به ویژه رنو فرانسه از کشور به دلیل تحریم، سبب شد پارس خودرو با بحرانی جدی در تولید روبرو و نیازی فوری به محصولی جایگزین پیدا کند.

در نتیجه سایپا تصمیم گرفت کوئیک را به مدت 10 سال به پارس خودرو واگذار کند تا هم این شرکت را به نوعی از بحران در بیاورد و هم از امکانات آن برای تولید بهتر این محصول بهره ببرد. 

شروع کار کوئیک در پارس خودرو با مدل ساده آن بود و حالا تولید مدل آپشنال این خودرو نیز در دستور کار قرار گرفته است. در واقع پارس خودرویی ها با درک این موضوع که مخاطبان عمده کوئیک آر از قشر جوان جامعه و همچنین بانوان هستند، تصمیم گرفتند این محصول را با امکاناتی متنوع و به اصطلاح آپشنال عرضه کنند تا نیاز آنها مرتفع شود. 

عرضه کوئیک آر جدید (آپشنال)، به ویژه از این جهت که مالکان و مشتریان آن مجبور نیستند خود اقدام به آپشنال کردنش در بازار آزاد کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر آپشنال کردن خودروها در بازار آزاد اگرچه ممکن است به لحاظ مالی هزینه کمتری روی دست مشتریان بگذارد، با این حال آنها را از شر تبعات منفی و خسارات احتمالی به دور نگه خواهد داشت.

نه اینکه همه خودروهایی که به صورت غیر کارخانه ای آپشنال شده و می شوند، مسبب خسارت و دارای ایراد فنی هستند، با این حال احتمال این اتفاق منتفی نیست. 

طبعا با توجه به اینکه خودروسازان از امکانات فنی بهتر و گسترده تری برخوردارند، پروسه آپشنال کردن خودروها توسط آنها از درجه اطمینان بالاتری نسبت به بازار آزاد برخوردار است. عرضه کوئیک آر با امکانات متنوع نیز اولا زحمت آپشنال کردن آن در بازار آزاد را از دوش مشتریان بر می دارد و ثانیا امکان بروز ایرادات فنی را در این خودرو به حداقل می رساند.

 همچنین گاهی پیش می آید که آپشنال کردن خودروها سبب خروج آنها از گارانتی می شود که این موضوع مالکان آنها را به دردسر می اندازد؛ حالا اما با عرضه کوئیک آپشنال توسط پارس خودرو، مشتریان از بابت حفظ گارانتی نیز خیال شان راحت خواهد شد، زیرا دیگر نیاز چندانی به تغییرات در این خودرو در راستای متنوع سازی امکانات آن ندارند. 

در مورد کوئیک آر آپشنال اما  این نکته را نیز نباید فراموش کرد که معمولا هزینه آپشنیزه کردن خودرو در بازار آزاد، کمتر از وقتی است که خودروسازان خود آن محصول را به صورت آپشنال عرضه می کنند. بنابراین قیمت کوئیک آپشنال نقش مهمی در میزان استقبال از آن خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید این محصول با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد.

تردیدی نیست که در صورت نرخگذاری دستوری این محصول (توسط شورای رقابت) قیمت آن در بازار آزاد بسیار بالاتر خواهد بود و این موضوع انگیزه واسطه گری و سفته بازی در بازار خودرو موردنظر را افزایش می دهد. از این فاصله قیمتی احتمالی (بین نرخ کارخانه و بازار)  کوئیک البته چیزی گیر پارس خودرو نخواهد آمد و آنهایی سود می کنند که موفق به خرید این محصول با نرخ کارخانه شوند.   

ارسال نظرات
موضوعات روز