سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
تیتر20 بررسی می کند؛
اگر ایساکو بتواند خدمات کوئیک سرویس را بیشتر گسترش داده و هوای هزینه ها و اجرت را داشته باشد، عملا بخش قابل توجهی از مشتریانی را که جذب مراکز غیر نمایندگی شده اند، به سمت خود خواهد کشاند.
کد خبر: ۴۴۹۸۱
توسعه خدمات سریع ایساکو/ جذابیت های
تیتر20 – چندی پیش با اعلام شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو)، تعداد نمایندگی های ارائه دهنده خدمات کوئیک سرویس (سرویس سریع) این شرکت افزایش یافت، اقدامی که می تواند سبب صرف جویی در وقت و هزینه مشتریان شود. طبق اعلام این شرکت، تعداد نمایندگی های ارائه دهنده خدمات کوئیک سرویس، از 11 به 44 مورد افزایش می یابد و گویا قرار است در آینده کل نمایندگی های ایساکو به این سرویس مجهز شوند. 

پیش از آنکه به بررسی تبعات مثبت این طرح بپردازیم، ابتدا نگاهی می اندازیم به اصل خدمت "کوئیک سرویس" و ماهیت آن. کوئیک سرویس حدودا پنج ماهی می شود که توسط ایساکو در تعدادی از نمایندگی های این شرکت و در برخی شهرها از جمله تهران و کرج به راه افتاده است. 

طبق این طرح، مشتریان می‌توانند برای دریافت خدماتی مانند تعویض روغن و فیلترهای خودرو، بدون اخذ نوبت به این نمایندگی‌ها‌ مراجعه کنند.طبق گفته مسوولان ایساکو، زمان حضور مشتریان در این طرح برای دریافت خدمات مذکور، از پذیرش تا صدور فاکتور حدود 30 دقیقه است و در این مدت مالک می‌تواند با حضور در مسیر و فضای اختصاص یافته به همین منظور در نمایندگی، از نزدیک شاهد مراحل سرویس خودرو باشد.

با توجه به ماهیت کوئیک سرویس، گسترش آن می تواند از چند جهت مثبت باشد، نخست اینکه با توجه به دردسرهای ثبت نام برای دریافت خدمات از نمایندگی، کوئیک سرویس گام مثبتی برای خلاصی از این ماجرا به شمار می رود، زیرا نیاز به اخذ نوبت ندارد.

 نکته مهم دیگر در مورد کوئیک سرویس این است که در وقت مشتریان صرفه جویی خواهد شد. کوئیک سرویس همان طور که از نامش بر می آید، بستری برای ارائه خدمات سریع به مشتریان است، بنابراین کمک خواهد کرد که آنها در مدت زمان کمی به خدماتی مانند تعویض روغن و فیلتر دسترسی پیدا کنند. دریافت چنین خدمات ساده ای در حالت عادی، زمانبر است، اما ایساکو با راه اندازی کوئیک سرویس عملا آن را از خدمات وقت گیرتر مانند تعمیر و صاف کاری  و... جدا کرده تا وقت این دست از مشتریان کمتر گرفته شود.

 کوئیک سرویس اما جدا از اینکه  سبب صرفه جویی در وقت می شود، هزینه کمتری را نیز به دنبال خواهد داشت و این موضوع برای مشتریان جذاب است. طبق گفته مسوولان ایساکو، به منظور افزایش رضایت مشتریان، اجرت ارائه خدمات در کوئیک سرویس کاهش یافته است؛ این موضوع می تواند از روند مراجعه مشتریان به غیر نمایندگی ها بکاهد و اطمینان از کیفیت را بالا ببرد. 

برخی مشتریان به هوای پرداخت اجرت کمتر، ترجیح می دهند به جای نمایندگی ها به تعمیرگاه های غیر نمایندگی مراجعه کنند و این موضوع گاهی سبب بروز مشکلاتی برای خودرو آنها (به دلیل تقبلی بودن اقلام) می شود. حالا با توجه به کاهش اجرت در خدمات کوئیک سرویس (طبق ادعای ایساکو)، احتمالا انگیزه مراجعه به نمایندگی های این شرکت برای دریافت خدمات کوئیک سرویس، افزایش خواهد یافت.

در کنار این موضوع، مشتریان چون خود به اصطلاح بالای سر کار حضور دارند، خیالشان بابت کیفیت اقلام و خدمات دریافتی راحت خواهد بود. با این حساب و اگر ایساکو بتواند خدمات کوئیک سرویس را بیشتر گسترش داده و هوای هزینه ها و اجرت را داشته باشد، عملا بخش قابل توجهی از مشتریانی را که جذب مراکز غیر نمایندگی شده اند، به سمت خود خواهد کشاند. 

این را نیز نباید فراموش کرد که توسعه کوئیک سرویس به اشتغالزایی هم منجر خواهد شد. به هر حال کوئیک سرویس خدمتی نو به حساب می آید و حال که ایساکو می خواهد آن را گسترش دهد، عملا به ایجاد شغل های جدید در نمایندگی های این شرکت منجر خواهد شد. این موضوع در شرایط فعلی کشور می تواند از منظر اقتصادی اقدامی مثبت باشد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز