دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
"تیتر20" بررسی کرد؛
با نگاهی به بازار خودروی ایران به این نکته می رسیم که مدیران خودرو با توجه به نحوه وچگونگی حضور در بازار ایران هم فروش نستا خوبی داشته و هم از نظر تولید بد عمل نکرده است وبا نگاهی به پیشینه این برند می توان برای این محصول سهمی مابین 20تا 25درصد در نظر گرفت.اما در عین حال به نظر می رسد که با توجه به وضعیت بازار مدیران خودرو سهم بیشتری از بازار می خواهد و همچنین باید دید که برای رسیددن به این هدف این بار چه روشی درپیش خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۵۱۷۲
ام وی او 315 پلاس و حضور در میان رقبای سرسخت/ مهمانی که ماندگار شد/ تند قیمت اما جذاب
تیتر20 - در حالی که این روزها بازارخودروی ایران از حضور برندهای متنوعی که پیش تردر آن وجود داشت چندان بهره ای ندارد اما برخی شرکت های هستند که هنوز دراین بازار باعث گرمی رقابت می شوند و با ارائه محصولی جدید نه تنها نشان می دهند که همچنان نگاهی جدی به صنعت خودروی کشور دارند ،بلکه برای آن برنامه های بلند مدت تری نیز دارند ؛از جمله آنها می توان به مدیران خودرو و محصول جدیدش ام وی ام 315 پلاس اشاره کرد.

این شرکت که با برندهای چری وتیگوان در بازار ایران حضور دارد،پس از اعمال تحریم های یک جانبه که این بار مستقیم صنعت خودروی ایران را هدف قرارداده است نه تنها از ایران نرفتند بلکه دراین میان با ارائه خدمات مختلف ومعرفی محصولات جدید به دنبال آن هستند که علاوه بر کسب سهم بیشتر از این بازار،مصرف کنندگان این کالا را با گستره انتخاب بیشتری همراه کنند.

به همین منظور مدیران خودرو به تازگی خودرویی در کلاس بی روانه بازار کرده است که در سطح خودروهای تقریبا ارزان قیمت گزینه دیگری به این کلاس افزوده وتنوع این بخش از بازار را بیشتر و حلقه رقابت را تنگ تر کرده است.این بار با یک خودروی جدید تر به نام (ام وی ام 315 پلاس).

البته این خودرو را می توان نسخه سوم وجدیدترین نسل از خانواده ام وی ام 315 دانست که درسال 91وارد بازار ایران شد.حالا چرا سومین نسل ،به دلیل اینکه در سال 94 نسخه صندوقدار این خودرو با نام 315نیو(315 New) به تولید انبوه رساند.315 نیو در آن هنگام با رقبای سر سختی را در کنار خود می دید اما مدیران خودرو با افزودن برخی آپشن ها بازار این محصول خود را گرم نگه داشت.

در ادامه اما مدیران خودرو به این هم بسنده نکرد و اوایل سال 98بود که که 315 پلاس در خیابان های ایران مشاهده شد.در همان هنگام هم اعلام شدکه این خودرو  تنها برای تست به ایران آمده است و قرار نیست که مهمان خیابان های ایران باشد.در ادامه اما شرایط به گونه ای دیگر پیش رفت و به نظر می رسد با خالی شدن بخشی از بازار خودرو از برخی برندها با ترک کشور وخالی کردن پشت صنعت خودروی ایران و همچنین مطالعات وبررسی وضعیت بازار خودرو ونیازهای آن،مدیران خودرو تصمیم خود را عوض کرد و اقدام به تولید این خودرو در ایران کرد.

ضمن اینکه این نکته را باید در نظر داشت که طی مدتی که از فعالیت مدیران خودرو به عنوان تولید کننده بخش خصوصی در ایران می گذرد،ام وی ام همواره یکی از محصولات پر فروش این شرکت بوده است.به نظر می رسد این عامل در کنار عواملی مانند حضور در کلاس های دیگر،افزایش ضریب حضور،کسب سهم بیشتر وماندگارتر شدن در بازار بازهم اقدام به فروش محصولی دیگر از این خانواده کرده است.در عین حال اما تغییراتی را نیز در این نسخه جدید اعمال کرده است.
ام وی او 315 پلاس و حضور در میان رقبای سرسخت/ مهمانی که ماندگار شد/ تند قیمت اما جذاب
تغییرات ام وی ام 315 
ام وی ام ۳۱۵ پلاس در حقیقت نسخه فیس‌لیفت ام وی ام ۳۱۵ محسوب می‌شود و با بهره‌گیری از برخی بهینه‌سازی‌های ظاهری، چهره ام وی ام ۳۱۵ پلاس جذاب‌تر و گیراتر از همیشه شده است. اضافه شدن نوار‌های دی‌لایت در قسمت زیرین سپر، طراحی مجدد آینه‌ها، رینگ‌های جدید و گرافیک جدید چراغ‌های عقب بخشی از این تغییرات هستند.

نمای داخلی ام وی ام ۳۱۵ پلاس تغییرات و بهینه‌سازی‌های بیشتری را نسبت به نمای خارجی تجربه کرده است. فضای داخلی نمونه فیس‌لیفت ام وی ام ۳۱۵ کاملا شبیه به ام وی ام X ۲۲ طراحی شده و اکنون با استفاده از تریم داخلی مشکی – نارنجی، فضای داخلی دوست داشتنی برای سرنشینان فراهم آمده است.

قوای فنی ام وی ام ۳۱۵ پلاس نیز تغییراتی را تجربه کرده است، جایی‌که جعبه دنده دستی پنج سرعته جای خود را به گیربکس اتوماتیک چهار سرعته داده است. پیشرانه خودرو هیچ تغییری نداشته و همچنان از نوع ۱،۵ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند حداکثر ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

امکانات ام وی ام ۳۱۵ پلاس نیز قابل توجه هستند. علاوه بر آن افزوده شدن سیستم کنترل پایداری به این خودرو را می‌توان گامی مثبت از مدیران خودرو دانست که باعث افزایش ایمنی خودرو شده است. از جمله امکانات دیگر ام وی ام ۳۱۵ پلاس می‌توان به مواردی همچون: سانروف، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب به همراه دوربین، دی لایت، تریم چرمی، سنسور نور، سامانه نشان دهنده فشار باد لاستیک، فرمان برقی، کروز کنترل و رینگ آلومینیومی اشاره کرد.

رقبا وسهم بازار 
این خودرو با قیمت  حدود 290میلیون تومان روانه بازارشده است .در نگاه اول افزایشی معادل 135میلیون تومان نسبت به ام وی ام 315 دنده ای پیدا کرده است که با توجه به تغییرات داخلی وبیرونی این خودرو همچنین افزایش نرخ ارز وقیمت گذاری های جدید بازهم در همان کلاس بی قرارمی گیرد.به بیان دیگر این خودرو یک هاچ بک در کلاس بی یا همان  هاچ بک شهری به شمار می رود وبه دلیل یک سری ویژگی های ظاهری به آن هاچ بک کراس هم می گویند. ولی ام وی ام 315 پلاس در مقابل خود رقبایی مانند . پژو 207 آ اتوماتیک ،دانگ فنگ ایکس سی کراس ورنو ساندرو استپ وی و بایک سابرینا را می بیند  که در همین کلاس می تواند با آن ها رقابت کند .

البته به نظر می رسد که رقابت اصلی این محصول جدید مدیران خودرو بیشتر با پژو 207 آ باشد .چرا که از نظر ویژگی ها کامل تراز رقبا هست ونسبت به آن ها نسخه جدیدتری به نظر می رسد .از سوی دیگر برخی رقبا مانند ساندرو استپ وی ودانگ فنگ ایکس سی کراس  وبایک سابرینا آنچنان تولید منظمی ندارند. این مساله می تواند تا حدی به نفع این محصول جدید باشد چرا که مدیران خودرو نشان داده است که می تواند امکانات فروش بیشتربا تنوع بالاتری را در اختیار مصرف کنندگان بگذارد.

درضمن ام وی ام 315پلاس قابلیت دیگری نیز دارد و آن به علاقمندان به ایکس22مرتبط می شود315پلاس در اصل نسخه ارزان قیمت تر ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک است. که ازنظر کابین کاملا با ایکس 22 برابر است وبه دلیل ظاهر وتفاوت آپشن ها با آن ارزان تر است.یعنی کسی که نخواهد یا توانایی ندارد تا به اندازه ایکس 22هزینه کند می تواند ام وی ام 315 پلاس بگیرد.

با این حال به نظر می رسد تنها نکته ای که مدیران خودرو باید به آن بیش از پیش توجه کند بازار خرید وفروش این خودرو است،چرا که در بازار ما بیشتر ترجیح می دهند که در این کلاس سراغ خودروهایی بروند که خرید وفروش خوبی دارند واز نظر هزینه های نگهداری منطقی ترباشند در این زمینه 207آ  ورنو ساندرو استپ وی فعلا از قابلیت های بیشتری برخوردار هستند.در همین حال مدیران خودروباید در نظر داشته باشد که از نیمه دوم سال جاری پژو 207 به آپشن های جدیدی مجهز خواهد شد واین امر نیز به نوبه خود می تواند رقابت را سخت کند.

اما با نگاهی به بازار خودروی ایران به این نکته می رسیم که مدیران خودرو با توجه به نحوه وچگونگی حضور در بازار ایران هم فروش نستا خوبی داشته است و هم از نظر تولید بد عمل نکرده است وبا نگاهی به پیشینه این برند می توان برای این محصول سهمی مابین 20تا 25درصد در نظر گرفت.اما در عین حال به نظر می رسد که با توجه به وضعیت بازار مدیران خودرو سهم بیشتری از بازار می خواهد و همچنین باید دید که برای رسیدن به این هدف این بار چه روشی درپیش خواهد گرفت.

ارسال نظرات
موضوعات روز