جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
تیتر20 طرح تحول دیجیتالی فولادمبارکه را بررسی می کند؛
فولاد مبارکه بخشی از درآمد خود را صرف توسعه هایی کرده است که در آینده نه چندان دور نتایج بزرگی را برایش به همراه دارد و می تواند با این قدرت فرمان هدایت صنعت فولاد را در دست بگیرد.
کد خبر: ۴۵۵۱۵
سرآغاز بهره وری و تولید مدرن در غول فولادی کشور
تیتر20 - فولاد مبارکه با ارتقا سطح تولید خود بدنبال سهم خواهی بیشتر از صنعت فولاد کشور است. در همین راستا با تقویت واحدهای تحقیق و توسعه و همچنین ارتقا تکنولوژی سعی بر آن دارد تا محصولاتی متنوع و با کیفیت بالا را به بازار عرضه کند. 

در این میان طرح تحول دیجیتال یکی از اقداماتی است با هدف ارتقا بهره وری در تولید محصولات فولادی با استفاده از روش‌های نو و به همت شرکت بین المللی مهندسی سامانه‌ها واتوماسیون (ایرسا) و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات از سوی فولاد مبارکه رونمایی شد. طرحی که می تواند تحول اساسی در تولید محصولات فولادی این شرکت به همراه داشته باشد.

مراحل اجرای این طرح تحول دیجیتال که تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت که علاوه بر ارتقا بهره وری، شامل پاسخگوی نیازهای کیفی محصولات به مشتریان است.

با اجرای کامل این طرح فرآیند تولید با خطای کمتر، هزینه‌های پایین‌تر و امکان تولید محصولات متنوع و جدید انجام خواهد شد و این موضوع بر قدرت فولاد مبارکه در صنعت فولاد می افزاید.

اجرای این طرح ضامن حیات و قدرت فولاد مبارکه است و این آمادگی را دارد تا نسل چهارم تکنولوژی را به دیگر صنایع ارائه دهد. 
چنین اتفاقی در افزایش قدرت رقابت صادراتی فولاد مبارکه نیز نقش آفرینی می کند، در صورت عدم ورود نسل چهارم تکنولوژی ممکن است این شرکت طی 10 سال آینده از سودآوری خارج شود.

این طرح در سال 1404 کامل خواهد شد، درست زمانی که صنعت فولاد نیز سند چشم انداز تولید 55 میلیون تنی را محقق می کند. درواقع فولاد مبارکه در تلاش است با چنین اقدامی به سمت یک کارخانه هوشمند برود. اتفاقی که میزان نیروی انسانی را کاهش داده و بسیاری از امور را به دست تکنولوژی می سپارد. اتفاقی که کاهش خطا را به همراه دارد . هزینه های تولید را کاهش می دهد.

اتفاق مثبت دیگر آن است که فولاد مبارکه می تواند این تکنولوژی را به دیگر صنایع عرضه کند و این درست همان قدرتی است که پیش تر به ان اشاره شد. درواقع  با چنین اقداماتی فولاد مبارکه سکان دار صنعت فولاد خواهد شد. 

مختار بخشیان معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه درباره این طرح به خبرنگار تیتر20 گفت: این طرح که جزئیات آن نیز اعلام شده است طی چند فاز و در 3  تا 5  سال آینده تکمیل و به نتیجه خواهد رسید. طرحی که بدون شک تاثیرات مثبتی به همراه دارد.

وی ادامه داد: بی تردید با افزایش سطح اتوماسیون تجهیزات در ارتباط و ماشین آلات تولید، کمیت و کیفیت محصولات تولیدی نیز ارتقا پیدا می کند. البته با توجه به اینکه طرح در فاز مطالعاتی کار خود را شروع کرده است پیش بینی از تاثیرات آن متفاوت است.

با توجه به چنین موضوعی فولاد مبارکه می تواند در چند سال آینده توان رقابتی خود در بازار صادراتی را افزایش دهد. معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه درباره این موضوع نیز بیان کرد: به هر میزان که سطح دیجیتالیزیشن افزایش پیدا کند، توان رقابتی نیز افزایش خواهد یافت. 

در این باره باید دید مبارکه با چنین طرحی تا چه اندازه می تواند از قدرت های فولادی منطقه پیشه بگیرد، بخشیان همچنین با اشاره به این موضوع گفت: هرچند توان رقابتی با چنین طرحی افزایش پیدا می کند اما مقایسه با تولیدکنندگان منطقه کمی سخت است زیرا به دلیل وضع تحریم های ظالمانه ارتباط ما با تولیدکنندگان منطقه قطع شده است. اما باید به این نکته اشاره داشت که از کشور های CIS بسیار جلوتر هستیم.

به گفته بخشیان، طرح تحول دیجیتال یک تغییر بزرگ برای فولادمبارکه است که تاثیرات شگرفی به همراه دارد.
فولاد مبارکه بخشی از درآمد خود را صرف توسعه هایی کرده است که در آینده نه چندان دور نتایج بزرگی را برایش به همراه دارد و می تواند با این قدرت فرمان هدایت صنعت فولاد را در دست بگیرد.
ارسال نظرات
موضوعات روز