جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
گزارش ویژه تیتر20
بانک ملی ایران همواره توانسته است با جذب بیشترین سپرده‌های قرض‌الحسنه، بیشترین سهم را در پرداخت این تسهیلات به متقاضیان داشته باشد.
کد خبر: ۴۵۶۲۶
بانک ملی ایران، پرچم‌دار سپرده‌ها و تسهیلات قرض‌الحسنه
تیتر20 - بانک ملی ایران همواره توانسته است با جذب بیشترین سپرده‌های قرض‌الحسنه، بیشترین سهم را در پرداخت این تسهیلات به متقاضیان داشته باشد.

یکی از افتخارات بزرگ نظام بانکداری در کشور عزیزمان ایران، استمرار پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار مختلف جامعه است. این مهم که ریشه در آموزه‌های اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی دارد طی حدود 4 دهه‌ که از تصویب و ابلاغ قانون بانکداری بدون ربا می‌گذرد به‌عنوان افتخاری بزرگ در نظام بانکی کشورمان همواره جریان داشته و دارد.

بانک ملی ایران به‌عنوان پرچم‌دار حمایت از اقشار و اصناف گوناگون در نظام بانکی ایران همواره تلاش داشته با بهره‌گیری از پشتوانه قدرتمند اعتماد عمومی که به جذب بیشترین سهم سپرده‌های قرض‌الحسنه توسط این بانک منجر می‌شود، نقش و سهم بزرگی نیز در پرداخت این‌گونه تسهیلات به متقاضیان داشته باشد.

بررسی عملکرد بانک ملی در چندین فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اعم از تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه، تسهيلات قرض‌الحسنه تأمین مسكن، تسهيلات قرض‌الحسنه تعمير مسكن، تسهيلات قرض‌الحسنه تأمین هزينه درمان بيماري و تسهيلات قرض‌الحسنه رفع احتياجات ضروري به‌خوبی بیانگر تلاش و موفقیت این بانک در ایفای این مسئولیت است.

وام‌های بانک کارگشایی، کارگشای مردم
بانک کارگشایی یکی از بازوهای پرداخت تسهیلات مختلف به متقاضیان است که بانک ملی ایران تلاش دارد با استفاده از ظرفیت‌های آن، تسهیلات متنوعی به اقشار و صنوف مختلف پرداخت کند. این بانک با بهره‌گیری از 13 شعبه جهت نیازهای ضروری متقاضیان درازای ترهین طلا آلات، تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌کند.

کارگشایی طی سال 98 تعداد 374 هزار و 610 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بالغ‌بر چهار هزارو 729میلیاردو 794میلیون ریال به متقاضیان تخصیص داده است. 

میزان تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 50 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 100 گرم طلا است.
بانک ملی ایران، پرچم‌دار سپرده‌ها و تسهیلات قرض‌الحسنه
وام ازدواج
این بانک همچنین در پرداخت تسهیلات ازدواج نیز همکاری پررنگی دارد و طی یک سال گذشته 239 هزار و 23 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان اعطا کرده که ارزش ریالی این تسهیلات به 75 هزار و 50 میلیارد و 134 میلیون ریال می‌رسد.

وام ازدواج یکی از تسهیلاتی است که بر اساس قانون، پرداخت آن توسط شبکه بانکی انجام ‌می‌گیرد و هرساله نیز در قانون بودجه مبلغ آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود.

بانک ملی ایران همواره نقش و سهم بزرگی در پرداخت این تسهیلات که ازجمله تسهیلات قرض‌الحسنه در نظام بانکی است، بر عهده داشته است.

بنابر تازه‌ترین گزارش تهیه‌شده از عملکرد بانک ملی تا پایان تیرماه بیش از 59 هزار فقره به ارزش 31 هزارو10 میلیارد و840میلیون ریال تسهیلات نقدی ازدواج به متقاضیان و زوج‌های جوان توسط این بانک اعطاشده داده است.

در سال 97 نیز بانک ملی ایران حدود 265 هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش ریالی 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال پرداخت کرده است.

یاور ایرانیان در احتیاجات ضروری
تسهیلات قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری با کارمزد 4 درصد، یکی از انواع تسهیلاتی است که بانک ملی باهدف کمک و یاری به هم‌وطنان در مواقعی که به هر دلیلی برای رفع نیازهای ضروری به کمک احتیاج دارند،پرداخت می کند. این تسهیلات عموماً برای تأمین هزینه درمانی، کمک‌هزینه تحصیلی، تعمیر و تأمین مسکن و... به متقاضیان پرداخت می‌شود.

بانک ملی ایران در سال 98 تعداد 72 هزار و 607 فقره وام قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش 2هزارو595 میلیاردو808 میلیون ریال پرداخت کرده است.

این بانک در سال 97 نیز بیش از 67 هزار فقره وام قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داد که ارزش ریالی آن به یک هزار و 987 میلیارد و 283 ریال می‌رسد.

در چهار ماه ابتدای سال 99 همچنین مبلغ هشت هزار و675 فقره تسهیلات رفع احتیاجات ضروری به ارزش 411میلیارد و 801 میلیون  ریال و مبلغ 8میلیارد و 530میلیون ریال وام قرض‌الحسنه تعمیر مسکن از سوی بانک ملی ایران پرداخت‌شده است.

بالاترین جذب قرض‌الحسنه در نظام بانکی کشور
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و ایفای نقش فعال در این سنت حسنه بدون شک بدون همراهی و اعتماد مردم عزیز کشورمان برای هیچ بانکی ممکن نبود و نیست. به همین خاطر نیز بانک ملی که از پشتوانه قدرتمند مردمی و اعتمادی به قدمتی چندین دهه از سوی جامعه برخوردار است توانسته بیشترین جذب سپرده قرض‌الحسنه را در میان بانک‌های کشور داشته باشد.

بر اساس گزارش‌های موجود، بانک ملی ایران بیشترین سهم از سپرده‌های بلندمدت، کوتاه مدت، پس‌انداز و مجموع سپرده‌های ریالی و ارزی را در میان نظام بانکی کشور در 2ماه ابتدای امسال به خود اختصاص داد.

بانک ملی با سهم 28 درصدی، رتبه اول سپرده‌های بلندمدت و سهم 17 درصدی، رتبه اول سپرده های کوتاه مدت را در میان بانک‌های عضو شورای هماهنگی بانک‌ها در اختیار دارد. 

بانک ملی ایران در این مدت، در سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز نیز با سهم 26 درصدی، رتبه اول بانک‌های مذکور را در اختیار دارد.

در 2 ماه ایتدای امسال رتبه نخست مجموع سپرده‌های ریالی و ارزی با سهم 22 درصدی و مجموع سپرده های ارزان با سهم 21 درصدی در اختیار بانک ملی ایران قرار دارد .

این بانک در اردیبهشت ماه امسال بیش از 63 درصداز مجموع کل سپرده های بانک های مذکور را در اختیار داشته است.

ارسال نظرات
موضوعات روز