پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
تیتر20 بررسی می کند؛
به نظر می رسد افزایش هزینه رقابت باعث برهم خوردن برنامه ریزی های مالی و یا کاسته شدن از بودجه های عمرانی و زیرساختی فروشگاه های زنجیره ای خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۰۹۲
افزایش هزینه رقابت با ورود سفیر برند در فروشگاه های زنجیره ای/ خطایی استراتژیک در زمانی نامناسب
تیتر20 - فروشگاه های زنجیره ای به رغم عمری که دارند در چند سال اخیر با توجه به گسترده شدن شهرها، توسعه فروشگاه ها،تنوع در خدمات رسانی و ارائه روش های نوین فروش با اقبال بسیار زیادی همراه شده اند. همین اقبال باعث شد که نگاه ها به این فعالیت ها خیره تر شده و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در این بخش برای پوشش دهی مناسب خدمات روی به تبلیغات گسترده بیاورند .

ضمن اینکه در این میان بحث مدیریت قیمت ها در شرایط نوسانی ،تحریم ها و سخت تر شدن تولید و تامین بخش دیگری از مسائلی است که فروشگاه های زنجیره ای با آن روبه رو است. در این میان به رغم تمام موارد یاد شده نباید بحث رقابت و حفظ ارزش برند وسودآوری آن را فراموش کرد.

به همین دلیل نام های مطرح در این بخش هر کدام به فراخور بازار و طیف مشتریان اطلاع رسانی و تبلیغات خاص خود را دنبال می کنند.اما به تازگی یکی از نام های پر سرو صدا در این عرصه از فردی به عنوان سفیر برند خود استفاده کرده است که به نظر می رسد با توجه به شخصیت فرد یاد شده می تواند کفه را به نفع آنان سنگین تر کند.

البته رقابت و استفاده از افراد یا المان های مطرح و شناخته شده نه تنها قبیح نیست بلکه در حال حاضر به عنوان یک ابزار بسیار عالی در رقابت و برند سازی مورد استفاده واقع می شود. اما دراین میان به نظر می رسد با توجه به شرایط فعلی سمت وسوی حرکت ها به گونه ای خواهد شد که راه را برای ادامه مسیر سخت و شاید سخت تر خواهد کرد.

حالا با انتخاب این سفیر جدید و احتمال جذب مخاطبان بیشتر ،به طور طبیعی صاحبان برندهای رقیب نیز به دنبال یافتن راهی برای رقابت در این مسیر می گردند.در این میان اما به نظر می رسد که باید برخی نکات را یادآوری کرد. 

انتخاب سفیر برندی در این سطح طبیعتا هزینه بالایی در پی خواهد داشت خاصه اینکه سفیر جدید از چهره های بسیار مطرح سیما وسینمای کشور است که عمدتا هم برنامه های پرمخاطب دارد.

تجربه نشان داده است که این فرد در جامعه اثرگذاری بالایی هم دارد و به کار بردن و یا رایج شدن برخی اصطلاحات که برای اولین بار در کارهای وی مطرح شد،دلیلی بر این مدعا است.این گونه انتخاب ها از یک سو باعث گران تمام شدن هزینه برند سازی خواهد شد چرا که باید رقبا افرادی هم سنگ طرف مقابل پیدا کنند.از طرف دیگر هزینه برند سازی بسیار بالا خواهد رفت.چون این گونه افراد عموما آدم های ارزانی نیستند. 

از جهت دیگر دراین شرایط و با توجه به پخش تبلیغات در صدا وسیما آن هم در یک ساعت بسیار خوب ،پربیننده وگران ،نشان می دهد که آنها به درستی گروهی رامورد هدف قرارگرفته اند که از بینندگان ثابت برنامه های تلویزیونی هستند. 

از جهت دیگر این فروشگاه زنجیره ای قدیمی شبکه گسترده فروش در کشور دارد. از این رو به نظر می رسد افزایش هزینه رقابت باعث برهم خوردن برنامه ریزی های مالی و یا کاسته شدن از بودجه های عمرانی و زیرساختی فروشگاه های زنجیره ای تحت تاثیر رقابت برندها قرار خواهد گرفت.

این مساله همانطور که اشاره شد امر غیر مرسوم یا اشتباهی نیست اما به نظر می رسد در شرایط فعلی فروشگاه های زنجیره ای و همچنین وضعیت اقتصادی کشور چندان حرکت حساب شده محسوب نشود و یا خطایی استراتژیک در زمانی نا مناسب باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز