شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
تیتر20 //
با امکان جدیدی که ایساکو فراهم آورده، اطمینان از اصالت قطعات به نوعی دو قبضه خواهد شد که می تواند ضمن ارتقای روش های استعلام اصالت، میزان رضایتمندی کلی مشتریانش را هم بالا ببرد.
کد خبر: ۴۶۳۹۶
ایساکو استعلام اصالت قطعات را دو قبضه کرد
تیتر20 - با اقدام جدید شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو)، گام بلندی در راستای جلوگیری از فروش قطعات تقلبی و غیر اصل به مشتریان این شرکت که نقش قابل توجهی در کاهش کیفیت و ایمنی خودروها دارد، برداشته خواهد شد. 

بنابر اعلام ایساکو، این شرکت در راستای جلوگیری از فروش قطعات و لوازم یدکی غیراصل و غیراستاندارد، راهکار جدیدی را پیش روی مشتریان گذاشته و آن، امکان رویت قطعات خریداری شده به صورت مجازی است. بر این اساس، وقتی مشتریان کد QR درج شده بر روی جعبه قطعات را در اپلیکیشن ایساکو اسکن می‌کنند، تصویر قطعه اصلی مورد نظر به ایشان نمایش داده خواهد شد.

 با این اقدام، مشتریان علاوه بر اینکه نسبت به اصالت یا عدم اصالت قطعه موردنیاز خود اطمینان حاصل می کنند، امکان تطبیق بصری بسته بندی و شکل قطعه را نیز خواهند داشت، که این موضوع می تواند به آنها در راستای تشخیص بهتر قطعه اصل، کمک کند.

پیش از آنکه به بررسی اقدامات ایساکو در راستای استعلام اصالت قطعات بپردازیم، ابتدا این موضوع را که اصلا چرا استعلام قطعات و لوازم یدکی اهمیت فراوانی دارد، مورد بررسی قرار می دهیم تا مشخص شود حساسیت ایساکویی ها به این موضوع از کجا سرچشمه می گیرد. 

در این سال ها با توجه به رشد قیمت ها در بازار لوازم یدکی، بسیاری از شهروندان به دنبال آن بوده اند که تا حد امکان قطعات موردنیاز خود را با قیمت پایین تری تهیه کنند. از همین رو قطعات تقلبی که اکثرا از سطح کیفی و استاندارد پایینی برخوردار هستند، به سبد خرید مشتریان نفوذ کرده و گاهی خسارات جانی و مالی به دنبال داشته اند.

اصلا دلیل اصلی پایین تر بودن قیمت قطعات تقلبی نسبت به نمونه های اصلی، همین کیفیت پایین تر است که خود را در روند تولید (از مواد اولیه گرفته تا ماشین آلات ساخت و تست های فنی) نشان می دهد. در واقع قطعات به اصطلاح تقلبی معمولا مواد اولیه ضعیف تری (از بعد کیفی) نسبت به قطعات اصل دارند و پروسه تولیدشان نیز ساده تر و فاقد اصول استاندارد است، ضمن آنکه از صافی استانداردها هم رد نمی شوند. طبعا قطعه ای که در چنین فرایندی ساخته می شود، هزینه کمتری نسبت به نمونه اصلی دارد و این موضوع برخی را به خریدشان ترغیب می کند.

 این در حالی است که کیفیت نازل قطعات غیر اصل ممکن است خسارات مالی و تلفات جانی به همراه داشته باشد، به خصوص اگر پای قطعات مرتبط با ایمنی خودروها در میان باشد. جدا از این مسئله، خرید قطعات غیر اصل اگرچه در ابتدا بار مالی کمتری دارد، اما به دلیل آنکه قطعات موردنظر از دوام مناسبی برخوردار نیستند، مشتریان مجبور به تعویض زودهنگام آنها می شوند و اینجاست که از حیث مالی هم ضرر خواهند کرد. این در حالی است که خرید قطعات و لوازم یدکی  اصلی علاوه بر اینکه می تواند خیال مشتریان را بابت کیفیت و استاندارد آنها راحت کند، در درازمدت از جنبه مالی نیز به نفع آنها تمام خواهد شد. 

با توجه به اهمیت بالای این موضوع اما ایساکویی ها  بارها بر اهمیت خرید قطعات اصل این شرکت تاکید و اقداماتی نیز برای استعلام اصالت محصولات خود در نظر گرفته اند که بر پایه خدمات مجازی و به اصطلاح اپلیکیشنی استوار است. تا دیروز مشتریان می توانستند با ارسال کد مندرج روی جعبه قطعات به سامانه پیامکی ایساکو (300031)، نسبت به اصالت قطعات اطمینان حاصل کنند و حالا امکان روئیت تصویر محصولات این شرکت را نیز در راستای شناسایی بهتر قطعات موردنیاز خود خواهند داشت. 

با امکان جدیدی که ایساکو فراهم آورده، اطمینان از اصالت قطعات به نوعی دو قبضه خواهد شد که می تواند ضمن ارتقای روش های استعلام اصالت، میزان رضایتمندی کلی مشتریانش را هم بالا ببرد.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://b2n.ir/081290  اپلیکیش ایساکو را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوند.
ارسال نظرات
موضوعات روز