شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
در ده­های گذشته، آشپزخانه در قسمت پشتی خانه­ها پنهان و محلی برای تهیه غذا و شستن ظرف­های کثیف بود، اما با گذر زمان، نقشی مهم در دکوراسیون خانه­ ها پیدا کرد. امروزه، آشپزخانه نقطه کانونی هر خانه است که اعضای خانه را در ابتدای یا پایان روز و بعد از یک روز کاری طولانی دور هم جمع می­کند.
کد خبر: ۴۶۴۴۶
لوازم خانگی و آشپزخانه در ایران را چگونه بخریم؟تیتر20- در سال­های اخیر، آشپزخانه ­ها تغییرات زیادی کرده­اند و تصمیم شما برای تغییر مدل آشپزخانه بسیار مهم است. پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی در ظهور آشپزخانه­ های جدید نقشی به سزا داشته است. این روزها، خانه­های اُپن طرفداران زیادی دارند. در این خانه ­ها، آشپزخانه در وسط و بقیه خانه در اطراف آن قرار دارند، بنابراین همه افراد می­توانند دور هم باشند. در این مقاله، چیدمان آشپزخانه با سبک­های جدید را بررسی می­کنیم و  ۹ تغییری را معرفی می­کنیم که می­توانید با اعمال آن­ها محیط آشپزخانه خود را تغییر دهید.
۱. تکنولوژی را به درون آشپزخانه بیاورید

امروزه، تکنولوژی با تمام قوا وارد آشپزخانه­ها شده است. بخش­های مختلف آشپزخانه از شیرآب گرفته تا یخچال و سیستم روشنایی آن با تکنولوژی در ارتباط است. در حقیقت، بسیاری از آشپزخانه­ها از ابتدا هوشمند ساخته می­شوند، اما بسیاری از آشپزخانه­های قدیمی­تر را نیز می­توان با اضافه­کردن سنسورها، گجت­های هوشمند و دیگر دستگاه­ها هوشمند کرد.

شما می­توانید با افزودن برخی موارد به آشپزخانه، آن را هوشمند کنید. شیرآلات آشپزخانه­ای، بخشی از چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید هستند. این شیرآلات، حساس به حرکت دست هستند و می­توانند وجود دست­ها را در زیر خود تشخیص دهند، و به صورت خودکار و یا تنها با یک تماس کار کنند. یخچال و فریزرهایی که هنگام کمبود موادغذایی، به شما هشدار می­دهند یا دستگاه قهوه­ ساز، که طوری برنامه­ ریزی شده است، که هنگام بیدار شدن شما از خواب، قهوه آماده باشد، از موارد دیگر هوشمندسازی آشپزخانه است.
همچنین، گجتهایی وجود دارند که سلامت تخم­ مرغها را کنترل می­کنند و به شما اطلاع می­دهند که کدام یک در حال خراب شدن هستند. فراموش نکنید که سیستم روشنایی خود را نیز به­روز کنید، زیرا این امکان را به شما می­دهد که از طریق تلفن هوشمند یا تبلت تمامی لامپ­ها را کنترل کنید.
۲. چطور رنگ کابینت­ها در چیدمان آشپزخانه تاثیر می­گذارد؟

اگرچه کابینت­های سفید، ظاهری کلاسیک دارند، که تقریبا در هر سبک آشپزخانه­ای استفاده می­شوند، اما به نسبت قبل محبوبیت کمتری دارند. اگر آشپزخانه­ای تمام سفید دارید، میتوانید از جزایر با رنگهای متفاوت یا رنگ چوب برای تغییر دکوراسیون آن استفاده کنید.

سایه ­های طبیعی خنثی، پالت رنگی است که در سبک­های جدید زیاد به چشم میخورد. این پالت رنگی شامل رنگ­هایی چون مشکی، آبی تیره، سبز زمردی و حتی ارغوانی سیر است. شاید تعجب کنید اما کابینت­های تیره می­توانند فضای داخلی آشپزخانه­ها را با ایجاد حسی چشمگیر و زیبا بهبود دهند.

کابینت­های تیره، ظرافتی کامل و فضایی لوکس را به نمایش میگذرانند که دیگر کابینتها اینگونه نیستند. دقت کنید که این رنگها فضای اتاق را تحت تاثیر قرار ندهند و آن را تاریک نکنند.

همچنین استفاده از سرویس چوبی آشپزخانه از گذشته در فرهنگ ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.
۳. از طرح­ها، مواد و بافت­های ساده استفاده کنید

درحالیکه، هنوز سبک­های مدرن محبوبیت دارند، اما آشپزخانه­های جدید دارای طرح­ها، مواد و بافت­های ساده­ای هستند. محیط­های بدون استرس همان چیزی هستند که شما وقتی از زندگی پراسترس بیرون به خانه برمی­گردید، دوست دارید با آن روبرو شوید. در اینجا منظور ما محیط­های بدون استرس، همان محیط­های ساده است.   

در چند سال گذشته، حذف کابینت­های دیواری، به سبکی جدید در آشپزخانه تبدیل شده است، چون فضای بصری را باز می­کند و آشپزخانه­ ها بزرگتر و پرنورتر به نظر می­رسند.

برای اینکه محیط ساده آشپزخانه شما، کسل­ کننده نباشد، سعی کنید از مواد بافتدار در آشپزخانه استفاده کنید. اگر از قفسه­ های باز استفاده می­کنید، چوب­های برش­خورده به عنوان عناصر طبیعی یا لوله ­کشی فلزی برای ایجاد نگرش صنعتی بسیار جالب هستند. این بافتها نسبت به آشپزخانه ­های قدیمی متفاوت هستند و حس تازگی را در بیننده القا می­کنند.  
۴. چرا در چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید از کوآرتز به عنوان سنگ کابینت استفاده کنیم؟

کوآرتز، یکی از سنگ­هایی است که به عنوان سنگ کابینت بسیار محبوب است. این ماده نسبتا سخت است، دوام بالایی دارد، نگهداری آن آسان و ضدمیکروب است. سنگ گرانیت، رقیب اصلی کوآرتزر است که نگهداری آن کمی سختتر از کوآرتز می­باشد.

زمانیکه کوآرتزر برای اولین بار وارد بازار شد، نگرانی اصلی این بود که تنوع رنگی بالایی ندارد. اما با گذر زمان، به لطف تکنولوژی، تولیدکنندگان توانستند طیف وسیعی از رنگ­ها را تولید کنند. گاهی کوآرتز مانند سنگهای طبیعی به نظر میرسد، که این سبک امروزه بسیار محبوب است.

با وجود اینکه امروزه تنوع بالای رنگ و طرح در سنگهای کوآرتز وجود دارد، اما در چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید، تمایل قابل توجهی به سمت رنگهای ملایمتر و خنثی­تر وجود دارد. بیشتر افراد رنگ­هایی چون خاکستری، کرمی یا سفید را ترجیح می­دهند.
۵. راهکار ذخیره­ سازی موثر در سبکهای جدید آشپزخانه چیست؟

یکی از بزرگترین مشکلات کابینت­ها، اتلاف فضای غیرضروری است. نحوه چیدمان قفسه ­ها و کشوها به گونه­ای است که فضای زیادی به هدر میرود. بدتر از همه، فضای موجود اغلب برای وسایل بزرگتر بسیار کوچک هستند.

در متن همه مطالب پیرامون راهنمای خرید  لوازم آشپزخانه و خانگی، فضای ذخیره­ سازی، اساس یک آشپزخانه است. اگر فضای آشپزخانه ناکافی یا ناکارآمد باشد، با مشکلات بزرگی روبرو خواهید شد. برای مقابله با این مشکلات، افراد به دنبال راهکاری بهتر هستند. این راهکار شامل گاراژهای لوازم خانگی برای وسایل کوچک، تقسیم­کننده­های کشویی برای کارد و چنگال، تقسیم­کننده­های سینی، سینی­های چرخدار و کابینتهایی برای آشغال و مواد قابل بازیافت است. استفاده از این موارد باعث می­شود که موادغذایی، نوشیدنی­ها و لوازم کوچک را خیلی بهتر از قبل ذخیره کنید.
۶. محبوبیت کفپوشهای سرامیکی در چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید

کفپوشهای چوبی هنوز بسیار محبوب هستند. اما دومین گزینه محبوب، کفپوش سرامیکی است که این روزها موردتوجه زیادی قرار گرفته است. به لطف تکنولوژی، کفپوشهای سرامیکی دارای تنوع بالایی در طرح، سبک و سایز هستند.

به عنوان مثال، شما میتوانید از کاشی­های سرامیکی استفاده کنید که کاملا شبیه کفپوش چوبی هستند. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید که ظاهر چوبی کفپوش خود را حفظ کنید، اما به دنبال کفپوشی هستید که نگهداری ساده­ تری دارد، از سرامیک استفاده کنید. علاوه بر چوب، کاشیهای سرامیکی میتوانند طوری طراحی شوند که مانند مواد دیگر از جمله سنگ طبیعی به نظر بیایند.

از نظر اندازه، مجبور نیستید که به سراغ سایزبندی قدیمی بروید. شما می­توانید از کاشیهای یک تخته که مانند تخته­ چوبی است، که روی زمین افتاده­ است، استفاده کنید. همچنین، میتوانید کاشیهایی با برش سفارشی داشته باشید تا آشپزخانه­ای منحصر بفرد را ایجاد کنید.
۷. کاربرد جزایر در چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید

امروزه، جزایر به نقطه­ای کانونی در آشپزخانه تبدیل شده­اند. یکی از تغییراتی که در مورد جزایز آشپزخانه در حال رخداد است، بزرگتر شدن اندازه و استفاده چندگانه از آنها است؛ مخصوصا که در طراحیهای جدید آشپزخانه، کمتر شاهد کابینت­های دیواری هستیم.

در زیر جزایر آشپزخانه، کابینتهایی قرار دارد که فضای ذخیره­ سازی مناسبی را فراهم می­کنند. همچنین، با قراردادن صندلی در کنار آنها می­توانید به عنوان میز هم از آنها استفاد کنید. برخی از جزایز آشپزخانه در دکوراسیون جدید، وارد فضای اتاق نشیمن شده­ اند. بنابراین این جزایر میتوانند بدون اینکه بی­نظمی در محیط خانه ایجاد کنند، چند منظوره باشند.
۸. سبک­های جدید کاشی آشپزخانه

دیوارهای کاشی­شده در آشپزخانه­ ها، می­توانند بخشی جالب برای تزئین خانه باشند. هرچندکه، این کاشی­ها همیشه سبک­ها و استایل­های جدیدی دارند.

کاشیهای مترو یا "Subway” هنوز کاملا از مد نیفتاده­اند، اما امروزه افراد از مدلهای بزرگ­تر آن استفاده می­کنند. افراد تمایل به صفحات بزرگتر کاشی با بافتها و الگوهای مختلف دارند. انتخاب رنگ در اینجا کاملا باز است اما به دیگر رنگ­هایی بستگی دارد که در آشپزخانه استفاده می­کنید. الگوهای خنثی با بافت طبیعی گزینه دیگری است که مناسب افرادی است که به دنبال ظاهری کلاسیک هستند.

تغیییر دیگری که در دیوارهای کاشی شده آشپزخانه می­بینید، مربوط به سایز و بخشی از دیوار است که با آنها پوشیده می­شود. صفحات بزرگ این روزها بسیار مد است. این صفحات از جنس سنگ مرمر، کوآرتز، چوب، مس، استیل ضدزنگ و شیشه میباشند. با توجه به پوشش دیوار، کاشیها تا سقف هم بالا میروند. از آنجاییکه در چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید، کابینتهای بالایی کمتر استفاده می­شوند، فضای دیوار بیشتری در اختیار است. هنگامیکه بحث دکوراسیون این فضا به میان میاید، دیوارهای کاشی شده گزینه­ی بسیار محبوبی هستند.
۹. ارتباط محیط آشپزخانه با فضای بیرون

در سبکهای جدید، افراد تمایل دارند فضای آشپزخانه خود را به فضای بیرون یا پاسیون وصل کنند. همچنین، در این سبکها راهی از آشپزخانه به فضای بیرون قرار میدهند. با نصب در شیشه ­ای در آشپزخانه، میتوانید به راحتی این دو فضا را در خانه بهم مرتبط سازید. مورد دیگری که در ارتباط دادن فضای آشپزخانه با محیط بیرون بسیار دیده میشود، استفاده از پنجره­های ۵ تا ۶ فوتی در بالای سینک است. برای این کار، نیاز دارید کابینتهای دیواری را بردارید./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز