چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
تیتر20 بررسی می کند؛
یکی از اقدامات مهمی که ایساکو طی دو سال گذشته در راستای رضایتمندی مشتریان انجام داده کاهش نمایندگی های ضعیف (از نظر رتبه) و ارتقای آنها است.
کد خبر: ۴۶۵۸۱
قهرمانی در زمین خدمات / شرکتی که در کیفیت خدمات پس از فروش خودرو دستش بالا رفت
تیتر20 - نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو کشور در حالی اعلام شدکه آمارها نشان می دهد شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) توانسته رقبا را جا گذاشته و رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

بر این اساس، امتیاز ایساکو به عدد 83.9 رسیده که در مقایسه با ارزیابی قبلی، 1.2 امتیار بیشتر است. در واقع در هر دو ارزیابی اخیر، ایساکو توانسته بیشترین امتیاز را در ارائه خدمات پس از فروش به خود اختصاص دهد.

اگر نگاهی به ارزیابی های صورت گرفته طی بیش از یک دهه گذشته بیندازیم، متوجه خواهیم شد ایساکویی ها همواره رتبه نخست را در خدمات پس از فروش بین شرکت های داخلی به دست آورده اند. با احتساب ارزیابی جدید ، ایساکو برای یازدهمین سال پی در پی توانسته عنوان برترین شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش را به دست بیاورد. 

طبعا حفظ عنوان برترین ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرویی و کسب یازدهمین کاپ قهرمانی کار آسانی نیست، مخصوصا اینکه طی چند سال گذشته، ارزیابی ها سخت تر از قبل شده اند. 

ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در کشور اما معمولا با در نظر گرفتن شاخص هایی مانند سیستم خدمات دهی، وضعیت و کیفیت عملکرد نمایندگی های مجاز، میزان رضایتمندی مشتریان و البته سطح رضایت نمایندگی ها صورت می گیرد.

ایساکو دارای بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش خودرو در کشور است که این موضوع سبب شده دسترسی شهروندان به نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز سهل تر از سایر خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو کشور باشد.

جدا از بحث گستردگی ایساکو در کشور، نمایندگی های مجاز این شرکت نیز با همه چالش ها و مسایلی که به هر حال از دید مشتریان و شرکت های ارزیابی کننده، به آنها وارد است، توانسته اند عملکرد بهتری را نسبت به رقبا از خود به جا بگذارند. طبق آمارهای ارائه شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایساکو در سال 98 توانسته با امتیاز 83.94توانست رکورد ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در کشور را بشکند، آن هم در شرایطی که رکود قبلی نیز در اختیار خودش بود.

اما یکی از اقدامات مهمی که ایساکو طی دو سال گذشته در راستای رضایتمندی مشتریان انجام داده  کاهش نمایندگی های ضعیف (از نظر رتبه) و ارتقای آنها است. به عنوان مثال، ایساکو در سال 98 و طبق اعلام مسوولان این شرکت، توانست سهم نمایندگی های رتبه یک خود را بیشتر کرده و به حدود 410 واحد برساند. با این حساب نزدیک به 62درصد نمایندگی‌های این مجموعه در رتبه یک خدمات قرار می‌گیرند. این در حالی است که ایساکو طی سال 97 تنها 350 نمایندگی رتبه یک داشته است. 

این شرکت همچنین در این سال ها بسیاری از نمایندگی های رتبه 4 و 3 خود را به واسطه رفع یک سری عیب و ایرادها ارتقا داده است. شرایط به شکلی است که در حال حاضر بیشتر نمایندگی های این شرکت از درجه 3 و 4 خارج شده اند. نکته دیگر در مورد ایساکو، اقدامات این شرکت در راستای گسترش خدمات مجازی و به اصطلاح آنلاین است. ایساکویی ها با ارائه اپلیکیشن ها و تعریف برخی از خدمات خود در بستر مجازی، توانسته اند سطح رضایتمندی عمومی را افزایش دهند، زیرا گسترش خدمات مجازی به کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت شهروندان منجر شده است.

شرکت ایساکو اما، به رغم صدر نشینی یازده ساله، به نقاط قابل بهبود خود اشراف دارد و در حال اقدامات اصلاحی در بخش‌هایی همچون تعمیر و ترخیص به موقع خودروها، تامین سریع قطعات موردنیاز شهروندان، عیب یابی دقیق و مسائلی از این دست است. بدون تردید بخش مهمی از این ضعف عملکردی، ناشی از تحریم است و بخشی دیگر نیز ناشی از عملکرداست که باید منتظر ماند و دید در آینده تا چه حد کمرنگ خواهد شد.
ارسال نظرات
موضوعات روز