شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
تیتر20 بررسی می کند؛
ایساکو در این سال ها سعی کرده مهارت کارکنان و دانش فنی شان را به واسطه آموزش های ویژه افزایش دهد نتیجه چنین رویکردی این است که مشتریان بهبود عملکرد نمایندگی ها را احساس خواهند کرد و این موضوع سبب افزایش سطح رضایتمندی آنها از خدمات پس از فروش ایران خودرو خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۳۶۲
اهتمام ویژه ایساکو به آموزش / نقش آموزش پرسنل در افزایش سطح رضایتمندی مشتریان
تیتر20 - شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) چندی پیش برای دوازدهمین سال پیاپی آزمون سراسری حوزه خدمات پس از فروش را (به صورت الکترونیکی) برگزار کرد، آزمونی که نشان دهنده توجه ویژه این شرکت به مسئله آموزش نیروی انسانی خود در تعمیرگاه ها است.

در این مورد، مدیرعامل ایساکو تاکید کرده که این شرکت در هر سال چیزی حدود 300 هزار نفر/ ساعت، آموزش را در دستور کار خود قرار می دهد. به گفته مهدی مونسان، ایساکو با توجه به سابقه 25 ساله اش، آمادگی همکاری در زمینه به روزرسانی سرفصل‌های آموزشی مهارت‌محور در هنرستان‌ها، همیاری در برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای دبیران و ارایه برنامه کارآموزی و کارورزی، همراه با تولید و خدمات را به منظور جذب سریع فارغ‌التحصیلان هنرستانی رشته‌های مربوط به حوزه خودرو، دارد. 

اما برگزاری آزمون سراسری حوزه خدمات پس از فروش برای 12 سال متوالی توسط ایساکو، علاوه بر اینکه نشان از توجه ویژه این شرکت به فرآیند آموزش دارد، در نهایت نمایندگی ها و مشتریان را نیز منتفع می سازد. 

در حالت کلی می توان اهداف ایساکو از برگزاری آزمون موردنظر را شامل مواردی مانند "ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی پرسنل نمایندگی ها"، "ارائه خدمات استاندارد و مناسب به مشتریان" و همچنین " بهبود سطح رضایتمندی مشتریان از خدمات ایساکو" دانست. 

در این بین، هرچه سطح دانش فنی و تخصصی پرسنل نمایندگی های ایساکو افزایش پیدا کند، مهارت آنها نیز در عیب یابی خودروها و تعمیرات بالا خواهد رفت. درگذشته همواره ضعف عیب یابی و همچنین عدم تعمیرات مناسب و البته سریع، جزو موارد اعتراض بخشی از مشتریان ایساکو و سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش بوده که نمی توان آن را بی ارتباط با میزان دانش فنی و مهارت پرسنل دانست.

 از همین رو ایساکو در این سال ها سعی کرده مهارت کارکنان و دانش فنی شان را به واسطه آموزش های ویژه افزایش دهد تا نقاط ضعف موردنظر کمرنگ شوند. با ارتقای مهارت و دانش فنی پرسنل نمایندگی های ایساکو، خدمات استانداردتر و مناسب تری به مشتریان ارائه خواهد شد، به ویژه اینکه سطح عیب یابی خودروها بهبود یافته و سرعت و دقت تعمیرات بالا خواهد رفت. 

طبعا نتیجه چنین اتفاقاتی، این است که مشتریان بهبود عملکرد نمایندگی ها را احساس خواهند کرد و این موضوع سبب افزایش سطح رضایتمندی آنها از خدمات پس از فروش ایران خودرو خواهد شد.

اما اهداف ایساکو از برگزاری آزمون های سراسری خدمات پس از فروش و ارتقای آموزش پرسنل، موارد دیگری را نیز در بر می گیرد، از جمله رقابتی کردن کار در نمایندگی ها. اینکه بین پرسنل نمایندگی های ایساکو رقابت شکل بگیرد، خود سبب بهبود عملکرد آنها می شود و نفعش به مشتریان خواهد رسید. 

نکته دیگر اینجاست که با برگزاری آزمون های موردنظر، ایساکو به نوعی متوجه نیازهای آموزشی جدید پرسنل خود خواهد شد. در واقع چنین آزمون هایی علاوه بر اینکه نقاط قوت ایساکو را در بخش آموزش نمایان خواهند کرد، نقاط ضعف را نیز عیان می سازند و بنابراین ایساکویی ها می توانند با شناسایی آنها، نسبت به ارائه آموزش های تکمیلی و رفع کمبودها اقدام کنند.

 در واقع با شناسایی نقاط ضعف، ایساکو می تواند در بخش هایی که کمبود آموزش و ضعف مهارت پرسنل را احساس می کند، نسبت به ارتقای سطح مهارت آنها اقدام کنند. در نهایت آنچه از پس مجموعه اقدامات آموزشی ایساکو به ویژه برگزاری آزمون سراسری خدمات پس از فروش حاصل خواهد شد، افزایش سطح رضایتمندی مشتریان است، رضایتی که می تواند ابتدا تا انتهای پروسه تعمیر خودروها و ارائه خدمات به آنها را در بر بگیرد. البته اینکه عیار پرسنل نمایندگی های ایساکو نیز در مهارت و دانش فنی چقدر است نیز از دل آزمون های خدمات پس از فروش بیرون خواهد آمد.    

ارسال نظرات
موضوعات روز