سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
در پی درج گزارشی تحت عنوان " تبعات تغییر قانون حداقل متراژ در تاسیس فروشگاه‌های زنجیره ای چیست؟ جوابیه ای از سوی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای برای پایگاه خبری تیتر20 ارسال شده است که عینا منتشر می شود.
کد خبر: ۴۷۴۱۷
جوابیه اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای به تیتر20
تیتر20 - در پی درج گزارشی تحت عنوان " تبعات تغییر قانون حداقل متراژ در تاسیس  فروشگاه‌های زنجیره ای چیست؟ جوابیه ای از سوی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای برای پایگاه خبری تیتر20 ارسال شده است که عینا منتشر می شود.

جناب آقای  جمشیدی
سردبیر محترم پایگاه خبری تیتر20
موضوع: جوابیه اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای

با سلام و احترام

             احتراماً، در پی درج گزارشی تحت عنوان " تبعات تغییر قانون حداقل متراژ در تاسیس  فروشگاه‌های زنجیره ای چیست؟"  در تاریخ 24 آبان 1399 در آن پایگاه خبری وزین، موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی فهیم ارسال می‌گردد.
اولاً، از ارباب جراید و رسانه‌ها انتظار می‌رود ضمن پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای، افکار عمومی را نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای که همواره خدمت به اقشار مختلف جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده¬اند، با اطلاعات نادرست مخدوش نکنند و رعایت انصاف را در تهیه و نشر اخبار در نظر داشته باشند. ثانیا،ً بیان چند نکته حائز اهمیت است:

1- درخصوص موضوع استاندارد فروشگاه های زنجیره ای به اطلاع می رساند، براساس قانون نظام صنفی ، قوانین و مقرراتی در راستای ادعاهای مذکور موجود نیست. آنچه مشاهده می شود ارائه خدمات برتر از سوی اینگونه فروشگاه‌ها به آحاد مردم عزیز است در این خصوص شایسته بود که قوانین و مواد مربوط و مبنای ادعاهای فوق تفصیلاً بیان شود که از منظر عمومی موضوع قابل مقایسه باشد.   
   
2- مصوبه چهلم هیأت محترم مقررات زدایی در راستای اصلاح و متناسب سازی حداقل متراژ  مندرج  ضوابط خاص داخلی این اتحادیه بر این اساس که بدون درنظر گرفتن  اقتضائات رسته های صنفی مختلف و تبعض آمیز بودن و مخل رقابت بودن آن تعیین گردیده، تصویب شده و  خاطر نشان می سازد که هیآت محترم مقررات زدایی مرکب از نمایندگان محترم قوای سه گانه  و نیز رؤسای محترم اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون است و یقیناً تصمیمات آن کارشناسانه و با در نظر گرفتن مصالح عمومی و تسهیل شرایط کسب وکار است. ضمن اینکه مصوبات این هیات لازم الاجراست. همچنین موضوع در حال حاضر با کسب نظر دبیرخانه هیات عالی نظارت، اتاق اصناف ایران و اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای و نهایتا تایید وزارت صمت اجرایی خواهد شد.

3- با عنایت به بهره وری پایین صنوف سنتی در اقتصاد و سایر شرایطی که نیاز بازار و نهایتا لزوم نوین سازی نظام توزیع محسوب می شود، مقوله ای است که مدتها خواست و اراده دولت بر توسعه سیستم نوین‌ نظام  در صنعت خرده‌فروشی کشور استوارشده در همین رابطه یکی از اولویت های اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرعت در نوین سازی نظام توزیع و حفظ اشتغال واحدهای صنفی کوچک و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در اقصی نقاط کشور است، در حال حاضر این واحدها با عقد قرارداد فرانچایز با اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مزایای تخصیص وام بدون بهره، آموزش کارکنان و فروشندگان، تأمین و نصب تجهیزات فروشگاهی و تأمین کالا بهره‌مند می‌شوند، که این اقدام گامی از سوی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه خدمات، قیمت و کیفیت استاندارد و جلوگیری از عرضه کالاهای بدون اصالت و قاچاق و ... که سلامت هم‌وطنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کمک به توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی برای دولت نیز بشمار می‌رود. 

به‌عنوان سخن پایانی خاطرنشان می‌شود، اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای تمامی تلاش خود را برای ایجاد آرامش در بازار در تمامی مقاطع خصوصا ایام بحرانی مثل بیماری کرونا و ... و توزیع کالاهای تنظیم بازاری از قبیل شکر، روغن، تخم مرغ و کالاهای از این نوع و همچنین بهبود فضای کسب و کار اعضای خود در کنار و همراهی با دولت در اجرای سیاست های هماهنگ بکار بسته است. 
خواهشمند است دستور فرمایید وفق قانون رسانه‌ها نسبت به درج پاسخ و توضیحات اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای دراین‌باره اقدام فرموده و همچنین از آن رسانه محترم انتظار می‌رود اخبار منتشره بر اساس واقعیت‌ها و به ‌دور از جنجال‌ها، فضاسازی‌ها و با دقت نظر توام باشد.

منصور عالی پور
نایب رییس اول 

ارسال نظرات
موضوعات روز