چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
تیتر20 بررسی می کند؛
افزایش سطح رضایتمندی مشتریان از ایساکو، ریشه در اقدامات مهم مانند اجرای پروژه‌های پیگیری مشتریان، عارضه‌یابی و بهبود فرآیند پذیرش تا ترخیص، پیگیری و عارضه‌یابی مراجعات تکراری خودروها به شبکه نمایندگی‌ها ، تامین به موقع قطعات و کنترل کیفیت تعمیرات داشته است.
کد خبر: ۴۸۶۱۸
گام های ایساکو در مسیر تثبیت صدرنشینی/ واکاوی دلایل موفقیت ایساکو در دوران سخت و پر چالش
تیتر20 - در نظرسنجی اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) باز هم توانست در جدول رده بندی رضایتمندی مشتریان، صدرنشین شود.

 این اتفاق در حالی رخ داده که ایساکو مانند دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، یکی از سخت ترین دوران های کاری خود را به واسطه تحریم و مشکلات مالی و تورم سنگین، سپری می کنند.

بنابر آمار ارائه شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایساکو توانسته در آذر امسال امتیاز خود را در جلب رضایت مشتریان، با 17 واحد افزایش به عدد 783 برساند.

کسب این امتیاز، یک رکورد برای ایساکو به شمار می رود، رکوردی که نه در فضای کسب و کاری عادی و به دور از بحران، بلکه در دورانی سخت و پر چالش به دست آمده است.

 آن طور که مهدی مونسان مدیرعامل ایساکو عنوان کرده، رکوردشکنی اخیر این شرکت، با وجود موانعی مانند تحریم‌ و دشواری‌های اقتصادی، شیوع بیماری کرونا، نوسان نرخ ارز و مسائل مربوط تامین قطعات، حاصل شده است.

اما ایساکو چگونه توانسته در این دوران سخت و پر چالش، در جلب رضایت مشتریان موفق عمل کرده و طبق آمار، رکورد بشکند.  واکاوی اظهارات مدیرعامل ایساکو، نشان می دهد این شرکت ابتدا عارضه یابی کرده و با بررسی نقاط ضعف و قوت خود، زمینه افزایش رضایتمندی مشتریان را فراهم آورده است. به هر حال ایساکو مانند هر شرکت خدمات پس از فروش دیگری در صنعت خودرو، دارای یک سری نقاط ضعف و قوت است و برای بهبود عملکرد، نیاز است ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف نیز پوشش داده شود. 

به عنوان مثال، تسریع در نوبت‌دهی نمایندگی‌ها و پذیرش خودرو، یکی از مسائلی است که همواره در سر لیست انتقادات مشتریان قرار داشته و ایساکو توانسته آن را عارضه یابی کرده و بهبود بدهد. این اتفاق با بهره گیری از خدمات آنلاین رخ داده، چه آنکه ایساکو با گسترش و به روزرسانی اپلیکیشن خود، فرآیند نوبت دهی و پذیرش خودرو را آسان تر و کم هزینه تر کرده، ضمن آنکه شهروندان وقت کمتری نیز برای این کار صرف می کنند. این موضوع اتفاقا طی امسال که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، کمک بزرگی به مشتریان بود، به ویژه اینکه ایساکو "ارائه خدمت در محل" را نیز گسترش داد.

اقدام دیگری که ایساکو در راستای بهبود رضایت مشتریان انجام داه، تامین به موقع قطعات است. مشتریان معمولا از عدم تامین سر وقت قطعات گلایه دارند، زیرا این موضوع سبب می شود پروسه تعمیر خودرو آنها طولانی شود. بنابراین ایساکویی ها با ببهبود روند تامین، توانسته اند از این مسیر نیز رضایتمندی مشتریان را بالا ببرند. اقدام مهم دیگر ایساکو اما افزایش کیفیت تعمیرات است که این یکی نیز همواره جزو موارد اعتراض و انتقاد مشتریان بوده است.

 در مواردی، خودروهای معیوب به خوبی تعمیر نمی شوند و شهروندان را به دردسر می اندازند؛ اما ایساکو سعی کرده این بخش از فعالیت خود را نیز بهبود بدهد.  در مسئله کیفیت تعمیرات، دو عامل اساسی نقش دارند، یکی قطعات به کار رفته و دیگری دانش تعمیر. در این بین، به نظر می رسد ایساکو توانسته به واسطه آموزش های تخصصی، توان فنی نیروی انسانی خود را افزایش دهد و این موضوع  در بهبود کیفیت تعمیرات اثرگذار بوده است.

 در بحث تامین قطعات نیز با وجود سختی های فراوان (با توجه به تحریم و مشکلات مالی) گویا ایساکو روند رو به رشدی داشته و توانسته تا حد امکان از سطح انتقادات و ایرادهای مشتریان بکاهد. 

در نهایت اما افزایش سطح رضایتمندی مشتریان از ایساکو، ریشه در اقدامات دیگری مانند اجرای پروژه‌های پیگیری مشتریان، عارضه‌یابی و بهبود فرآیند پذیرش تا ترخیص، پیگیری و عارضه‌یابی مراجعات تکراری خودروها به شبکه نمایندگی‌ها و کنترل کیفیت تعمیرات، نیز داشته است. 


ارسال نظرات
موضوعات روز