پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
ممنوعیت واردات لوازم آرایشی اتفاق جدیدی را در این بازار به وجود آورده است. برخی فروشندگان لوازم آرایشی در بازار تهران شیشه ادکلن خالی برند را با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌خرند تا با پر کردن اسانس‌های تقلبی ادکلن‌های تقلبی را با قیمت چند ده میلیونی به مردم بفروشند.
کد خبر: ۴۸۷۵۶
تیتر20 -  ممنوعیت واردات لوازم آرایشی اتفاق جدیدی را در این بازار به وجود آورده است. در بازار تهران برخی فروشندگان لوازم آرایشی هستند که به  کسانی که مشتری سابق‌شان هستند پیشنهاد خرید شیشه خالی با قیمت نجومی می‌دهند.

از سال ۹۷ با ممنوعیت واردات لوازم آرایش، هم ادکلن‌های برند به شدت گران شد و هم در بازار، فروش ادکلن‌های تقلبی با قیمت‌های نامتعارف زیاد شده است. این جمله را یکی از فروشندگان لوازم آرایشی به تجارت‌نیوز می‌گوید.

فروش ادلکن  ۱۲ میلیون تومان!
فروش ادلکن  ۱۲ میلیون تومان! برخی سایت‌های فروش آنلاین در ایران، ادکلن را با قیمت یک میلیون و ۹۲۷ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۴۰۰ تومان می‌فروشند. البته برخی مدعی هستند محتویات این شیشه‌ها نیز تقلبی است و قیمت واقعی این ادکلن‌ها با احتساب دلار ۲۵ هزار تومانی بالاتر از رقم‌های فعلی است.


برخی سایت‌های فروش آنلاین در ایران، ادکلن را با قیمت یک میلیون و ۹۲۷ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۴۰۰ تومان می‌فروشند.

شانل ۵۲ میلیون تومان!
به عنوان مثال هرمس، یک ادکلن برند مشهور فرانسوی است. قیمت واقعی ۱۵۰۰ دلار است که این ادکلن در بازار ایران بالای ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود!

جار هم، برند بهترین عطرهای جهان را تولید می‌کند، قیمت واقعی آن ۸۰۰ دلار و در بازار ایران ۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود!

شانل، یکی از برندهای مشهور در حوزه عطر زنانه است که قیمت واقعی آن ۲۱۰۰ دلار است که چنانچه این ادکلن به طور قاچاقی وارد کشور شود قیمت آن بیش از ۵۲ میلیون تومان است!

با قیمت فعلی ادکلن‌های اصل شیشه این برندها در بازار ایران، نجومی فروخته می‌شود و طبق اظهارات فعالان بازار برخی از مصرف‌کنندگان و زباله‌گردها هم در این آشفته بازار پول خوبی به جیب می‌زنند.

فروش شیشه ادکلن با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان!
تا به حال تجربه فروش شیشه ادکلن خالی یا کارتن مقوایی‌اش را داشته‌اید؟ برخی از کاربران در توییتر برای تجارت‌نیوز نوشته‌اند: «در بازار تهران شیشه ادکلن خالی برند با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. این شیشه‌ها را با عطر تقلبی پر می‌کنن و به خریداران می‌فروشن.»

کاربر دیگری نوشته است: «شیشه خالی را پر می‌کنند و دوباره می‌فروشن، کافی است در بازار بزرگ قدم بزنید. اسانس فروش‌ها شیشه را دانه‌ای ۱۰۰ هزار تومان و امسال برای یک ادکلن، شیشه را ۴۰۰ هزار تومان پول می‌دهند.»

فروش شیشه اورجینال در اطراف مولوی
کاربر دیگری برای خرید و فروش شیشه ادکلن یک خانه قدیمی در اطراف مولوی تهران را آدرس می‌دهد و نوشته است:« قبلا یک خانه قدیمی در اطراف مولوی را آدرس می‌دادند که کلا شیشه اوریجینال ادکلن می‌فروشند.خیلیا دنبال شیشه خالی ادکلن‌های دسته دوم هستن ولی کارتن خالی نه.»

پیگیری تجارت‌نیوز از اتحادیه‌های مربوطه حاکی از این است که ادکلن هم کالای مورد نیاز مردم است. زمانی که در اجناس مختلف کمبود ایجاد ‌شود ورود دلال‌ها و افراد متقلب هم زیاد می‌شود.

به گفته فعالان این بازار ادکلن‌ها با قیمت نجومی در ایران با اسانس‌های تقلبی پر می‌شود. به گفته آنها از زمانی که واردات لوازم آرایشی از سال ۹۷ ممنوع شد، ورود زباله‌گردها و برخی مصرف‌کنندگان برای فروش شیشه‌های بازیافت در بازار زیاد شد. اکنون شیشه ادکلن‌های برند بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و شاید هم بیشتر داد و ستد می‌شود!

تحریم فروش کالاهای تقلبی را زیاد کرد
علت ممنوعیت واردات لوازم آرایشی چیست؟ فروشندگان لوازم آرایشی می‌گویند عارضه جنگ اقتصادی و تحریم‌ها باعث شد که واردات ادکلن و دیگر لوازم آرایشی به کشور ممنوع شود.

سال ۹۷ غلامرضا اصغری، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو درباره چرایی ممنوعیت لوازم آرایشی به خبرگزاری مهر گفته بود: « چون کشور ارز محدودی دارد، چاره‌ای نیست جز اینکه توزیع ارز اولویت‌بندی شود. در این بین، اولویت به فرآورده‌های بهداشتی داده شد.»

برخی اتحادیه مربوطه لوازم آرایشی در این باره هم گفته‌اند: «این روزها نه تنها فروش عطر و ادکلن تقلبی بیشتر شده بلکه در مواد غذایی هم این نوع رفتارها دیده می‌شود. امیدواریم با رفع تحریم‌ها این رفتارها هم در سطح بازار برچیده شود.»
ارسال نظرات
موضوعات روز