جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
تیتر20 وضعیت فروشگاه های زنجیره ای در رتبه بندی شرکت های برتر را بررسی می کند؛
در حالی لیست 100 شرکت برتر کشور اعلام شده که شرکت های فروشگاه های زنجیره ای توانستند روند صعودی در این لیست داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۸۰۲
نام 2 فروشگاه زنجیره ای در میان بزرگان اقتصاد / رتبه فروشگاه رفاه فراتر از پیش بینی آقای مدیرعامل/ افق کوروش پرچم دار فروشگاه های زنجیره ای
تیتر20 - سازمان مدیریت صنعتی هر ساله رتبه بندی شرکت های برتر کشور را اعلام می کند.هدف از اعلام این رتبه بندی کمک به مدیران و سیاستگذاران برای شناخت بهتر و دقیق تر از ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ کشور است.

این مقایسه و رتبه بندی بر اساس اطلاعات مالی مندرج در صورت های مالی شرکت ها استخراج و اعلام می شود.

بر اساس این فهرست شرکت ها یا صنایعی که طی یک روند چند ساله دارای فراز و فرود شدند مشخص می شود و به نوعی به عنوان راهنما می تواند به هم به یاری سرمایه گذاران و هم صاحبان این شرکت های برای رشد بیشتر و یا رفع نواقص بیاید.

در بررسی شرکت ها از سوی سازمان مدیریت صنعتی، بر شناسایی آرایش بنگاه های بزرگ کشور در کنار یکدیگر تمرکز شده تا چگونگی تغییرات در این آرایش را نشان می دهد.

بررسی لیست ارائه شده حاکی از حضور بسیاری از شرکت ها و هلدینگ های بزرگ در آن دارد اما در این بین نکته جالب توجه جایگاه جدید 2 شرکت های فروشگاه های زنجیره ای در میان 100 شرکت برتر کشور است که اهمیت روز افزون آنها را در برهه کنونی بیش از بیش نشان می دهد.

بررسی لیست منتشره حاکی است دو فروشگاه "افق کوروش" و "رفاه" به عنوان دو شرکت پیشرو این صنعت، در این لیست خودنمایی می کنند.

در این لیست شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با توجه به اقداماتی که طی یکسال انجام داده توانسته و عنوان "سی و پنجمین شرکت برتر ایران" ، " شرکت پیشرو" در بین شرکت های برتر و "رتبه اول" از نظر شاخص فروش در گروه فروشگاه ها را به دست آورد، رتبه ای که در سال گذشته نیز در اختیار این شرکت قرار گرفته بود.

دیگر شرکت فروشگاه زنجیره ای "رفاه" دیگر شرکت در این حوزه بود که در کنار افق کوروش قرار گرفت.

در رتبه بندی جدید "رفاه" توانست با رشد قابل ملاحظه در این رتبه‌بندی، جزو شرکت‌های تازه‌وارد در فهرست ۱۰ شرکت اول قرار گیرد؛ به طوری که از رتبه 56 در سال گذشته با چندین پله صعود در سال جاری موفق به کسب رتبه در میان ۱۰ شرکت برتر ایران شد.

این عنوان در حالی برای شرکت فروشگاه رفاه رقم خورد که فراتر از پیش بینی های محمدی، مدیر عامل این مجموعه بوده است.

مدیر عامل فروشگاه رفاه سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار تیتر 20 پیش بینی کرده بود  که با اقدامات انجام شده فروشگاه رفاه برای امسال رتبه زیر 50 را بدست آورد و این در حالی است که این مجموعه توانست به جایگاه رفیع تری در میان بنگاه های اقتصادی دست یابد.

لازم به ذکر است؛ برای رتبه بندی شرکت ها از سوی سازمان مدیریت صنعتی مولفه ها و شاخص هایی در نظر گرفته شده که بررسی و بر اساس آن شرکت های برتر شناسایی و اعلام می شود.
نام 2 فروشگاه زنجیره ای در میان بزرگان اقتصاد / رتبه فروشگاه رفاه فراتر از پیش بینی آقای مدیرعامل/ افق کوروش پرچم دار فروشگاه های زنجیره ای
*شاخص هایی که مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از؛ شاخص های اندازه و رشد شرکت؛فروش، رشد فروش، فروش سرانه، ارزش افزوده، دارایی، رشد دارایی، تعداد کارکنان، رشد اشتغال.

*شاخص های سود آوری و عملکرد؛سودآوری، رشد سود، بازده فروش، بازده دارایی، بازده ارزش ویژه، گردش دارایی،نسبت مالکانه، سهم دارایی های غیر جاری از کل دارایی ها.

*شاخص های بهره وری؛بهره وری کل، بهره وری کل عوامل، بهره وری نیروی انسانی، بهره وری سرمایه.

*شاخص های صادرات؛صادرات، صادرات سرانه، رشد صادرات، نسبت صادرات به فروش.

*شاخص های نقدینگی؛نسبت جاری، نسبت خالص وجوه ناشی از عملیات به فروش، نسبت خالص وجوه ناشی از عملیات به سود عملیاتی.

* شاخص های بدهی؛ نسبت بدهی، نسبت پوشش هزینه بهره.

*شاخص های بازار، ارزش بازار، بازده بازار حقوق صاحبان سهام، نسبت P/E، نسبت P/B.



ارسال نظرات
موضوعات روز