شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران:
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: توسعه ظرفیت‌های کشور، تغییر سهم بازار و خروج برندهای خارجی از جمله عوامل رشد تولید بوده اند.
کد خبر: ۴۸۹۸۱
برنامه نوین ‌سازی سیستم توزیع لوازم خانگی در دستور کار است/ بازگشت خارجی‌ها باید مشروط و هوشمند باشد/ رکورد تولید لوازم خانگی شکسته شد
تیتر20 - عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نشستی خبری در مورد میزان تولید لوازم خانگی، اظهار داشت: طی ۱۰ ماه سال جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه یخچال تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸، رشد ۳۰ درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۸۸۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که رشد تولید ۵۳ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه رقم زد. ۸۵۴ هزار دستگاه کولر آبی نیز تولید شد که در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته از رشد ۱۱.۹ درصدی برخوردار بوده است.

هاشمی با اشاره به اینکه وضعیت تولید لوازم خانگی طی دو سال اخیر بسیار صعودی بود و میزان تولید سال جاری در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است گفت: توسعه ظرفیت‌های کشور، تغییر سهم بازار و خروج برندهای خارجی از جمله عوامل رشد تولید بوده اند. البته ما علاقمند به حضور خارجی‌ها هستیم و معتقدیم بدون همکاری با کشورهای دیگر، جلوی پویایی گرفته می‌شود اما با توجه به خروج اجباری خارجی‌ها از کشور، سازندگان مجبور به تعامل با قطعه سازان شدند و بسیاری از توانمندی قطعه سازان نیز ظهور کرد و بسیاری از قطعاتی که قبلاً وارد می‌شد در داخل تولید شد، البته واضح است که همه مواد را نمی‌توان تولید کرد از این رو امیدواریم با رفع تحریم‌ها تعاملات افزایش یابد اما این بار بازگشت خارجی‌ها باید مشروط و هوشمند باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود نیاز داخل را بطور کامل تامین می کند، تاکید کرد:‌ این صنعت قابلیت تبدیل شدن به مرکز (هاب) ‌تولیدی و صادراتی در منطقه با جمعیت بیش از ۴۰۰ میلیون نفری را داراست.

هاشمی خاطرنشان‌کرد: ‌این مهم با برنامه‌ریزی درست از سوی مسوولان و بسترسازی لازم برای ایجاد تعاملات منطقه‌ای، ایجاد تعرفه‌های ترجیحی، توسعه روابط اقتصادی و کمک به نقل و انتقال پول دست‌یافتنی است.

به گفته وی، این انجمن در چارچوب سیاست‌های داخلی برای تعمیق ساخت داخل و توسعه پایدار صنعتی کشور، نخستین بار دپارتمان قطعه‌سازی را در این صنعت راه اندازی کرده که تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران تاکید کرد:‌ اکنون در صنعت  لوازم‌خانگی با توجه به گستردگی مواد اولیه، اجزا و قطعات، باید شبکه تامین مواد اولیه داشته باشیم که این مهم می تواند صنعت کشور را در مقابل وابستگی های ارزی و تنش های خارجی محافظت کند.
وی توضیح ‌داد: برای دستیابی به توسعه پایدار، این صنعت باید بتواند به شکل سیستماتیک به شبکه جهانی متصل باشد و براساس تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اتصال قطعه‌سازان و شرکت‌های دانش بنیان به یکدیگر، امیدواری در این صنعت تقویت شده است.

هاشمی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد کانون «دانش، صنعت و بازار» با معاونت یاد شده امضا، تا ارتباط صنعت و دانشگاه را بوسیله شرکت‌های دانش‌بنیان و بازار تقویت کنیم.
دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران اضافه کرد: براساس برنامه نوین ‌سازی سیستم توزیع در آینده بسیار نزدیک، عرضه متمرکز لوازم‌خانگی و برندهای مطرح داخلی در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز عرضه ای که تمرکز بر حضور پر رنگ برندهای ایرانی دارند، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی گفت: وزارت صنعت و این انجمن برای ایجاد سه تا چهار برند ملی در صنعت لوازم‌خانگی تا افق ۱۴۰۴ تلاش می کنند و تحقق این مهم با توجه به اینکه برای ساماندهی بازارهای صادراتی و صیانت از اعتبار کشور نیاز به مدیریت و ساماندهی داشته و باید از حضور برندهای ناشناخته و بدون شناسنامه، پرهیز شود.

هاشمی افزود: حاکمیت باید با رفع موانع تولید، تسهیل امور واحدهای تولیدی، تامین مواد اولیه و غیره به بسترسازی بپردازد، اما انجام این کار باید از سوی بخش خصوصی انجام شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز