چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
تیتر20 بررسی می کند؛
سال ۹۹ برای شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) مانند همتایانش سخت گذشت، چه آنکه این شرکت نیز با سه گانه شوم تحریم، کمبود نقدینگی و همه گیری کرونا مواجه شد.
کد خبر: ۴۹۱۱۵
ایساکو در آینه ۹۹
تیتر20 - سال ۹۹ برای شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) مانند همتایانش سخت گذشت، چه آنکه این شرکت نیز با سه گانه شوم تحریم، کمبود نقدینگی و همه گیری کرونا مواجه شد. 

این در حالی است که در همین دوران دشوار، ایساکویی ها توانستند باز هم بالاترین امتیاز را در بین شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پس از فروش خودرویی به دست بیاورند.

امسال برای یازدهمین سال متوالی بود که  مقام نخست خدمات پس از فروش خودرو به ایساکو رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که ایساکو طی سال ۹۹ نیز مانند ۹۸ و ۹۷ با چالش های ناشی از تحریم مواجه بود، ضمن آنکه پای مشکلات مالی هم در میان بود.

در این بین، تداوم تحریم در سال جاری، باز هم اجازه نداد ایساکو در بستری مناسب و به دور از چالش، خدمات لازم را به مشتریان ارائه دهد. به دلیل تحریم، تامین قطعات از خارج مختل شد و در داخل نیز مشکلات مالی کار را برای تامین قطعات مورد نیاز سخت کرد. با وجود این مسائل اما ایساکو توانست از جایگاه نخست خود در جدول رده بندی شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش دفاع کند. 

این اما تنها رتبه اولی ایساکو در سال ۹۹ نبود، چه آنکه این شرکت توانست در بیست و سومین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI۱۰۰) ضمن قرار گرفتن در جمع شرکت های برتر، رتبه اول را در بخش خدمات بازرگانی به دست بیاورد.  در کنار اینها، امسال برای اولین بار دو نمایندگی ایساکو توانستند در بین تمامی دو هزار و ۵۰۰ نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان کشور، حائز رتبه ممتاز شوند.

دیگر نقطه روشن در کارنامه امسال ایساکو اما ارتقای شاخص رضایتمندی مشتریان بود. طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایساکو در پاییز امسال توانست در شاخص رضایت مشتریان، از عدد سال گذشته عبور کرده و ۱۷ امتیاز ارتقا پیدا کند. طبق اعلام ایساکو، ارتقای ۱۷ امتیازی شاخص رضایت مشتریان در این سرکت، بی سابقه بوده است.

اما ایساکویی ها در سال ۹۹ توانستند میزان فروش خود را نیز رشدی اساسی داده و در نتیجه، سهم بازارشان را افزایش دهند. طبق آمار، ایساکو در مقطعی از سال جاری توانست فروش خود سه برابر کند.

امسال اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، ایساکو به عنوان پرچمدار خدمات اینترنتی، خدمت رسانی آنلاین به مشتریان را گسترش داد. 

گسترش خدمات آنلاین در سال جاری، اهمیت بسیار زیادی با توجه به خطرات ویروس کرونا داشت و سبب شد مراجعه حضوری مشتریان به نمایندگی های این شرکت کاهش قابل توجهی را به خود ببیند. 

در واقع مشتریان ایساکو با استفاده از خدمات آنلاین این شرکت، ضمن صرفه جویی در هزینه و وقت، این امکان را نیز یافتند که در این روزهای کرونایی مراجعات خود به نمایندگی ها را به حداقل برسانند. 

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو اما طی امسال باز هم به تبلیغات وسیع خود درباره خطرات استفاده از قطعات یدکی غیر اصل ادامه داد. اهتمام ایساکو به این ماجرا در سال جاری تا حدی بود که در مقطعی حتی با پیگیری کارشناسان حراست این شرکت و همکاری نیروی انتظامی، برخی کارگاه های بسته بندی قطعات تقلبی کشف و پلمپ شدند. 

در کارنامه امسال ایساکو اما گسترش خدمات کوئیک سرویس نیز به چشم می آید. در این روش خدمت رسانی،  مشتریان این امکان را یافتند تا برای دریافت خدماتی همچون تعویض روغن و فیلترهای خودرو، بدون اخذ نوبت به این نمایندگی‌ها مراجعه کنند. کوئیک سرویس هرچند اواخر سال گذشته کلید خورد، اما ایساکو امسال آن را گسترش داد. 

با وجود این اقدامات مثبت در کارنامه کاری امسال ایساکو، عملکرد این شرکت به مانند بسیاری از شرکت های دیگر اما خالی از ایراد هم نبود. مسائلی مانند کمبود قطعات و تاخیر در تحویل خودروها، عمده ترین موارد نارضایتی مشتریان ایساکو در سال ۹۹ به شمار می روند که البته مختص همتایان این شرکت نیز بود.
ارسال نظرات
موضوعات روز