دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
راز 50 سال ماندگاری میهن/ از تجربه نوستالژیک تا لمس مفهوم کیفیت
تیتر20 - همواره برخی نام ها و برندها هستند که از کودکی در ذهن ما می مانند و در این رابطه میهن برندی است که طی 50 سال اخیر همواره در ذهن ما ایرانیان حک شده است. کافی است سری به سایت کارخانه میهن و صفحه تاریخچه آن بزنید تا در یک تصویر قدیمی ایوب پایداری را ببینید که کنار یک یخچال بستنی قدیمی سیار ایستاده، عکسی که نماد روزهای نوجوانی ایوب پایداری است که چند سال بعد به فکر راه‌اندازی کارخانه بستنی افتادند و نخستین سنگ بنای کاخانجات میهن را درسال 1350 در منطقه اسلامهشر و با تولید انواع بستنی های شیری و میوه ای پایه گذاشت.

 دورانی که به جز یک کارخانه بستنی سازی در ایران کارخانه دیگری وجود نداشت و بخش مهمی از بستنی های کشور وارداتی بود. نکته ای که باعث شد ایوب پایداری به  فکر راه اندازی کارخانه بستنی سازی بیفتند و تلاش کند با نوآوری در تولید بستنی و تنوع در محصولات، بازار داخلی را متحول کند؛ او گفته ماموریتش «شادی بخشیدن به مردم با ارائه محصولات نوآورانه و با کیفیتی بالاتر از محصولات مشابه» بوده است و شاید همین روحیه هم بود که باعث شد کارخانه مهین به یکی از بزرگ ترین برندهای تولید بستنی و لبنیات ایران تبدیل شود. 

میهن قطب اشتغال و صادرات صنعت لبنیات
 میهن در حال حاضر بیش از 11000 نفر را در بخش های مختلف به خدمت گرفته و فضاهای تولیدی سرپوشیده آن به 350 هزار متر مربع بالغ می‌شود. ایجاد زنجیره بزرگ توزیع در کشور با بیش از 60 مرکز توزیع به میهن کمک کرد تا محصولاتش را در بیش از 200 هزار فروشگاه در سراسر کشور عرضه کند و بالغ بر 65درصد سهم بازار بستنی و 50درصد سهم بازار شیر استریلیزه را در اختیار بگیرد.

استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی روز دنیا باعث شده درحال حاضر بیش از 60 نوع بستنی و محصول در کارخانجات میهن تولید شود و ایوب پایداری علاوه بر بازار داخلی نگاهی وسیعی نیز به صادرات دارد به شکلی که هم اکنون انواع بستنی های میهن به کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس، کشورهای آسیای میانه، عراق، کشورهای آسیای جنوب ‌شرقی و چند کشور اروپایی صادر می شود البته او بارها در گفت و گوهایش اعلام کرده است که هدف اول او برای فروش محصولاتش ایران است و بازار داخل کشور.

شهر لبنیات؛ نماد خودباروی میهن
در حال حاضر میهن با چندین کارخانه بزرگ تولید بستنی و لبنیات مشغول کار است که همگی جزیی از «شهر لبنیات میهن» محسوب می شود که در مردادماه سال 94، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت افتتاح شد، شهری که هم اکنون با تمام قوا به فعالیت مشغول است تا تنوع محصولات این شرکت را توسعه دهند. 

این در حالیست که در طول بیش از 50 سال گذشته ایوب پایداری برای «تولید بهترین محصول درکارخانجات میهن» همیشه بر استفاده از تکنولوژی های مدرن و به روز و بهترین مواد اولیه از نظر کیفیت تاکید داشته است؛ نکاتی که با نگاهی به کارخانجات میهن و محصولات آن به خوبی روشن است؛ کلیه ماشین آلات این کارخانه از کمپانی تتراپک خریداری و نصب شده است. همچنین کره کاکائو و پودر کاکائو مورد استفاده شرکت نیز از کارخانه‌ های معتبر هلندی، آلمانی و سوئیسی خریداری می ‌شوند و توجه به این نکات باعث شده است محصولات میهن دارای به روز ترین استاندارهای کیفی مانند ISO9001، HACCP و ISO22000 را داشته باشند.

 اهمیت اجتماعی برند میهن و راز ماندگاری آن
بازار کسب و کار همیشه شاهد ورود برندهای جدید است. شاید در نگاه نخست برندهای نو به سرعت جای نمونه های قدیمی را پر کنند، اما در عرصه عمل چنین امری کمتر اتفاق می‎افتد. تجربه میهن در این باره  بسیار جالب است. این شرکت در حال حاضر نصف بازار شیر و حدود 65 درصد از بازار بستنی را در اختیار خود دارد و چنین آماری نشان دهنده قدمت و نوستالژی میهن برای ایرانیان است و به نوعی در حافظه تاریخی آن ها ثبت شده، این امر موجب شده میهن در حال حاضر شرکت شماره یک در صنعت لبنیات به شمار آید.

 این در حالیست که امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای ورود به بازار لبنیات هستند. این امر با ایده‎ های تازه و ارزیابی وضعیت مشتریان نسبت به استقبال از محصولات تازه همراه است. با این حال در عمل بسیاری از مشتریان به محصولات قدیمی و برندهای نام آشنا اعتماد بیشتری دارند.

وقتی یک محصول یا برند برای مدت ‎زمانی طولانی در دسترس مردم قرار دارد، اغلب به آن عادت می ‎کنیم. این امر نوعی واکنش طبیعی از سوی مردم لحاظ می‎ شود. درست به همین خاطر محصولات میهن به سختی فراموش می‎ شوند. همه ما خاطرات کودکی‎مان همراه با محصولات میهن است.

تجربه نوستالژیک استفاده از محصولات ‌میهن در بزرگسالی احساس خوشایندی‌ به ما می‎ دهد.مزیت اصلی برندهای قدیمی و محصولات‎شان در همین احساسات نهفته است. بدون تردید برخی از کسب و کارها در طول دهه‌های متمادی کمترین تغییری نکرده ‎‏اند. بهترین مثال‎ در این زمینه شرکت میهن است. طعم بستنی های این شرکت در طول سال های متمادی تفاوتی نکرده و همین موضوع باعث شده که مشتریان نسبت به میهن وفادار بمانند.

با وجود چنین احساسی که مشتریان به برند میهن و محصولات آن به خصوص بستنی های آن داشته‌اند، موجب شده علیرغم وضع بد اقتصادی و معیشتی که در سه سال اخیر گریبانگیر بخش بزرگی از جامعه شده، اما میهن همچنان سهم بازار خود را حفظ کرده که این موضوع نشان دهنده اعتماد و وفاداری مردم نسبت به یکی از قدیمی ترین برندهای لبنیات در کشور است.

ارسال نظرات
موضوعات روز