يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
همزمان با آغاز سال ۲۰۱۶ مقامات گردشگری مالزی برآورد کرده‌اند که تا پایان امسال بیش از ۳۰.۵ میلیون گردشگر به این کشور سفر کنند.
کد خبر: ۵۰۲۲
مقامات گردشگری در مالزی اعلام کرده اند که در سال 2016 میلادی انتظار دارند که بیش از 30 میلیون گردشگر خارجی دراین کشورپذیرفته شوند.
به گزارش bernama جذب این تعداد گردشگر برابر است با 103 میلیارد ریگنیت یا 23,951,579,830 دلار امریکا که عاید خزانه این کشور می‌شود. 
این رقم‌های خوش بینانه از سوی وزیر گردشگری مالزی «داتوک سری محمد نظری عبدالعزیز» اعلام شده است.
این در حالی است که مالزی از سال ۲۰۱۴ به این سو با مشکلات و دشواری های گوناگونی مواجه بوده است که بروز سیل بی سابقه در ۹ استان این کشور اوایل سال ۲۰۱۵ بود که سبب بی خانمان شدن ۱۲۰ هزار نفر شدو همچنین بروز دو سانحه هوایی برای مهم ترین شرکت هوایی این کشور که مناقشات زیاد و قهر گردشگران چینی را درپی داشت.
نظری همچنین اظهار اطمینان کرده است که هدف‌های تعیین شده برای گردشگر این کشوربا اجرای برنامه‌های متنوع وهمچنین برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های جذاب و هیجان انگیز در طول سال محقق خواهد شد. این برنامه‌ها شامل برگزاری جشنواره فصلی است که در« اوپن هاوس» مالزی برگزارمی‌شود. برگزاری برنامه‌های تفریحی ویژه سال نو میلادی نیز نمونه‌ای از این برنامه‌هاست که هرساله از سوی این مرکز برگزار می‌شود.
کشور مالزی در سال‌های اخیر با وجود مشکلات بسیار از موفق‌ترین مقصدهای گردشگری جهان بوده که موفق شده است در زمینه‌های مختلفی در صدر جدول‌های جهانی جای بگیرد.
تلاش وموفقیت دربازارهای اسلامی
 طبق بررسی‌های انجام شده از سوی" بنیاد کرسنت ریتینگ "مالزی، درکنار ترکیه وامارات متحده عربی برترین مقصدهای گردشگری حلال در سال 2014 بود درحالی که در4 سال پیش از آن نیز همچنان در صدر جدول قرار داشت. مالزی بیش از هر کشور دیگر خود را با نیاز گردشگران روزه دار درماه رمضان تطبیق داده است و اقداماتی چون دسترسی به رستوران حلال و ارائه نمازخانه درنقاط گردشگری کشور از جمله کارهایی است که سبب جذب مسافران مسلمان درطول ماه رمضان می‌شود.
گردشگری درمانی نیز بخش دیگری است که مالزی با تلاش بسیار توانسته است جایگاه شاخصی درمیان مقصدهای برتر جهانی از آن خود کند. 
طبق بررسی‎های انجام شده از سوی یک موسسه ویژه گردشگری درمانی به نام MyMEDholiday.com که پورتال ویژه برای تامین خدمات و اطلاعات به گردشگران جویای سلامت و بیماران است، مالزی نیز درفهرست کشورهای برترتوریسم درمانی قرار گرفت
این پورتال که ویژه اطلاع رسانی به گردشگران متقاضی اطلاعات مقایسه‎ای خدمات درمانی درمقصدهای مختلف توریسم درمانی است، دارای چندین دفتر در سن فرانسیسکو و بانکوک است، طبق داده‎های موجود در پروفایل مرتبط با بیش از 400 تامین کننده خدمات گردشگری درمانی شناخته شده و پیشرفته در آسیا، مقصدهای مختلف را طبق بررسی‎های انجام شده طبقه بندی کرده است.
گردشگری درمانی مالزی در میان ایرانیان نیز محبوبیت بسیار دارد. به گونه ای که بیش از 1000 بیمار ایرانی در سال 2012 برای دریافت خدمات درمانی روانه مالزی شدند. 
راهنمای گردشگری درمانی ویژه 2014 در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در سال 2012 بیش از 1000 گردشگر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی به مالزی سفر کردند.
مالزی مشخصا در سیاست‌های توسعه گردشگری خود، جذب گردشگران مسلمان کم درآمد‌تر را از کشورهای خلیج فارس و همسایه هدف قرار داده است.
این کشور سال گذشته با شعار "مالزی؛ آسیای واقعی" به عنوان یک برند کوشید که این کشور را در جهان مطرح کند و آن را در شمار 10 کشور نخست گردشگر پذیر جهان قرار دهد.
در راستای تقویت این محصول جدید، صنعت گردشگری این کشور با برگزاری نمایشگاهی با عنوان بازار هنر و گردشگری تلاش کرد تا جایگاه خود را با عنوان نخستین مقصد گردشگری اسلامی در جهان حفظ کند 
صنعت گردشگری مالزی با بهره گرفتن از هنر خوشنویسی اسلامی، نمایشگاه آثاری از تمدن اسلامی و دیگر هنرهای اسلامی و ایجاد زمینه گفت و گو پیرامون گردشگری و اسلام، برگزاری کارگاه ها و مسابقات و برنامه‌های خانودگی در این بازار هم چنین فراهم آوردن امکانات مورد نیاز در گردشگری اسلامی از جمله دسترسی آسان به غذای حلال و مسجد و نمازخانه در بسیاری از مناطق در دسترس گردشگران، تلاش در جذب هر چه بیشتر گردشگر مسلمان دارد.
تمرکزمالزی بر بازار چین
مالزی در عین حال تلاش گسترده‌ای برای جذب گردشگران چینی به عنوان پرجمعیت‌ترین گروه گردشگران درجدول سفرهای بین‌المللی دارد که با توجه به بروز سانحه هوایی حامل مسافران عمدتا چینی در سال ۲۰۱۴ با چالش بزرگی مواجه شد که خطر از دست دادن این بازار بزرگ مالزی را واداشت کمپین‌های ویژه ای برای این بازار بزرگ منطقه‌ای خود برگزار کند. 
با وجود بروز دو فاجعه هوایی تکان دهنده در صنایع هوایی مالزی و کاهش ارزش پول این کشور دربرابر دلار، طی دو سال گذشته،گردشگری این کشورکه تصویرش با اخبار ترسناکی همراه شده بود توانست ،با تبدیل تهدید ها و به فرصت وتغییر بازارهدف خود از چین به بازارهای کم سودتر همچنان پرسود وقدرتمند بماند.
درواقع از ژانویه تا اکتبر 2014 تعداد گردشگران چین که سومین منبع اصلی در بازار گردشگری مالزی است بعد از این حادثه 11 درصد افت داشت. اما به گفته" حمزه رحمت "از تورگردان های مالزی، گردشگران بازارهای اصلی مالزی یعنی سنگاپور، اندونزی و تایلند که دوسوم کل مسافران خارجی و بازدید کنندگان مالزی را تشکیل می‌دهند، به جبران این افت سفر کمک کردند. هند که ششمین بازار بزرگ گردشگری مالزی است، 21 درصد و مسافران کره جنوبی 43 درصد افزایش داشت. همچنین مالزی شاهد افزایش گردشگران خود از کشورهای غربی همانند انگلستان، آلمان و استرالیا بوده است.
نکته جالب‌تر دیگر افت 10 درصدی ارزش پول مالزی در برابر دلار امریکا بود که در 4 ماه آخر سال 2014 بود که با ارائه سفرهای هوایی ارزان‌تر و پروازهای بیشتر عمدتا به دلیل کاهش هزینه سفرهای هوایی در کل منطقه ، ازیک تهدید مبدل به فرصتی بی نظیر برای جذب گردشگران بیشتر به این کشور شد.
این گزارش در پایان یادآور شده است که از زمان بروز دو فاجعه دردناک هوایی خطوط هوایی مالزی موفق شدند از ترس‌ها و تهدید ها به نفع خود وبرای پرکردن صندلی‌های خالی هواپیماهای خود بهره برداری کنند.
هدف مالزی درسال 2014 جذب دست کم 28 میلیون گردشگر وکسب 21.1 میلیارد دلار درآمد از گردشگری بود که تقریبا دومین منبع بزرگ تامین درآمد خارجی این کشور، بعد از تولید وصادرات کالا بودو هرچند این کشور  با افت اندکی در تحقق این هدف مواجه شد، اما سطح ثبت نام و رزو مسافران و فعالیت موسسات تورگردانی همچنان بالا و پررونق ماند و با ایجاد و اتخاذ سیاست تغییرات سریع در استراتژی‌های بازاریابی از سوی مقامات گردشگری مالزی این کشور توانست به روند کلی رشد خود دراین صنعت ادامه دهد.
درهمین راستا تلاش های گسترده‌ای برای بهبود بازار چین صورت گرفت که اعمال تسهیلات ویزا به گردگشران چینی از جمله این اقدامات بود.
در سال 2015 این کشور با اعلام امسال به عنوان"سال فستیوال‌ها" و برگزاری کمپین های مختلف قصد دارد 29.4 میلیون گردشگر و 24.7 میلیارد دلار درآمد را عاید خود کند.
واکنون در آغاز سال ۲۰۱۶ وقوع پیاپی دو حادثه دردناک هوایی در خطوط هوایی این کشور ظرف یک سال و درپی آن کاهش قیمت هزینه سفرهای هوایی، برخلاف انتظار، نه تنها اثرمنفی بر حضور صنعت گردشگری مالزی در نقشه جهانی توریسم نداشته، بلکه این کشور را موفق کرد تا ازاین تهدیدها به سود خود بهره بگیرد به نحوی که اکنون درانتظار جذب نزدیک به ۳۱میلیون گردشگر خارجی است.
برچسب ها: مالزی گردشگری
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش