دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
تیتر20 بررسی می کند؛
گروه بهمن گام بلندی در عرصه صادرات خودرو بر خواهد داشت و می تواند تبدیل به الگویی مناسب برای دیگر خودروسازان خصوصی کشور شود.
کد خبر: ۵۰۲۶۲

گام بلند گروه بهمن برای رسیدن به بازارهای صادراتی

تیتر20 - صادرات در این سال ها یکی از حلقه های مفقوده خودروسازی ایران بوده، به نحوی که شرکت های خودروساز کشور به جز مقطعی نسبتا کوتاه معمولا نتوانسته اند در این حوزه بسیار مهم، موفق عمل کنند. حالا اما یکی از خودروسازان بخش خصوصی می خواهد قطب جدید صادرات خودرو باشد و برای شروع قرار است با محصولات تجاری شروع کند. صحبت از گروه بهمن است، یکی از بزرگان بخش خصوصی صنعت خودرو که هم در حوزه سواری فعال است و هم در بخش تجاری. تا به امروز اگر صادراتی در حوزه خودرو بوده، شرکت های وابسته به دولت (ایران خودرو و سایپا) آن را انجام داده اند و حالا گروه بهمن می تواند پرچمدار بخش خصوصی در این حوزه باشد.

بهمنی ها برای ورود به عرصه صادرات، کار را از شرکت در نمایشگاه های منطقه شروع کرده اند تا با ارائه محصولات خود، نظر مشتریان کشورهایی مانند عراق و افغانستان را جلب کنند. بر این اساس، شرکت های بهمن موتور ، بهمن دیزل و ایران دوچرخ با هدف توسعه سهم خود در بازار کشورهای همسایه، در نمایشگاه اختصاصی ایران واقع در کردستان عراق ( اربیل) شرکت کردند. پیش از این شرکت بهمن دیزل (زیرمجموعه تجاری ساز گروه بهمن) سال گذشته با هدف همکاری با شهرداری‌های کلان شهرهای افغانستان، در اولین نمایشگاه خدمات شهری و حمل و نقل در کابل شرکت کرد و نسل جدید مینی‌بوس و کامیونت شیلر ۶ تن را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

اقداماتی که گروه بهمن از سال گذشته آغاز کرده (شرکت در نمایشگاه های منطقه ای) می تواند زمینه ساز حضور این شرکت در بازار کشورهای اطراف باشد. صادرات خودروهای تجاری ایرانی به هر حال کار سهلی نیست و نیاز به برنامه ریزی، آماده سازی و بازارسنجی دارد و شرکت در نمایشگاه های منطقه می تواند در این مورد به گروه بهمن کمک کند. اما چرا صادرات محصولات گروه بهمن حائز اهمیت است؟ بیش ازهر چیزی، اهمیت صادرات محصولات گروه بهمن، در ارزآوری آن است که با توجه به قیمت ارز می تواند نقدینگی مناسبی را برای این خودروساز به همراه داشته باشد. در کنار ارزآوری، صادرات می تواند سبب توسعه کمی و کیفی محصولات گروه بهمن به خصوص کامیونت شیلر شود. شیلر به نوعی محصول داخلی بهمنی ها به شمار می رود و اگر در بازارهای منطقه ای جا بیفتد، این خودروساز می تواند ظرفیت تولید آن را بالاتر ببرد.

 یکی از چالش های خودروهای تجاری در کشور، کمبود مشتری است، بنابراین گروه بهمن می تواند به واسطه صادرات شیلر، این چالش را کمرنگ کند. البته ممکن است گروه بهمن در ابتدا مجبور شود شیلر را با قیمت رقابتی، روانه بازارهای منطقه کند تا برای مشتریان افغانستانی و عراقی و دیگر کشورها جذابیت داشته باشد. در مسئله صادرات، قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش فاکتورهای اصلی در جذب مشتریان محسوب می شوند، بنابراین گروه بهمن نیز باید این موارد را در اولویت قرار دهد.

گام بلند گروه بهمن برای رسیدن به بازارهای صادراتی

اما صادرات محصولات تجاری گروه بهمن می تواند زمینه ساز صدور خودروهای سواری این خودروساز به بازارهای منطقه نیز باشد. گروه بهمن در حال حاضر چند مدل خودرو سواری تولید می کند که در بین آنها دو محصول جدید چینی به چشم می آیند. بهمن پلت فرم و قالب های تولید یکی از خودروها را به نام فیدلیتی را خریداری کرده و قرار است به عنوان برند خود روانه بازار کند. اگر بهمن بتواند با شیلر پایگاه صادراتی مناسبی را برای خود دست و پا کند، این امکان وجود دارد که مشتریان بازارهای منطقه به خودروهای سواری این شرکت نیز روی خوش نشان دهند. در این صورت، بهمن گام بلندی در عرصه صادرات خودرو بر خواهد داشت و می تواند تبدیل به الگویی مناسب برای دیگر خودروسازان خصوصی کشور شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز