دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
تیتر20 بررسی می کند؛
فردا موتورز اواخر سال 98 با عرضه اس ایکس 6 ورود خود به خودروسازی را رسما اعلام کرد. هر چند این شرکت پیشتر به صورت پیمانی برای برخی خودروسازان بزرگ داخلی خودرومونتاژ کرده بود اما پیش از آن هیچگاه به صورت رسمی با نام و نشان تجاری خود محصولی تولید نکرده بود.
کد خبر: ۵۰۳۹۳
آیا محصولات فردا موتورز ارزش خریدن دارد؟
تیتر20 - فردا موتورز در حالی سدان "فردا 511" را به تازگی روانه بازار کرده  که در واقع این سومین محصولی است که این خودرو ساز پس از دو کراس اووراش ایکس 6 (Sx6)  و اس ایکس 5 (Sx5) تولید ومعرفی کرده است. به گفته مدیران ارشد این خودروساز استقبال از این محصولات خوب بوده است ،اما برخی منتقدان معتقد هستد که این استقبال به دلیل عطش بازار است چرا که نشان "فردا موتورز" آنچنان که باید وشاید شناخته شده نیست.
 
تکیه بر تجربه 
فردا موتورز اواخر سال 98 با عرضه اس ایکس 6 ورود خود به خودروسازی را رسما اعلام کرد. هر چند این شرکت پیشتر به صورت پیمانی برای برخی خودروسازان بزرگ داخلی خودرومونتاژ کرده بود اما پیش از آن هیچگاه به صورت رسمی با نام و نشان تجاری خود محصولی تولید نکرده بود.

این در حالی است که این شرکت در سابقه خود نمایندگی واردات دو برند معروف هیوندای وکیا را در کارنامه دارد.دو نامی که توانستند وجه جدیدی به سمت وسوی خودروهای وارداتی بدهند. فردا موتورز همچنین سابقه همکاری با جیلی را در کارنامه دارد.خودرویی که در زمان خود با فروش خوبی همراه شد. آن هم درزمانی که کسی سمت خودروسازان چینی نمی رفت.اما آنها توانستند بازار خوبی برای این خودرو فراهم کنند وتحریم ها مانع از ورود به بحث تولید شد. با به وجود آمدن بحران های ناشی از تحریم،آنها تصمیم گرفتند که محصولاتی با نام ونشان تجاری "فردا موتورز" تولید کنند.امری که در زمستان 98 محقق شد و این برند با اس ایکس 6 پا به عرصه خودروسازان گذاشت.

گام دوم ؛ اس ایکس 5 
پس از عرضه اولین محصول این خودروساز که همانند سایر همتایان از یک سو درگیر و دار بحران های ناشی از تحریم ، افزایش نرخ ارز ، افزایش هزینه های تولید و افزایش لحظه ای قیمت نهاده های تولید قرار داشت .از سوی دیگر بازار نیاز بسیار بالایی به محصولات جدید داشت. در این میان فردا موتورز کراس اوور دیگری را وارد بازار کرد؛اس ایکس 5. یک محصول جدید که با همکاری دانگ فنگ آن را تولید کرده بود. در واقع این محصول با داخلی سازی بیش از 20 درصد آغاز شده بود. ولی بنا به دلایل تحریمی و همچنین حرکت به سمت خودروساز شدن با عمق بخشی به داخلی سازی ،فردا موتورز را مصمم تر کرد تا با نام نشان خود این اس ایکس 5 را وارد بازار کند.

اس ایکس 5 توانست به رغم رقبای قدرتمندی که در بازار داشت ، نظرات مدیران ارشد این مجموعه را برآورده کند.ضمن اینکه در همان زمان فردا موتورز در نظر داشت که وارد بازار قیمتی جدید بشود .اما فشار اقتصادی وتحریم ها از یک سو حساسیت این شرکت مبنی بر برآورده شدن کیفیت مد نظر ،آنها را بر آن داشت که برای رونمایی وتولید و آغاز فروش سدان جدید خود نزدیک به 5 ماه صبر کنند.

فردا 511 ؛یک سدان اقتصادی
در اولین روز خرداد سال جاری سدان فردا 511 رونمایی شد.همزمان نیز تولید انبوه و فروش آن آغاز شد. به رغم عمر کوتاهی که از عمر برند فردا موتورز گذشته است ، از فروش این سدان شد. در همین حال به گفته مدیر بازاریابی وفروش این شرکت دلیل حضور در این کلاس قیمتی آن هم در دوره ای که بازار توجه ویژه ای به کراس اوورها نشان می دهد،بازه قیمتی مناسب وخلاء این کلاس قیمتی است. ضمن اینکه فرداموتورز برای حضور در این کلاس قیمتی بیش از یک سال تحقیق بازار انجام داده است.

منتقدان چه می گویند
در همین حال برخی نیز معتقد هستند که دلیل استقبال از این محصولات عدم تنوع دربازار است.بازاری که بنا به دلایل تحریمی و عدم ورود و حضوربسیاری از برندها بسیارتشنه است .بنابراین هر محصولی که وارد آن شود با استقبال همراه می شود. به گفته این بخش از منتقدان در بازار فعلی ایران  ازمدل های نسبتا معروف تا بی نام و نشان ها هر چه باشد ،فروخته می شود. در این میان آنها این پرسش ها را مطرح می کنند:آیا این خودرو ارزش خریدن دارد؟آیا از کیفیت مناسبی برخوردار است؟ آیا توان پاسخگویی به نیاز مصرف کننده را دارد؟ اینها بخشی از پرسش هایی است که علیه این برند مطرح است. اما در عین حال برخی پرسش های دیگر نیز وجود دارد که بیشتر به بحث عدم شناخت از این برند ، خدمات پس از فروش و تامین قطعات مرتبط می شود.

فرداموتورز چه پاسخی دارد
در این خصوص فردا موتورز گفته است که مجموعه این شرکت که به گروه سرمایه گذاری گلستان تعلق دارد بیش از 120 عاملیت دارد.اما آنها برای آینکه بتوانند به صورت متمرکز وسریع تر بحث خدمات پس از فروش را پوشش دهند، عاملیت های مستقیم خدمات پس از فروش فردا موتورز را به 23 رسانده که تا پایان سال این تعداد به 45 عاملیت می رسد. ضمن اینکه این شرکت همانطور که اشاره شد اززیرساخت های کیا و هیوندای برخوردار است اما برای اینکه این نشان تجاری استقلال خود را اعلام کرده ونشان دهد برای مشتریان این برند برنامه های جداگانه دارد اسمی از این دو نام معتبر نبرده و تلاش می کند تمام امور را با نام "فردا موتورز" پیش ببرد. 

به همین منظور فردا موتورز تا کنون سه محصول معرفی کرده است ودر نیمه دوم سال قصد دارد محصول دیگری را به بازار عرضه کند. آن هم در شرایطی که بازار خودروی ایران با گذر از بحران تحریم به ثبات نسبی رسیده است و این برند برای ماندگاری باید ابزاری داشته باشد تا بتواند خود را در این رقابت نگه دارد.

مشخصات فردا 511
فردا 511 یک سدان اقتصادی با و پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با فناوری های NVH و DVVT است. 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن گشتاور دارد .پیشرانه از طریق جعبه دنده 5 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ های جلومنتقل می شود. جعبه دنده فردا 511، مجهز به سامانه روغن کاری متغییر WDCT است. از نکاتی که در این خودرو بر آن تاکید می شود مصرف سوخت بهینه آن است به نحوی که مصرف ترکیبی آن  6.2 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر است. البته  در شرایط آزمایشگاهی، مصرف سوخت فردا 511 به 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد.

ازدیگر مشخصه های این سدان می توان به سانروف، رینگ های آلومینیومی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی از سری سوپر EPS، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، دو کیسه هوا، نمایشگر لمسی 7 اینچی، بلوتوث، کامپیوتر سفر، تهویه الکتریکی با نمایشگر دیجیتال، سنسور پارک و دوربین عقب، خطوط پارک متغییر، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، BAS، استاندارد آلایندگی یورو 5 اشاره کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز