پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
سید محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران در گفت و گو با تیتر20:
سخنگوی انجمن صنایع لبنی : چرا به رغم پیام های متواتری که ظرف یکسال گذشته به تقریبا همه اعضای کمیسیون صنایع مجلس برای حضور نمایندگان صنعت لبنیات در این کمیسیون و طرح مسائل صنعت ارسال شده بود، توجهی نشد؟
کد خبر: ۵۰۸۰۲
در شیر خشک و کره مازاد تولید داریم/ کاش کمیسیون صنایع تنها فولاد، خودروسازی و پتروشیمی را به عنوان صنعت نمی شناخت
تیتر20 - سید محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران در گفت و گو با تیتر20 با اشاره به مطلب دپو کردن شیر خشک و کره در انبارها که روز گذشته در سایت «تیتر 20» منتشر شده بود، ضمن رد کمبود شیرخشک و کره در بازار برای صنایع غذایی گفت: آنچه امروز در انبارهای شرکت های شیرخشک صنعتی موجود است، مازاد تولیدی است که هر بخش از جامعه صنعت غذا به آن نیاز داشته است و هیچ گزارشی مبنی بر کمبود شیرخشک صنعتی و کره حیوانی در بازار نه تنها به چشم نمیخورد بلکه بازار با مازاد تولید این محصولات نیز مواجه است.

وی افزود: آگاهان به فرآیند تولید در صنعت لبنیات می دانند که تولید کره حیوانی با جداسازی چربی از شیرخام و تبدیل شیراسکیم به شیرخشک میسر می شود و در حال حاضر کشور نه تنها کمبود کره حیوانی ندارد که به تبع وفور کره حیوانی و ثبات نسبی قیمت آن با وفور تولید شیرخشک و مازاد تولید نیز مواجه است. 

بنی طبا درادامه گفت: افزایش هزینه های تولید و همزمان کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره مصرف کننده از تبعات سیاست گذاری هایی است که نظام سیاست گذاری کشور در طول 16 سال گذشته به انتخاب آن دست زده است واصلاح این مهم نه برعهده تولیدکننده بلکه برعهده نمایندگان محترم مجلس و مدیران ارشد دولتی است.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران افزود: مسئولیت تولیدکننده تامین کالای مورد نیاز کشور و تضمین کیفیت و سلامت آن است و مسئولیت نظام سیاست گذاری کاهش هزینه های تولید و افزایش قدرت خرید مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفته آقای حسینی کیا درباره اختصاص ارز مرجع برای تهیه دستگاه های کارخانه های تولیدی گفت: اصولا ارز مرجع به کالاهای اساسی اختصاص یافته و نه تهیه دستگاه ها و ماشین آلات کارخانه ها. ضمن اینکه در کل زنجیره صنعت لبنیات در حال حاضر تنها به نهاده های دامی ارز مرجع اختصاص می یابد که اصولا ارتباطی با بخش صنایع تبدیلی نداشته و واردکنندگان نهاده ها را در اختیار وزارت جهاد گذاشته و این وزارتخانه از طریق سامانه بازارگاه در اختیار دامداران قرار میدهد.

بنی طبا افزود: البته در اواخر سال 97 ارز مرجع برای واردات کره حیوانی با هدف جلوگیری از تحریک قیمت چربی و به تبع آن قیمت شیرخام اختصاص یافت که تمام و کمال وارد کشور شد و با نظارت دستگاه های نظارتی و امنیتی تا پایان تابستان 99 توزیع گردید.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران با گلایه از بی توجهی کمیسیون صنایع مجلس به مشکلات این بخش تصریح کرد: چرا علی رغم پیام های متواتری که ظرف یکسال گذشته به تقریبا همه اعضای کمیسیون صنایع مجلس، برای حضور نمایندگان صنعت لبنیات در این کمیسیون و طرح مسائل صنعت ارسال شده بود، توجهی نشد؟

وی افزود: آیا نمی توان از این بی توجهی بر این برداشت عمومی میان فعالان صنعت غذای ایران صحه گذاشت که از نظر کمیسیون صنایع مجلس، صنعت کشور تنها در پتروشیمی، خودروسازی، نفت و فولاد خلاصه می شود؟

ارسال نظرات
موضوعات روز