پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کارشناس بورس کالا اظهار کرد
یک کارشناس بورس کالا گفت: اولین قدم برای خرید در بورس کالا دریافت کد بورسی است.
کد خبر: ۵۰۸۴۲

تیتر 20- رضا تند دسته، کارشناس بورس کالا در پاسخ به این پرسش که افراد چگونه می‌توانند از بورس کالا سیمان خریداری کنند؟ اظهار کرد: در رابطه با خرید سیمان از بورس کالا در ابتدا مشتری بسته به آنکه حقیقی یا حقوقی است باید فرم‌ها و مدارک لازم مورد نیاز را که از سوی کارگزاری‌ها ارسال می‌شود، تکمیل و برای کارگزاری‌ها ارسال کند و بعد کارگزاری‌ از طریق سامانه پذیرش مشتریان اقدام به دریافت کد بورسی می‌کند.

کارشناس بورس کالا تصریح کرد: افراد زمانی که کد بورسی شان فعال شد، امکان خرید از طریق کارگزاری را دارند. بعد از این مرحله افراد با قسمت خرید کارگزاری‌ها، هماهنگ می‌شوند و به این ترتیب خرید برای خریداران انجام می‌شود. قیمت سیمان در بورس کالا بسته به نوع سیمان، کارخانه تولیدکننده، پاکتی یا فله‌ای بودن و نحوه تسویه متفاوت است.

او گفت: کد بورس کالا با کد سهامداری در بورس متفاوت است و اگر فرد تا به حال در بورس کالا معامله نکرده، باید از یک کارگزاری معتبر کد بورس کالا بگیرد و مراحل گفته شده برای دریافت کد را طی کند.

تند دسته اظهار کرد: کف خرید سیمان تناژ ۱۰ تن است که افراد می‌توانند پس از طی کردن مراحل گفته شده سفارش خرید دهند.

این کارشناس بورس کالا در ادامه بیان کرد: در رابطه با مدارک مشتریان حقیقی، این گروه باید فرم‌های احراز حقیقی را که از طریق کارگزاری ارسال می‌شود، تکمیل کنند و همراه با مدارک شناسایی و اگر جواز کسب یا پروانه مربوط به خرید سیمان دارند، یعنی به طور مثال اگر مصالح فروش هستند برای کارگزاری‌ها ارسال کنند.

او در ادامه اظهار کرد: در رابطه با مشتریان حقوقی شرایط تا حدودی متفاوت است و علاوه بر فرم‌های احراز باید مدارک شرکت آنان (اساسنامه، پروانه بهره برداری، آگهی ترخیص، اظهار نامه مالیاتی و در صورت نیاز صورت‌های مالی بازرسی شده و ...) را نیز برای کارگزاری‌ها ارسال کنند و بعد کارگزاری‌ها در سامانه پذیرش مشتری بورس کالا اطلاعات را وارد و اقدام به دریافت کد بورسی برایشان می‌کنند، بعد از اینکه مدارک کامل شد و کد بورسی، بورس کالا دریافت شد می‌توانند با هماهنگی با واحدهای خرید اقدام به خرید کنند.

این کارشناس بورس کالا در پایان گفت: در رابطه با تحویل کالا پس از اینکه خرید کالا از تالار معاملاتی انجام و قطعی شد، با توجه به مهلت تسویه بعد از تسویه، حواله کالا برایشان صادر می‌شود و می‌توانند به کارخانه‌ای که خرید داشته‌اند، بروند و بار خود را تحویل بگیرند. معمولا تاریخ تحویل و موارد این چنینی نیز در اطلاعیه عرضه به افراد، با جزئیات اعلام می‌شود./ خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز