جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
تیتر20 بررسی می کند؛
قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران حاکی از این واقعیت است که توسعه پایدار در هر حوزه ای از جمله صنعت فولاد که صنعتی استراتژیک محسوب می شود در کنار حفظ محیط زیست، نیازمند توسعه اجتماعی است تا مردم هر منطقه آن واحد صنعتی را از آن خود دانسته و در کنار توسعه منطقه ای شاهد توسعه های ملی باشند.
کد خبر: ۵۰۹۰۳
شرکت فولاد خوزستان و اثرات اجتماعی سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی
تیتر20-  فولاد خوزستان برای اولین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی شد تا نام یک تیم جدید به جمع قهرمانان این جام اضافه شود. 

قهرمانی فولاد خوزستان را می توان سرمایه گذاری وبرنامه ریزی این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی دانست، اتفاقی که در سال های اخیر میان بزرگان فولادی رو به گسترش است و بیشتر شرکت های بزرگ تولید کننده فولاد، تیم های ورزشی ای را در حوزه های مختلف از جمله فوتبال روانه مسابقات کرده اند. 

توجه ویژه مدیران فولادسازی به ویژه فولاد خوزستان در کنار تولید فولاد در بحث مسئولیت های اجتماعی به خصوص در حوزه ورزش به خصوص ورزش قهرمانی می تواند دستاوردهای مثبت فراوانی را برای منطقه به همراه داشته باشد. 

متاسفانه در دهه های گذشته به ویژه در بخش معدن تقابل میان فعالان این بخش با مردم منطقه منجر به اختلافاتی شد که  به نوعی سرعت توسعه را کند کرده بود اما رفته رفته با تمرکز واحدهای معدنی و صنایع معدنی در حوزه مسئولیت های اجتماعی  که در این میان باید واحدهای فولادی را پرچمدار این موضوع دانست، نه تنها این اختلافات را کاهش دادند بلکه امروز بسیاری از توسعه های اجتماعی در مناطق فعالیت این واحدها به واسطه این نگاه محقق شده است. 

امروز قهرمانی فولاد خوزستان در جام حذفی آن هم در شرایطی که خوزستان روزهای پر تنش و سختی را پشت سر گذاشته نوعی قوت قلب و اطمینان به مدیران و واحدهای صنعتی منطقه است که توسعه اجتماعی استان ها در صدر تصمیمات مدیران صنعتی قرار دارد. 

چنین اتفاقی می تواند تمایل مردمان منطقه به توسعه هرچه بیشتر واحدهای صنعتی از جمله فولاد خوزستان بینجامد .با سرمایه گذاری هرچه بیشتر واحدهای فولادی همچون فولاد خوزستان امروز همان مردم منطقه خواهان حضور پررنگ این واحدها در اتفاقات و مناسبت های اجتماعی هستند. 

از سویی دیگر توجه به ورزش از سوی واحدهای فولادی علاوه بر ساخت و توسعه اماکن مربوط ازجمله استادیوم، سالن های ورزشی، زمین چمن و... می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش داده و منجر به توسعه ورزشی و قهرمان پروری از شهرها و مناطق محروم شود. درواقع واحدهای فولادی همچون فولاد خوزستان در کنار کمک به رشد اقتصادی و صنعت کشور  که رشد سرانه مصرف فولاد یکی از شاخصه های اصلی آن است، با سرمایه گذاری در حوزه هایی همچون ورزش به رشد فرهنگی و اجتماعی در مناطق فعالیت خود کمک می کنند. 

امروز قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان علاوه بر ایجاد امید در میان مردم این شهر، انگیزه مدیران این مجموعه برای توسعه فعالیت ها در حوزه مسئولیت های اجتماعی را افزایش داد. زیرا با این موفقیت، فولاد خوزستان شاهد بهره برداری از سرمایه گذاری خود بود. 

قهرمانی این تیم حاکی از این واقعیت است که توسعه پایدار در هر حوزه ای از جمله صنعت فولاد که صنعتی استراتژیک محسوب می شود در کنار حفظ محیط زیست نیازمند توسعه اجتماعی است تا مردم هر منطقه آن واحد صنعتی را از آن خود دانسته و در کنار توسعه منطقه ای شاهد توسعه های ملی باشند. 

سرمایه گذاری واحدهای فولادی در پروژه های مسئولیت اجتماعی منجر به تغییر نگاه مردم آن منطقه نسبت به فعالیت های صنعتی می شود و با افزایش اشتغالزایی و انگیزه هرچه بیشتر آسیب های اجتماعی را کاهش داده و از مهاجرت مردم منطقه به شهرهای بزرگ جلوگیری خواهد کرد. 

البته دستاورد دیگر این پیروزی را می توان در افزایش انگیزه توسعه صنعتی فولاد خوزستان دانست. هر اتفاق مثبت در حوزه تولید، فروش، مسئولیت اجتماعی و ... می تواند انگیزه نیروی انسانی را افزایش داده که در نهایت به موفقیتی در سطح ملی ختم می شود. افزایش صادرات در صنعت فولاد افزایش درآمد را به دنبال دارد که می تواند پروژه های تعریف شده در بخش های مختلف از جمله مسئولیت اجتماعی را با سرعت بیشتری اجرایی کند. چنین موضوعی حاکی از آن است که بخش های یاد شده دومینو وار در کنار یکدیگر قرار گرفته زنجیره ارزش از معدن تا رونق اجتماعی و فرهنگی منطقه را در بردارد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز