پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
تیتر20 به بهانه جشنواره "تابستان1400 "بیمه پارسیان بررسی می‌کند؛
شرکت بیمه پارسیان در جشنواره‌ای تابستانه فرصت خرید بیمه‌های آتش سوزی با پوشش خطرات اصلی و تبعی را فراهم کرده است. به این بهانه نگاهی می‌اندازیم به انواع پوشش‌های این بیمه و لزوم برخورداری از آن تا ببینم بیمه شدن در برابر آتش و سایر خطرات تبعی تا چه اندازه ضرورت دارد.
کد خبر: ۵۰۹۳۹
بیمه شدن در برابر آتش سوزی تا چه اندازه ضرورت دارد؟
تیتر20- در این بحبوحه گرانی کالاها و خدمات، خریدن «بیمه آتش‌سوزی» بیشتر شبیه به یک خرج اضافه است تا ضرورت، با این حال پیشنهاد می‌کنیم به اقتضای خواندن این گزارش کمی در آنچه سرمایه کسب‌و‌کار و یا اسباب زندگی شماست دقیق شوید و بیاندیشید  که همین اموالی که در اثر روزمرگی، وسایلی عادی زندگی به نظر می‌رسند اگر در اثر حادثه‌ای که به قول معروف هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، از بین بروند هزینه تهیه مجدد آنها چقدر است؟ 

فارغ از وسایل عادی زندگی ، چنانچه کسب‌و‌کار شما با اقلام و کالاهایی که اشتعال‌پذیری بالایی دارند در ارتباط است، باز هم پرداخت هزینه برای بیمه آتش‌سوزی یک نوع هزینه اضافه است و یا راهکاری که آرامش ذهنی و روانی را برای شما به ارمغان می‌آورد؟ به‌ویژه که بیمه‌های آتش‌سوزی قابلیت پوشش حوادث دیگری همچون سیل، زلزله و... را هم دارند. 
 
شاید فکر کنید فراوانی حوادث آن قدر بالا نیست که ارزش پول خرج کردن داشته باشد، اما خوب است این را هم بدانید که متاسفانه تعداد آنها قابل‌توجه است. 

هدف از نگارش این واژه‌ها ایجاد تشویش نیست، اما دانستن آن کمک می‌کند به موضوعی همچون بیمه آتش‌سوزی و بیمه‌های زیرمجموعه آن با واقع‌بینی بیشتری نگاه کرد و درباره تحت پوشش قرار گرفتن یا نگرفتن آنها برنامه‌ریزی داشت. 

جبران خسارت، محدود به آتش‌سوزی نیست 
برجسته‌ترین ویژگی بیمه آتش‌سوزی بیمه پارسیان این است که بیمه‌گزار تحت پوشش آن نه تنها هزینه خسارات مالی ناشی از آتش‌سوزی را دریافت می‌کند، بلکه از امکان دریافت خسارات ناشی از خطرات تبعی خریداری شده در بیمه نامه از قبیل سیل، زلزله و... نیز برخوردار می‌شود. در واقع پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی به دو شاخه اصلی و تبعی تقسیم می‌شوند و هر یک از این دو شاخه زیرشاخه‌های خود را دارد. 

پوشش اصلی به خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار مربوط می‌شود و در صورت بروز این حوادث، خسارت ناشی از آنها به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود اما بیمه‌گذاری که پوشش اصلی را خریداری کند، می‌تواند پوشش‌های اضافی را هم بخرد و البته هزینه پوشش‌های اضافی را نیز باید پرداخت کند، در چنین حالتی خریداران پوشش اضافی از پرداخت خسارت به هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله و آتشفشان، سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه‌ها، طوفان و گردباد، ترکیدن لوله آب، ضایعات ناشی از برف و باران، سقوط هواپیما و بالگرد یا قطعات آنها، ریزش سقف به دلیل سنگینی برف، ریزش و رانش و فروکش زمین، ریزش کوه و سقوط بهمن، هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات، شکست شیشه، سرقت با شکست حرز، انفجار ظروف تحت فشار صنعتی، نشت دستگاه آب‌افشان، خسارت ناشی از آتش‌سوزی و انفجار در برابر همسایگان و برخورد اجسام خارجی به ساختمان نیز برخوردار می‌شوند. 

فرصتی برای خرید بیمه آتش‌سوزی بیمه پارسیان به نصف قیمت 
هزینه پوشش‌های اصلی و اضافی آتش‌سوزی بیمه پارسیان براساس ارزش سرمایه مورد بیمه تفاوت دارد و بدیهی است که هر قدر سرمایه بیشتر باشد، هزینه بالاتری هم باید برای بیمه کردن آن پرداخت نمود، اما شرکت بیمه پارسیان فرصتی فراهم آورده تا متقاضیان بتوانند با پرداخت نیمی از حق بیمه واقعی، به طور کامل از پوشش‌های این بیمه برخوردار شوند.

این تخفیفات در جشنواره ای با عنوان «تابستان 1400»، از ابتدا تا انتهای تابستان به کلیه بیمه‌گزاران جدید و تمدیدی در رشته های آتش‌سوزی املاک مسکونی، صنعتی و غیرصنعتی ارایه می شوند .

گفتنی است بیمه پارسیان همزمان با جشنواره تابستان 1400، طرح آرامش تابستانی را نیز برای خریداران بیمه‌نامه‌های آرامش و اصناف آغاز کرده و در این طرح برای خرید بیمه ‌نامه‌های آتش‌سوزی مسکونی و اصناف 40درصد تخفیف قائل شده است.


ارسال نظرات
موضوعات روز