جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
تیتر20 بررسی کرد:
تب استفاده از خودروهای شاسی بلند وپیکاپ باعث شده است که طی سال های اخیر بسیاری از خودروسازان این محصولات را به سبد محصولات خود بیافزایند.
کد خبر: ۵۱۰۴۲
تب استفاده از خودروهای پیکاپ بالا گرفت/ جایگاه آمیکو آسنا در میان رقبای سرسخت کجاست؟
تیتر20 - شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) پس از کسب تجربه  در زمینه خودروهای کشنده ،بیش از دو سال است که وارد کلاس دیگری از تولید شده به جرگه تولید کنندگان پیکاپ پیوسته اند.

 تب استفاده از خودروهای شاسی بلند وپیکاپ باعث شده است که طی سال های اخیر بسیاری از خودروسازان این محصولات را به سبد محصولات خود بیافزایند.

ارس خودرو دیزل هم با توجه به امکانات زیرساختی مناسب و ارتباط مناسب با شرکت هونقایی چین، در دومین تجربه همکاری یک پیکاپ قوی هیکل وبلند بالا را انتخاب کرد.پیکاپی که در هنگام ورود خود را به عنوان یک رقیب جدی برای تویوتا هایلوکس  معرفی کرد. 

البته این خودرو با توجه به ساخت چین بودن قرار بود با قیمتی بسیار پائین تر از خودورهایی نظیر هایلوکس وارد بازار شود اما تحریم و نوسانات شدید نرخ ارز باعث شد که قیمت این خودرو نیز خواسته ناخواسته افزایش پیدا کند.در حال حاضر این  پیکاپ قوی هیکل  قیمتی بالاتر از 900میلیون تومان دارد.امری که باعث شده است نقدهایی به این خودرو وروش قیمت گذاری آن وارد شود.بنابراین پیش از پرداختن به مشخصات فنی آسنا آمیکو نگاهی کوتاه به این موضوع داشته باشیم.

نقد کارشناسان
بسیاری از کارشناسان بازار با توجه به رقبای دیگری که در بازار حضور دارند معتقد هستند که به رغم توانایی های فنی ، ایمنی ورفاهی ای که آسنا آمیکو دارد، قیمت گذاری این خودرو چندان منطقی نبوده و نمی تواند بازار مناسبی برای این خودرو فراهم کند.البته از یک منظر این انتقاد را می توان وارد دانست چرا که برخی رقبا مانند فوتون ،کاپرا ،تی 8 از قیمت های پائین تر برخوردار هستند که در شرایط فعلی اقتصادی کشور می تواند عامل موثری بر انتخاب باشد.

ضمن اینکه شبکه خدمات پس از فروش و همچنین برندینگ این خودروها باعث شده است که حداقل در زمینه خودروهای سواری و پیکاپ نامشان پر رنگ تر از آمیکو باشد. با این حال به رغم تمام این انتقادها این خودرو توانسته است سهم خوبی از بازار برای خود دست وپا کند.

هر چند در حال حاضر آمار دقیقی از سهم شرکت های مختلف در دست نیست اما علاوه بر فروش های شخصی آسنا توانسته است فروش سازمانی خوبی هم به دست بیارود و حتی در مناطق آزاد هم نفوذ کند.به عنوان مثال هم اکنون این خودرو در منطقه آزاد چابهار به عنوان خودروی سازمانی این منطقه انتخاب شده است.

رقبای آسنا آمیکو
با این حال همچنان این خودروی رقبای قدرتمندی را دربازار می بیند که هر کدام بنا بر مزیتی که دارند می توانند حسابی عرق این چینی که عمق داخلی سازی اش به بیش از 38 درصد رسیده است  را دربیاورد.

در حال حاضرمی توان از این خودروها به عنوان رقبای اصلی آسنا آمیکو نام برد:هایلوکس دست دوم،ژاپنی خوش قواره که علاقمندان بسیاری دارد و اگر قیمتش بالا نبود حتما می توانست سهم بسیار بالایی در بازار داشته باشد.در واقع افزایش نرخ ارز ، تحریم ها وقیمت بالای این خودرو باعث شده است که سایر چینی ها بتوانند نفس بکشند.

تی 8 رقیب دیگری است که آسنا باید در بازا با آن مبارزه کند.این خودرو که محصول شراکت کرمان موتور وجک موتورز چین است با استفاده از قیمت مناسب تر جایگاه مناسبی برای خود دست وپا پیدا کند.کاپرا گروه بهمن و همچنین فوتون ایران خودرو وپیکاپ ریچ از دیگر رقبای این خودرو در بازارهستند.از سوی دیگر برخی گمانه زنی ها نیز براین نکته استوار است که به زودی شاهد حضور برندهای دیگری در بازار پیکاپ خواهیم بود.

طراحی آسنا 
در عین حال این پیکاپ مشخصه های دیگری دارد که می تواند مسیر آسنا را برای حرکت وحضور مستمر در بازار همواره کند. در واقع پیکاپ آسنا ، اولین محصول داخلی است که توانسته از موسسه (تی یو وی)آلمان استانداردهای یورو 5 را کسب کند. همچنین موتور ژاپنی میتسوبیشی در قلب این خودرو می تپد که باعث می شود کیفیت بهتری ارائه کند.

آسنا همچنین با نگاهی به  فورد اف ۱۵۰ طراحی شده است .در همین حال طول وعرض و ارتفاع آین خودرو نیز شبیه خودروهای آمریکایی است که می تواند نظر علاقمندان به این خودروها را به خود جلب کند. 

امکانات آسناآمیکو
نمایشگر لمسی ۷ اینچی به همراه دوربین عقب، مسیریاب ماهواره‌ای، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ‌ها، آینه وسط با قابلیت ضد انعکاس نور، چراغ‌های خودکار یا اتولایت، چراغ روشنایی در روز ، بلوتوث، پورت usb ، تهویه مطبوع اتوماتیک، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان، شیشه‌بالابرهای برقی، فرمان هیدرولیک و جک خودکار بالابر در موتور از جمله امکانات این خودرو هستد. 

با این حال این خودرو با توجه به ابعاد وارتفاع وهمچنین قفل دیفرانسیلی که دارد به عنوان یک خودروی مناسب برای آفرود وگردشگری طبیعی وحرکت در جاده ها ومسیرهای طولانی به نظر بیاید،هر چند همچنان قیمت گذاری با توجه به رقبای موجود یک نقطه منفی برای این خودروبه شمار می آید اما مدیران ارشد آمیکو نظر دیگری دارند،چرا که معتقد هستند این خودرو بسیار خاص است و افرادی که دنبال یک خودروی خاص می گردند حتما سراغ این محصول می آیند.
ارسال نظرات
موضوعات روز