سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
تیتر20 // برنامه تسهیلاتی بانک ملی برای دوران پسا رکود اقتصادی
طرح صدف بانک ملی ایران در شرایطی به جامعه ایرانی عرضه می‌شود که این جامعه در آستانه فصلی نو از تکاپوی اقتصادی قرار دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های این وام، گستردگی شمول برخورداران شرایط دریافت آن و نرخ سودی است که گاه تا یک ‌درصد هم کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۱۲۵۸
مرواریدی از جنس گشایش اقتصادی اندرون  یک "صدف"
تیتر 20 - اقتصاد ایران ملول از تحمل حدود دو سال فشار برآمده از شیوع کرونا و افزون بر آن رکود حادث در برخی صنایع در پی تغییر دولت حالا این روزها و به‌تدریج هوای جدیدتری را تنفس می‌کند؛ از یک سو سرعت واکسیناسیون بالا رفته و در پی آن امید به هر چه کمرنگ‌تر شدن شیوع ویروس در کشور افزایش یافته است و  صاحبان صنایع امیدوارند روزهای بهتری را تجربه کنند، به‌ویژه آنهایی که از امواج سهمگین این بحران خسارت‌های سنگین‌تری را متحمل شدند. از سوی دیگر قوه مجریه نیز دارد سروسامان می‌گیرد، رئیس جمهور جدید کابینه خود را چیده و وقت، وقت پیاده کردن سیاست‌هاست.
 
با این تغییرات مثبت به نظر می‌رسد بتوان اوضاع را بیش از پیش پیش‌بینی کرد و برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در عرصه‌های گوناگون با اطمینان بیشتر قدم برداشت، با این حال فعالیت اقتصادی نیاز به نقدینگی دارد، همان چیزی که به دلیل رکود دو سال گذشته یا در دست مردم نیست و یا اگر هم هست، به بازار و بخش پویای اقتصاد وارد نشده و در بخش‌های ساکن آرمیده است. به دلایلی که شرح داده شد، سرمایه‌داران آن قدر احساس امنیت نمی‌کنند که سرمایه خود را در کسب‌وکارهای گوناگون خرج کنند. پس باید فکری برای تامین نقدینگی کرد و چاره‌ای برای آن اندیشید تا بازار جان بگیرد. 

راهکاری همچون تسهیلات بانکی در این شرایط مثمرثمر است، آن هم تسهیلاتی که نرخ سود منطقی داشته باشد و البته رقم آن هم برای پیش‌برد کسب‌و‌کارها مناسب باشد و اقشار گوناگون جامعه توان دریافت آن را داشته باشند، چیزی همچون تسهیلاتی که بانک ملی ایران در قالب طرح صدف ارائه می‌کند و از همه ویژگی های یادشده برخوردار است.  

داستان از این قرار است که بانک ملی ایران در پوشش این طرح به اقشار گوناگون جامعه تا سقف 300 میلیون تومان وام می‌دهد و حتی کسانی که تاکنون در بانک ملی سپرده‌گذاری نکرده‌اند نیز می‌توانند با افتتاح حساب و گذشتن مدت زمان لازم از سپرده‌گذاری که بین 6 تا 9 ماه است از این فرصت بهره‌مند شوند، جالب‌تر آنکه نرخ سود وام، از 1 تا 18درصد تعریف شده است؛  این رویه حکایت از تلاش بانک ملی برای تزریق نقدینگی به بازار دارد، گویا در دل این صدف مرواریدی گرانبها از جنس گشایش اقتصادی آرمیده است. مرواریدی که همه اقشار جامعه از پزشکان و وکلا گرفته تا کارمندان و کارگران و حتی بازنشستگان می‌توانند از درخشش آن بهره‌مند شوند. 

وامی که بانک ملی در قالب طرح صدف به متقاضیان می‌دهد، هر چند اشتراکات مختص به تسهیلات بانکی را به‌ویژه در زمینه ضمانت بازپرداخت وام دارد، اما در مقایسه با تسهیلات بانکی که این روزها در نظام بانکی کشور ارائه می‌شود، وام ارزانی به شمار می‌آید و امکان برخورداری از آن برای شمار گسترده و گوناگونی از اعضای جامعه فراهم آمده حتی آنهایی که تاکنون هیچ ارتباطی با بانک ملی نداشته‌اند، این افراد می‌توانند پس از گذشت 9 ماه از آغاز سپرده‌گذاری 70درصد کل سپرده خود را با بازپرداخت یک ساله آن هم تنها با یک درصد سود، از بانک وام بگیرند. 

همه اینها به معنای ورود هر چه بیشتر نقدینگی به بازار و به تکاپو درآمدن کسب‌و‌کارهایی است که در بیش از دو سال گذشته دوره‌ای از رکود را تجربه می‌کرده‌اند. البته گفتنی است که بانک ملی ایران با پیشینه نزدیک به یک قرن فعالیت، همواره از بنگاه‌های توانمند در عرصه تسهیلات‌دهی به شمار می‌آمده است. از جمله تسهیلاتی که این بانک به طور مستمر در اختیار مشتریانش قرار می‌داده و می‌دهد، وام به طرح‌های در دست احداث، واحدهای تولیدی، وام‌های خرد برای رفع نیازمندی‌های ضرروی همچون خرید کالا، خودرو، تعمیر و تجهیز منزل، پرداخت هزینه درمان، تحصیل و... است.

 در کنار اینها می‌توان به وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج، درمان، اشتغال و... و همچنین به کارت‌های اعتباری که اعتبار آنها تا 500میلیون ريال هم می‌رسد  و بازپرداخت پنج ساله برای آنها تعریف شده نیز اشاره کرد، اما آنچه طرح صدف را از دیگر تسهیلات بانک ملی ایران متمایز می‌کند، زمان پرداخت آن و گستردگی شمول افرادی است که از شرایط بهره‌مندی از این فرصت برخوردار می‌شوند.

به گزارش تیتر20؛  همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، امروز اقتصاد کشور به نقدینگی نیاز دارد و در چنین شرایطی بانک ملی این نقدینگی را در اختیار فعالان اقتصادی حتی آنان که تاکنون مشتری بانک ملی نبوده‌اند نیز می‌گذارد تا خلاها هر چه زودتر پر و رونق حاصل شود. 







ارسال نظرات
موضوعات روز