پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
تیتر20 توسعه صندوق‌های امانات بانک دی را بررسی می‌کند؛
بانک دی در آستانه دومین سالگرد افتتاح صندوق امانات بانکی خود از افزایش شمار شعب مجهز به این خدمت خبر می‌دهد، در نتیجه این اقدام شمار شعب این بانک که مجهز به خدمت صندوق امانات هستند، از سه شعبه به یازده شعبه افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۱۳۰۰
صندوق‌های امانات بانک دی
تیتر20 - ناگفته پیداست که ارائه خدمات مالی اصلی‌ترین کارکرد بانک‌ها به‌ شمار می‌آید و همین کارایی نیاز به ایجاد فضایی ایمن را ایجاب می‌کند؛ هر چه امن‌تر بهتر. در همین راستا تلاش و تمرکز بانک‌ها بر ارتقای هر چه بیشتر امنیت، فرصتی برای درآمدزایی را هم فراهم آورده است، به عبارت ساده‌تر بانک‌ها می‌توانند امنیتی را که برای حفظ دارایی‌های خود و مشتریانشان مهیا کرده‌اند، بفروشند.

 این کار در صندوق امانات بانک‌ها انجام می‌شود و خدمتی جانبی از سوی این نهادهای مالی به شمار می‌آید که در سراسر جهان از جمله ایران رواج دارد. متقاضیان دریافت این خدمت می‌توانند پس از افتتاح حساب در بانک‌های دولتی و خصوصی از این فرصت استفاده کنند. البته همه بانک‌ها این خدمت را ارائه نمی‌دهند و بانک‌های ارائه‌کننده هم تنها در برخی از شعب خود امکان ارائه خدمات مربوط به صندوق امانات را دارند، اما آنهایی که این فرصت را برای مشتریانشان به وجود آورده‌اند در برابر دریافت اجاره‌بها آنچه را که مشتری بخواهد به امانت برایش نگه می‌دارند بدون اینکه از او در مورد چیستی کالای به امانت به گذاشته شده سوال بپرسند.

 بنابراین ارائه این خدمت علاوه بر اینکه مشتری را از امنیت مستقر در شعب بانکی برخوردار می‌کند و به عبارت ساده‌تر کار او را راه می‌اندازد برای بانک‌ها نیز منبعی از درآمد محسوب می‌شود و همچنین به جذب مشتریان بیش‌تر می‌انجامد. 

با این حال به نظر می‌رسد استفاده از این خدمت خیلی گران تمام شود و شاید بهتر باشد عطای آن به لقایش بخشیده شود، اما پیش از اخذ تصمیم جدی در مورد بهره بردن و نبردن از این خدمت به یاد داشته باشید که در این خدمت، امنیتی به اندازه امنیت یک بانک برای اسناد و کالاهای شما ترتیب داده شده است که کیفیت این امنیت بی‌شک از گاوصندوق شخصی شما که در محل کار یا زندگی‌تان قرار دارد، بیشتر است پس به هزینه‌ای که صرف آن می‌شود، می‌ارزد، اما به یاد داشته باشید اقلامی باید به صندوق امانات بانک سپرده شوند که نیاز مستمر و فوری برای آنها به‌وجود نمی‌آید، چون تحویل دادن و گرفتن اقلام امانتی تنها در ساعات کاری شعب بانکی شدنی است. 
صندوق های اجاره ای بانک دی

از این کلیات می‌گذریم و در ادامه به وضعیت صندوق‌های امانت بانکی کشور به ویژه بانک دی می‌پردازیم. 

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، صندوق امانات بانکی خدمتی مرسوم در بانک‌های جهان است. در ایران نیز شمار گوناگونی از بانک‌های دولتی و خصوصی امکان به امانت گرفتن کالاها و اسناد را دارند اما آن بانکی که در این گزارش مورد تمرکز قرار گرفته، بانک دی با 91 شعبه در سراسر کشور است که از شهریور سال 1398 خورشیدی امکان ارائه این خدمت را برای مشتریانش فراهم آورده است.

 در واقع دو سال پیش در همین روزها بود محمدرضا قربانی مدیرعامل وقت بانک، نوار آبی‌رنگ بخش صندوق امانات بانک دی را برید و این واحد را افتتاح کرد. در آن زمان شعب دولت و نیاوران در شهر تهران مجهز به صندوق امانات شدند و چندی بعد در آبان همان سال شعبه شهران نیز از این تجهیز برخوردار شد و حالا بانک دی خبر داده که در آینده‌ای نزدیک 8 شعبه دیگر را نیز به صندوق امانات مجهز خواهد کرد و شمار شعبی را که مجهزند به اینکه کالاها و اسناد مشتریان را در فضای امن بانک از هردستبرد و آسیبی حفظ کنند به 11 شعبه ارتقا دهد.
 
داده‌هایی که درباره این موضوع در وب‌سایت بانک دی منتشر شده حکایت از آن دارد که صندوق‌های اجاره‌ای بانک دی در سطح معیارهای سازمان ملی استاندارد ساخته شده ضدحریق و از شرایط ایمنی ویژه برخوردار است و در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. شمار صندوق‌های موجود در سه شعبه دولت، نیاوران و شهران 2هزارو574 صندوق است که 832 مورد در شعبه شهران و 1742 مورد در دو شعبه دیگر قرار گرفته است. 

همچنین، واگذارى صندوق اجاره‌اى به اشخاص حقیقى و حقوقى مستلزم داشتن حداقل یک حساب نزد بانک دى، با حفظ حداقل موجودى است و صرفا اجاره کننده صندوق یا وکیل قانونى وى مى‌تواند از آن استفاده کند و صندوق قابل انتقال به غیر نیست.



گزارش ویژه//

ارسال نظرات
موضوعات روز