پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
تیتر20 بررسی می کند؛
کمبود گاز در فصل زمستان و برق در تابستان از چالش هایی است که میزان تولید را دستخوش تغییر خواهد کرد. اتفاقی که در سال 99 اجازه نداد فولاد مبارکه رکورد تولید را بشکند. درنتیجه مدیر عامل جوان این هلدینگ فولادی باید از امروز برنامه های مشخصی برای حوزه انرژی ( گاز، برق، آب) داشته باشد تا نقش آفرینی خود در صنعت فولاد را افزایش دهد.
کد خبر: ۵۱۳۷۷
اولویت های مدیرعامل جدید فولاد مبارکه
تیتر20 - پس از کش و قوس های فراوان و حواشی بسیار، سکان هدایت فولاد مبارکه به دست محمد یاسر طیب نیا افتاد با رویکردی جوانگرایانه و سوابق معدنی و فولادی که می توان تغییرات به روز تری را در این مجموعه پیش بینی کرد. 

یاسر طیب نیا عضو هیات مدیره شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن، گل گهر و چادرملو و همچنین معاون خرید و امور معدنی شرکت فولاد مبارکه و قائم مقام مدیرعامل ذوب آهن را در کارنامه خود دارد در نتیجه فردی آشنا به فضای تولید و توسعه امروز عهده دار هدایت فولاد مبارکه شده است که انتظار می رود با توجه به جوان بودن وی، برنامه های توسعه ای با نگاهی به روز تر اجرا شود.
 
بهروه وری و طرح تحول دیجیتال
اما در این میان برنامه هایی از پیش تعیین شده پیش روی طیب نیا قرار دارد. طرح تحول دیجیتال از مهمترین طرح هایی است که فولاد مبارکه آن را دنبال می کند. طرح تحول دیجیتال با استفاده از دیجیتال شدن تولید، بهره وری در این مجموعه را افزایش می دهد. درواقع استفاده از تکنولوژی های روز دنیا باعث کاهش خطا در تولید و به دنبال آن ارتقای کیفیت تولید می شود که خود رمز موفقیت در بازارهای صادراتی است. از سویی دیگر افزایش بهره وری میزان قیمت تمام شده را کاهش داده و سود بیشتر از فروش حاصل می شود که هم به نفع شرکت خواهد بود هم سهامداران. 

حال با حضور طیب نیا در سمت مدیرعاملی می توان امیدوار بود اجرای این پروژه سرعت بیشتری به خود بگیرد اما نباید فراموش کرد اجرای این پروژه عظیم نیازمند تامین سرمایه خواهد بود، درنتیجه برنامه افزایش فروش می تواند به کمک فولاد مبارکه بیاید. اما در مسیر توسعه موانعی همچون چالش انرژی وجود دارد که طیب نیا باید از امروز خود را برای مقابله با آن آماده کند.

چالش انرژی در تابستان و زمستان
کمبود گاز در فصل زمستان و برق در تابستان از چالش هایی است که میزان تولید را دستخوش تغییر خواهد کرد. اتفاقی که در سال 99  اجازه نداد فولاد مبارکه رکورد تولید را بشکند. درنتیجه مدیر عامل جوان این هلدینگ فولادی باید از امروز برنامه های مشخصی برای حوزه انرژی ( گاز، برق، آب) داشته باشد تا نقش آفرینی خود در صنعت فولاد را افزایش دهد. 

راه توسعه پایدار از مسیر اجرای پروژه های زیست محیطی
چالش انرژی در بخش برق و آب می تواند صنعت فولاد از جمله فولاد مبارکه را با مشکلات زیادی مواجه کند. در بخش تامین آب نیز مدیریت جدید این مجموعه در راستای حفظ محیط زیست و تحقق توسعه پایدار با ارتقای تکنولوژی و استفاده هرچه بیشتر از سیستم های بازچرخانی و تصفیه فاضلاب  مجموعه و شهرهای اطراف نیاز خود را تامین کند. 

درواقع برای دستیابی هرچه بیشتر به توسعه پایدار مدیر عامل جدید باید اجرای پروژه های زیست محیطی و کاهش هرچه بیشتر آلایندگی ها را در دستور کار قرار داده و موانع برای اجرای این طرح ها را از میان بردارد.

از سویی دیگر پس از محیط زیست که بخشی از آن در حوزه مسئولیت های اجتماعی قرار می گیرد، باید فعالیت ها در این بخش نیز بیش از گذشته شود. توسعه فعالیت های فولاد مبارکه می تواند نقش مهمی در اشتغال مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد که خود در شرایط فعلی بهترین اقدام در حوزه مسئولیت های اجتماعی خواهد بود. 

هرچند در دوران شیوع کرونا اقدامات بسیار ارزنده ای از سوی این مجموعه در حوزه مسئولیت های اجتماعی صورت گرفت اما باید اقدامات در حوزه مسئولیت های اجتماعی با رویکردی به روز تر انجام شود.

رابطه فولاد مبارکه با رسانه ها نیازمند ترمیم
و در نهایت تمامی اقدامات صورت گرفته از طریق روابط عمومی این مجموعه اطلاع رسانی می شود در واقع روابط عمومی فولاد مبارکه شریان اصلی است که به قلب تولید متصل است و می تواند تمام اقدامات مثبت، موانع و مشکلات را اطلاع رسانی کند. 

اما رویکرد جدید و استفاده از دیدگاه های روز دنیا می تواند این ارتباط را به ویژه با رسانه های اقتصادی بیش از گذشته کرده تا در نتیجه این تعامل مشکلات به گوش مسئولان و افتخارات به گوش مردم برسد. هر نوع تصمیم اصولی برای بدنه روابط عمومی این مجموعه می تواند تعامل فولاد مبارکه با رسانه ها را دستخوش تغییر کند که البته این موضوع مهم به زودی در گزارشی جداگانه به آن پرداخته خواهدشد.

اما لازمه اصلی برای تمامی موارد یاد شده، نگاه مدیریتی همگام با دانش روز دنیا، سرمایه گذاری و برنامه ریزی تخصصی است.  نبود هر یک از سه ارکان یاد شده می تواند تلاش های صورت گرفته در مجموعه فولاد مبارکه را تحت تاثیر قرار دهد.  

افزایش فروش صادراتی می تواند تامین نقدینگی برای اجرای پروژه های و موارد یاد شده را فراهم کند اما برای تحقق این هدف فولاد مبارکه نیازمند حمایت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در زمینه تامین مواد اولیه و انرژی خواهد بود تا بتواند در دیگر بخش های یاد شده تولید و توسعه را با سرعت هرچه بیشتر اجرایی کند. 

بدون شک حضور مدیر جوان همچون طیب نیا با سابقه معدنی و فولادی می تواند نوید بخش روزهای بهتری برای فولاد مبارکه باشد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز