شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
تیتر20 بررسی می کند؛
با تصمیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، سکاندار شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) تغییر کرد و مفیدی جایگزین مونسان شد.
کد خبر: ۵۱۵۸۹
اولویت های مدیرعامل جدید ایساکو
تیتر20 - با این تغییر، حالا این پرسش پیش می آید که اولویت های او در ایساکو چیست و چه اقداماتی بهتر است در دستور کار قرار گیرد. ایساکو در این سال ها اقدامات مختلفی را در راستای رضایت مشتریان انجام داده که به نظر می رسد تداوم و البته اصلاح آنها (در صورت نیاز) می تواند سرفصل اقدامات سکاندار جدید ایساکو باشند. 

این شرکت سعی کرده سهم خود را از بازار افزایش داده و با توسعه نمایندگی ها و همچنین آنلاین کردن بسیاری از خدمات، به سمت جلب رضایت مشتریان برود. 

حال به نظر می رسد یکی از اصلی ترین اولویت های مدیرعامل جدید ایساکو توسعه سهم بازار است. افزایش سهم بازار از این جهت که می تواند درآمدهای ایساکو را افزایش دهد، یک اولویت منطقی و اقتصادی به شمار می رود، زیرا ایساکو به هر حال بنگاهی اقتصادی است که باید سود بدهد. 

بخشی از این سوددهی در گروی توسعه سهم بازار است، چه آنکه جذب مشتریان بیشتر مساوی است با درآمد بالاتر. صد البته که تامین رضایت پایدار مشتریان اولویت مهم دیگر مدیرعامل جدید ایساکو به شمار می رود زیرا کوچکترین غفلت و کم کاری می تواند توسعه سهم بازار را متوقف و حتی سبب ریزش مشتریان شود.

اما یکی از ابزارهای مهم برای توسعه سهم بازار، ایجاد فروشگاه ها و نمایندگی های بیشتر با پراکندگی زیادتر است. هرچه دسترسی شهروندان به قطعات یدکی سهل تر باشد این موضوع بر میزان رضایتمندی آنها اثر مثبت خواهد داشت. البته تردیدی نیست که در شرایط این روزها که اولا خدمات آنلاین گسترش یافته و ثانیا ویروس کرونا همچنان می تازد، ایساکو نیز چاره ای ندارد جز اینکه هر چه بیشتر با این موج همراه شود. این شرکت البته از مدت ها پیش خدمات آنلاین را کلید زده و با طراحی اپلیکیشنی مخصوص، بخشی از نیازهای مشتریان را به صورت مجازی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، پوشش می دهد. بنابراین اولویت دیگر مدیرعامل جدید ایساکو تداوم خدمات آنلاین و حتی گسترش و توسعه آن است.

 توسعه خدمات آنلاین می توان در حوزه دسترسی به قطعات شکل بگیرد. با توجه به تداوم بیماری خطرناک کرونا، هرچه از مراجعه حضوری شهروندان کاسته شود، امکان ابتلا کاهش خواهد یافت، بنابراین ایساکو می تواند با توسعه خدمات آنلاین در حوزه فروش قطعات، شهروندان را تا حد زیادی از مراجعه حضوری بی نیاز کند. در واقع سهولت دسترسی مشتریان به قطعات و لوازم یدکی، یکی دیگر از اولویت های بسیار مهم مدیرعامل جدید ایساکو به شمار می رود که در قالب توسعه فروشگاه ها و آنلاین کردن فروش، سبب رضایت بیشتر مشتریان می شود. 

در کنار توسعه کمی قطعات اما مسئله کیفیت و اینکه قطعات اصل به دست مشتریان برسد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایساکو در این سال ها با تبلیغات فراوان تلاش کرده مشتریان را نسبت به خطر قطعات تقلبی آگاه و آنها را به سمت خرید قطعات اصل تشویق کند.

 تداوم این روند می تواند یکی دیگر از اولویت های مدیرعامل جدید ایساکو باشد، چه انکه اولا از خطر قطعات تقلبی برای مشتریان می کاهد و ثانیا از جنبه درآمدزایی به نفع خود این شرکت است.

هرچند مسئله قیمت نیز از اهمیت بسیار بالایی در جلب رضایت مشتریان برخوردار است اما شاید ایساکو در شرایط فعلی که با تحریم، کمبود قطعات و مشکلات مالی (مانند دیگر بنگاه های اقتصادی کشور) دست و پنجه نرم می کند، خیلی توان مانور در این حوزه را نداشته باشد. 

کاهش قیمت با افزایش عرضه در ارتباط است، این در حالی است که هم اکنون برخی خطوط تولید خودروسازان نیز با مشکل کمبود قطعات روبرو است و ایساکو هم از این قائده مستثنی نیست.    

ارسال نظرات
موضوعات روز