شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
تیتر20 بررسی می کند؛
در حالی که بازار خوروهای کراس اوور از محبوبیت خوبی برخوردار شده است مدیران خودرو می خواهد با تیگو8 پرو گام بلندی برای کسب سهم در بازار کراس اوورهای لوکس بردارد.
کد خبر: ۵۱۵۹۸
از اصلی ترین دست انداز تیگو8 در ایران تا نقطه قوتی که نقطه ضعف این خودرو  هم محسوب می شود
تیتر 20 - بازار خودروی کشورهمچنان با تحریم ها و ممنوعیت واردات خودرو همراه است. اما این ممنوعیت ها و محدویت ها نه تنها عطش خریداران را کم نکرده است بلکه بسیاری از علاقمندان به خودرو همچنان به دنبال خودروهای جدید و لوکس هستند.با این حال وضعیت سیاسی مانع از آن شده است که بسیاری از خودروها مجوز ورود به ایران را پیدا کنند. 

در این شرایط هریک از فعالان بازار در پی آن هستند که در حد توان محصولی جدید تولید و به بازار عرضه کنند. بازار خودروهای لوکس نیز جزئی از این بازار است که مشتریان خاص خود را دارد.مشتریانی که به شدت به دنبال خودروهای به روز و لوکس هستند و به نظر می رسد مدیران خودرو با ارائه تیگو8 پرو گام بلندی برای جلب نظر این افراد برداشته است.

برنده 2020 چین در ایران
تیگو 8 پرو که به تازگی در ایران رونمایی شده توانسته است در سال 2020 جایزه سالانه نوآوری چین را کسب کند.این خودرو پیش از ورود به ایران راهی بازار کشورهای روسیه ، اوکراین ، فیلیپین و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان سعودی و عراق شده و با استقبال خوبی هم همراه شده است.

رقیب جدید لوکس های ایران
تیگو 8 پرو کراس اووری است که به عنوان رقیب جدید خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر، رنو کولئوس، کیا سورنتور و نیسان ایکس‌تریل شناخته می شود.خودرویی که در بازار به شدت رقابتی چین موفق به رکورد فروش 140 هزار دستگاهی نیز شده است.

مصرف سوخت  
تیگو 8 پرو یک شاسی‌بلند لوکس هفت‌نفره با طول 4722، عرض 1860، ارتفاع 1745 و فاصله محوری 2710 میلی‌متر است که روی همان پلت‌فرم پرآوازه T1X طراحی شده است؛ پلت‌فرمی که مهندسان سابق ب‌ام‌و، جنرال‌موتورز و فورد در توسعه آن کار کرده‌اند.

مصرف سوخت آن با وزن 1541 کیلوگرمی و استاندارد یورو6، برای استفاده‌های شهری معادل 8.6 لیتر و برای استفاده‌های برون‌شهری معادل 5.7 لیتر اعلام شده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.8 لیتر است.در این خودرو، همچنین سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ نیز دیده می‌شود.

پیش از تیگو 8 پرو برخی خودروهای چینی در بازار ایران به سیستم اخطار برخورد  و پیشگیری از تصادف مجهز بودند.اما خودرو لوکس مدیران خودرو علاوه بر دارا بودن این سیستم به سیستم ترمز اضطراری نیز مجهز شده است و می‌تواند در صورت تشخیص مانع در سرعت‌های بالا یا سرعت پایین (هنگام پارک کردن و خروج از پارک) به‌صورت هوشمند فرایند ترمزگیری را انجام دهد. 

آپشن ؛راحتی های گران قیمت
در واقع خودرو جدید مدیران خودرو سرشار از آپشن های جدید است که بسیاری از آنها مانند سیستم هشدار نقطه کور در ایران تازگی دارند. اما در عین حال همین آپشن ها می تواند به نوبه خود نقطه ضعفی برای این خودروی خوش قد و قواره محسوب شود. چرا که به دلیل لوکس بودن و آپشن ها بسیار بالایی که دارد،در صورت بروز سانحه وتصادف می توان خسارت ها بسیار زیادی به بار بیاورد. مانند رادارهای پر تعداد در قسمت جلو این خودرو که در صورت تصادف و بروز حادثه می تواند این آپشن ها را از کار انداخته و هزینه های گزافی به بار بیارود.

لوکس تک دیفرانسیل؛آری یا خیر
نکته بعدی که برخی کارشناسان بر آن تاکید دارند تک دیفرانسیل بودن این خودرو است.در واقع این مساله موجب خواهد شد که برخی از آفرودبازان از آن صرف نظر کنند و سراغ دست دوم هایی در همین کلاس بروند که دو دیفرانسیل هستند.چرا که در جاده ها و مسیرها ناهموار و کوهستانی عملکرد بهتری دارند.

چالش قیمت؛اصلی ترین دست اندازتیگو8
البته این ها مسائل عمده ای به شمار نمی آیند اما آنچه که می تواند بر آینده این خودرو تاثیر بگذارد مساله قیمت گذاری است.هر چند مدیران خودرو به طور رسمی قیمت تیگو 8 پرو را اعلام نکرده است.با این حال از گوشه و کار شنیده می شود که این خودرو با قیمت مابین یک میلیارد و400 تا یک میلیارد و 550 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. مساله قیمت باعث شده است که برخی چینی بودن آن را به میان کشیده و مدعی شوند که بازار به یک خودروی چینی با این قیمت ها واکنش نشان خواهد داد.برخی نیز می گویند که شاید این قیمت باعث شود که برخی خریداران به سمت خودروهای دست دوم هم کلاس سوق پیدا کنند. 

با این حال عمده بررسی ها صورت گرفته از مقبولیت تیگو 8 پرو خبر می دهد.از سوی دیگر بازار خودرو نیز نشان داده است که هیچ گاه به صورت قاطع نمی توان در خصوص واکنش خریداران تحلیلی ارائه کرد.با این حال به نظر می رسد که قیمت گذاری اصلی ترین چالشی است که تیگو 8 پرو با آن رو به رو خواهد شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز