دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
بر اساس شرایط و موانعی که برای واردات خودرو وجود دارد، آیا واردات خودرو خارجی قبل از عید نوروز ۱۴۰۱ وارد بازار ایران می‌شود؟ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عقیده دارد تا طرح واردات به صورت رسمی تایید نشود تا خرداد سال آینده خبری از واردات نخواهد بود.
کد خبر: ۵۱۸۳۰
تیتر 20 - سید جواد حسینی‌کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس به رادیو اقتصاد گفته طی ۱۰ روز آینده اصلاحات کمیسیون صنعت در صحن علنی مجلس بررسی و پس از آن برای تایید به شورای نگهبان می‌رود. اما آیا شورای نگهبان این بار با این مصوبه موافقت می‌کند؟

بنا بر شرایطی که در بازار خودرو و موضوع واردات خودرو وجود دارد، چه موانع و شروطی در برابر واردات خودرو قرار دارد؟
از تایید بانک مرکزی برای تامین بودجه تا زمانی که برای سفارش گذاری، خرید و وارد شدن خودرو به ایران نیاز است موانع و شرایطی است که در بحث واردات خودرو باید به آن‌ها توجه شود.

خودرو خارجی شب عید وارد ایران می‌شود؟
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره شرایط واردات خودرو توضیح داد: درصورتی که طرح واردات خودرو به طور رسمی در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان نرسد، تا خرداد سال آینده واردات خودرو عملی نمی‌شود.

دادفر توضیح داد که روند سفارش، خرید و وارد کردن خودرو حدودا پنج تا شش ماه زمان نیاز دارد. با توجه به همین موضوع اگر طرح واردات در آذر ۱۴۰۰ به تصویب و تایید نهایی برسد تا قبل از نوروز ۱۴۰۱ واردات خودرو در بازار ایران امکان‌پذیر نیست.

هدف از واردات خودرو چیست؟
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره شرایط واردات خودرو به تجارت‌نیوز گفت: اگر طرح واردات خودرو تصویب شود و به مرحله اجرایی برسد در حالت کلی به نفع مصرف کننده و بازار خودرو است.

موتمنی در ادامه توضیح داد: با توجه به رکودی که در بازار خودرو وجود دارد، تایید و اجرای طرح واردات خودرو، بازار را از حالت رکود دور می‌کند و به نفع شرایط بازار و خریدران است و موجب تنظیم بازار خودرو می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو عقیده دارد درصورتی که خودروهای ارزان قیمت وارد شوند، هرچه زودتر واردات خودرو انجام شود رکود در بازار را کم‌تر می‌کند. همچنین رقابت در بازار را تقویت می‌کند.

موانع واردات خودرو کدامند؟
با توجه به شرایط تحریم‌ها و قوانینی که وجود دارد، در حالت کلی واردات کالای اساسی باید در برابر صادرات انجام شود و این موضوع یکی از ابهام‌های موجود در بحث واردات خودرو است که آیا برای در برابر واردات خودرو محصولی برای صادرات وجود خواهد داشت؟

همچنین در صورت تصویب و اجرای طرح واردات خودرو توسط مجلس و شورای نگهبان، یکی دیگر از موانعی که در مسیر واردات خودرو قرار دارد بحث تامین بودجه و تایید بانک مرکزی است. اگر شخص حقیقی یا حقوقی قصد واردات را داشته باشد نیازمند آن است که بانک مرکزی محل تامین بودجه آن را تایید کند و همین مساله زمان‌بر است و مساله اجرای واردات را به تاخیر می‌اندازد./ تجارت نیوز
ارسال نظرات
موضوعات روز