شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
تیتر20 عملکرد بانک دی در خدمت‌رسانی به صنعت پتروشیمی کشور را بررسی می‌کند؛
نگاهی به پیشینه نه چندان طولانی بانک دی در جایگاه یکی از بانک‌های خصوصی و جوان کشور گویای این است که صنعت پتروشیمی یکی از صنایع موردتوجه این بانک است و در حدود 11 سالی که از بنیانگذاری بانک دی می‌گذرد، تلاش مدیران بر آن بوده با فعالان این صنعت وارد همکاری شوند تا معامله‌ای برد-برد را برای طرفین رقم بزنند و با توجه به جایگاه برجسته‌ای که صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران، خاورمیانه و جهان دارد، فرصت‌هایی از اشتغال و درآمدزایی را برای کشور فراهم آورند.
کد خبر: ۵۱۹۵۰
تقویت موتور محرک اقتصاد کشور به همت یک بانک جوان
تیتر20- جزیره زیبای کیش در نخستین روزهای ماه جاری میزبان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و همایش معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود؛ غرفه بانک دی هم در میان شمار گوناگون بنگاه‌های اقتصادی شرکت‌کننده در این رویداد برپا و پذیرای شماری از مسئولان و شرکت‌های صنعت نفت، پتروشیمی، فعالان صنعت ساختمان و تأمین سرمایه شد. 

حضور فعالان حوزه‌های نفت و پتروشیمی در غرفه بانک دی شاهدی بر حمایت این بانک از دو صنعت یادشده است که البته از توانمندترین و قدیمی‌ترین صنایع کشور به شمار می‌آیند، حمایتی که مورد تحسین سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد به هنگام حضور وی در غرفه بانک نیز قرار گرفت؛ با این حال گفتنی است که حمایت بانک دی از صنایع مرتبط با نفت و پتروشیمی کشور تنها به حضور در این نمایشگاه و رویدادهایی از این دست محدود نمی‌شود و مصادیق دیگری هم دارد.

خدمت‌رسانی در قالب خدمات ارزی، تسهیلات ریالی و... 
بانک دی به تازگی برای تامین نیازهای ارزی شرکت پتروشیمی دماوند اعلام آمادگی کرده است. پتروشیمی دماوند وظیفه تامین خوراک ۲۹ شرکت در حال ساخت پتروشیمی در فاز دو عسلویه را بر عهده دارد؛ تاکنون هشت واحد پتروشیمی این فاز آغاز به کار کرده و تا دو سال آینده هشت مجموعه دیگر نیز وارد مدار تولید خواهند شد. در همین حال بانک دی اعلام کرده که می‌تواند در قالب کارگزاری‌های خود به‌ عنوان بانک عامل در کشورهای مختلف، خدمات ارزی و تسهیلات ریالی به این پروژه ارائه کند.  

پیش از این و در خرداد سال جاری هم بانک دی ایجاد روابط و انعقاد قرارداد با شرکت‌های مطرح صادراتی کشور در حوزه پتروشیمی و خرید و فروش وجوه ارزي حاصل از صادرات این شرکت‌ها در سامانه نیما را از جمله اقدامات این بانک عنوان کرد، اقدامی که به گفته معاون بین‌الملل این بانک هم منبعی از ایجاد درآمد برای گروه مالی دی خواهد بود و هم موجب افزایش و رسوب منابع ریالی ارزان‌قیمت این شرکت‌ها در شعب بانک می‌شود. 

افزون بر دو مورد یادشده بانک دی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت خصوصی بازرگانی پتروشیمی را هم در کارنامه خود دارد. در تفاهم‌نامه یادشده بانک دی بر ارائه بیش از 20 سرفصل پولی و بانکی متعهد شد که این سرفصل‌ها شامل همه امور اعتباری برای هلدینگ و شرکت‌های تابعه آن در زمینه اعطای تسهیلات و تامین مالی طرح‌های ویژه هلدینگ و انجام مشاوره در حوزه مالی و بانکی می‌شود. 

معامله‌ای برد-برد و در نهایت تحریک موتور اقتصاد 
همکاری بانک دی با واحدهای تولیدی فعال در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از یک سو معامله‌ای برد-برد برای طرفین است و آنها را از مزایای اقتصادی همکاری دوجانبه بهره‌مند می‌کند و از سوی دیگر بر توان اقتصادی کشور در تنگنای برآمده از تحریم و شیوع ویروس کرونا می‌افزاید. حاصل این توانمندی چیزی جز زایش درآمد و اشتغال و در پی آن گشایش اقتصادی برای مردم نخواهد بود. 
همچنین بانک دی در گزارشی با عنوان «بررسی صنعت پتروشیمی» که در سایت همین بانک منتشر شده جایگاه این صنعت را در اقتصاد ایران و جهان بررسی و آن را موتور حرکت اقتصاد کشورهای در حال توسعه از جمله ایران معرفی می‌کند و آینده این صنعت را در انحصار شماری از کشورهای خاورمیانه می‌داند که ایران یکی از آنهاست. 

در بخشی از این گزارش 35 صفحه‌ای به جایگاه صنایع پتروشیمی در اقتصاد ملی ایران پرداخته شده و در آن آمده: «بخش پتروشیمی پس از بخش سایر معادن به غیر از نفت و گاز (صادرات غیرنفتی) بیش‌ترین تاثیرگذاری را در اتخاذ سیاست توسعه صادرات بر رشد اقتصادی خود داشته و در میان بخش‌های اقتصادی کشور (غیرنفتی) رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. همچنین بخش پتروشیمی در میان بخش‌های تولیدی کشور با تعقیب سیاست جایگزینی واردات موفق‌ترین بخش در اقتصاد ایران بوده به طوری که از نظر تاثیرگذاری بر رشد خود، رتبه نخست را در کل اقتصاد کشور داشته است.» 

بنابراین و مبتنی بر آنچه از گزارش بررسی صنعت پتروشیمی شرح داده شد، این نتیجه حاصل می‌شود که خدمت‌رسانی به صنعت پتروشیمی کشور به معنای تقویت موتور محرک اقتصاد است.  





گزارش ویژه//

 




ارسال نظرات
موضوعات روز