پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
تیتر20 بررسی می کند؛
قيمت تمام شده نقش مهمى در افزايش توان رقابتى دارد و فولاد هرمزگان براى رشد صادرات خود توانسته قيمت تمام شده را در ميان شركت هاى هم رده كاهش دهد.
کد خبر: ۵۲۱۲۲
عوامل موثر در کاهش بهای تمام شده تولیدات فولاد هرمزگان در بین شرکت های فولادی همرده
تیتر۲۰- قیمت تمام شده در صنعت فولاد نقش کلیدی در قدرت رقابتی را برعهده دارد. به هر میزان واحدهای تولید قیمت تمام شده خود را کاهش دهند شانس کنار زدن رقبا در بازارهای صادراتی برایشان بیشتر خواهد شد.
 
این در حالی است که صنعت فولاد به دلیل تحریم‌ها مجبور به صادرات با ارائه امتیاز به مشتریان خود است، درنتیجه کاهش قیمت تمام شده می تواند در افزایش رقابت و‌ فروش بیشتر اثر گذار باشد. 

البته کاهش قیمت نیازمند اقداماتی است که بخشی از سوی دولت و‌ بخشی از سوی فولادسازان باید تامین شود. 

تامین زیرساخت ها در حوزه انرژی، حمل و نقل و‌حتی تامین مواد اولیه از موضوعاتی است که باید از سوی دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و‌ تجارت ایجاد شود.

اما در کنار آن کاهش قیمت مواد اولیه نیازمند اقداماتی از سوی فولاد سازان در حوزه کاهش مصرف انرژی، ارتقای تکنولوژی، بومی سازی و… است. 

حال در میان فولادسازان فولاد هرمزگان که با نماد «هرمز» در بورس فعالیت دارد توانسته کمترین قیمت تمام شده در میان دیگر شرکت ها را به خود اختصاص دهد. 

طبق اطلاعات استخراج شده از سایت کدال ، شرکت فولاد هرمزگان در بین شرکت های فولادی همرده ، پایین ترین بهای تمام شده در تولید محصول را داشته است . اما چه اقداماتی باعث شده تا فولاد هرمزگان به اين جايگاه دست پيدا كند و بتواند سود بيشترى بدست آورده و در ادامه بتواند پروژه هاى توسعه اى را با سرعت بيشترى اجرا كند.

فولاد هرمزگان با برنامه ريزى مشخص و كارشناسى شده تلاش كرده است تا قيمت تمام شده را كاهش دهد. اما اين اقدامات در بخش اجرايى به كاهش مصرف انرژى، ارتقاى تكنولوژى، همكارى با شركت هاى دانش بنيان و… در دستور كار قرار گرفت. 

به عنوان مثال همكارى با پارك علم و فناورى و توسعه همكارى با شركت هاى دانش بنيان از مواردى است كه در كاهش قيمت تمام شده بسيار موثر بوده است. در پى همكارى با شركت هاى دانش بنيان و تحقق سياست بومى سازى صرفه جويى ارزى صورت گرفته و اين هزينه صرف سرمايه گذارى در بخش توسعه اى شود. از سويى ديگر اين همكارى منجر به ارتقاى تكنولوژى خواهد شد كه خود نقشى بى بديل در كاهش قيمت تمام شده خواهد داشت. 

از سويى مديريت اين مجموعه با اعتقاد راسخ به همكارى با دانشگاه در مسير رفع نيازهاى خود ارتباط صنعت و دانشگاه را محقق كرده و تلاش مى كند با استفاده از پتانسيل هاى موجود در دانشگاه فعاليت هاى خود را توسعه دهد. 

درواقع فولاد هرمزگان به اين نتيجه رسيده كه تحقق توسعه پايدار نيازمند اقداماتى است كه در نهايت منجر به كاهش قيمت تمام شده و افزايش بهره ورى مى شود. 

اما شايد تلاش اصلى اين مجموعه براى كاهش قيمت تمام شده بدليل موقعيت جغرافيايى فولاد هرمزگان و دسترسى آسان تر به بازارهاى جهانى است. درواقع هدف گذارى براى افزايش صادرات باعث شده تا اين مجموعه به دنبال كاهش قيمت تمام شده برود.
 
در بازار داخلى نيز كاهش قيمت تمام شده  مى تواند فروش اين مجموعه را افزايش دهد. 

تفكر توسعه اى در اين مجموعه توانسته فولاد هرمزگان را به اهداف پيش بيني شده نزديك كرده و فعاليت آن در بازار صادراتى را افزايش دهد. اما به طور كلى صنعت فولاد در شرايط فعلى براى حضور هرچه بيشتر در بازار صادراتى نيازمند كاهش قيمت تمام شده خواهد بود كه فولاد هرمزگان در اين مسير پرچمدار بوده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز