سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
سپهر حیدری پیشکسوت سرخ های پایتخت معتقد است که اگر داوری مشکلی نداشته باشد پرسپولیس در دربی به راحتی استقلال را می برد.
کد خبر: ۵۲۳۳۹
تیتر 20 - کاپیتان اسبق پرسپولیس می گوید نمی دانم واقعا چرا مدیرعامل پرسپولیس انتخاب نمی شود.

پرسپولیس بعد از کسب چند نتیجه ضعیف موفق شد ۶ امتیاز از دو بازی گذشته کسب کند و در آستانه دربی بالاتر از رقیب سنتی در رده دوم لیگ قرار بگیرد. با این حال مشکلات مدیریتی و مالی این تیم همچنان پابرجاست.

به همین بهانه با سپهر حیدری پیشکسوت پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

 اوضاع پرسپولیس را تا اینجای فصل چطور دیدی؟

پرسپولیس به خاطر حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا، داشتن چند ملی پوش و فرصت بسیار کم برای شروع لیگ، نتوانست به خوبی بدنسازی کند و جدا از همه مسائل، به نظرم به لحاظ بدنی بالانس نبود. البته کادرفنی چاره ای نداشت و نمی توانست خیلی به تیم فشار بیاورد. از طرف دیگر جدایی چند بازیکن کلیدی و اینکه بازیکنان جدید هنوز در تیم جا نیفتادند هم باعث شد؛ اوضاع به شکل دلخواه پیش نرود. در بعضی از بازی ها مثل دیدار مقابل فولاد تیم خیلی خوب بازی کرد ولی بعد از آن در چند بازی همان پرسپولیس همیشگی نبود و این موضوعی چیزی نیست که بشود انکار کرد. با این حال در دو دیدار اخیر نمایش های خوبی از پرسپولیس دیدیم و این تیم نشان داد باز هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و من مطمئنم در ادامه فصل از این هم بهتر خواهد شد.

با وجود کسب ۶ امتیاز از دو بازی، هواداران به شدت نگران پرسپولیس هستند. به نظرت مشکل تیم کجاست؟

هواداران پرسپولیس قطعا حق دارند که نگران باشد. مشکل پرسپولیس فقط مدیریتی است و بس. نه اینکه تیم بی نقص باشد و یا بگوییم در همه بازی ها عالی بازی می کند؛ ولی مشکل بزرگ پرسپولیس در همه این سال ها مدیریتی است. انگار مدیران پرسپولیس فقط برای عکس گرفتن به این باشگاه می آیند و بعد از عکس گرفتن می روند. برنامه های بلند مدت و میان مدت پیشکش، برنامه کوتاه مدت هم در پرسپولیس وجود ندارد. با این همه تغییر، رفتن ستاره ها، مشکلات مالی و مدیریتی، یحیی نشان داد هنرمند است که این تیم را جمع کرد و به مسیر پیروزی برگرداند.

پرسپولیسی ها می گویند برای دربی نگران داوری هستند. نظرت در این خصوص چیست؟

خب حق دارند و واقعا هم باید نگران داوری بود. درست است اشتباهات داوری عمدی نیست ولی در این چند بازی اشتباهات داوری علیه پرسپولیس فاجعه بود. اوج کارشان هم در بازی مقابل صنعت نفت بود که هم پنالتی را نگرفتند و هم گل سالم عبدی را. فکر می کنم این بازی نشان داد چقدر  به وی ای آر نیاز داریم. یک تیم برای قهرمانی میلیاردها تومان هزینه می کند و تک تک این اشتباهات می تواند رویای قهرمانی را از بین ببرد. هرچند از فدراسیونی که توانایی تهیه لباس برای تیم ملی را ندارد، نباید انتظار داشت وی ای آر بیاورد.

مشکلات مالی و مدیریتی همچنان پابرجاست و صدای پرسپولیسی ها در آمده نظرت چیست؟

خب نبود ثبات در مدیرعامل باعث می شود همه چیز به هم بریزد و بازیکن و مربی نمی داند با چه کسی طرف است. نمی دانم واقعا چرا مدیرعامل پرسپولیس انتخاب نمی شود. پرسپولیس کلی پیشکسوت بزرگ دارد که می توانند مدیرعامل این تیم باشند. چرا از این افراد استفاده نمی شود. مدیرعامل نباید پول بیاورد ؛ بلکه باید مدیریت بلد باشد. پیدا کردن اسپانسر و منابع مالی باید بر عهده هیئت مدیره باشد و مدیرعامل باید روی مدیریت تیم تمرکز کند. من دیگر تقریبا مطمئن شدم که از عمد به پرسپولیس ضربه می زنند. فکر می کنم الان یک تیم در لیگ ۳ هم مدیرعامل دارد ولی تیمی که آبروی فوتبال ایران در آسیا بود، بلاتکلیف است. به خدا حق هوادار پرسپولیس این نیست که هر روز حرص بخورد. هواداران به جای اینکه از قهرمانی های تیمشان لذت ببرند، هر روز اخبار منفی در مورد باشگاه می شنوند.

درمورد نامگذاری یک ماهی به نام علی دایی چه نظری داری؟

من که اصلا نمی پسندم. علی دایی اسطوره این مملکت است و برای فوتبال ایران افتخار به حساب می آید. به نظرم این کار زشت بود. نمی دانم چطور به خودشان اجازه دادند این کار را انجام دهند. این کار فقط توهین به علی دایی نبود؛ بلکه توهین به کل فوتبال ایران بود. شوخی هایی هم که در فضای مجازی انجام داد بسیار زننده بود و من به شخصه خیلی ناراحت شدم.

هواداران پرسپولیس معتقدند وزارت ورزش بین این تیم و استقلال فرق می گذارد. نظرت در این خصوص چیست؟

خب چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است. روز اولی که سجادی وزیر ورزش شد، من خوشحال شدم که یک ورزشی روی کار آمده است. ولی هرچه می گذرد می بینم اتوبان وزارت ورزش فقط یک طرفه است و همه نگاه ها به سمت استقلال است. این تیم هم پرطرفدار است و قدمت زیادی دارد. باید به این تیم هم رسیدگی شود ولی نه اینکه بی خیال پرسپولیس شوند. چند ماه است پرسپولیس نه مدیرعامل دارد و نه کارگزار، ولی همه شرایط برای تیم رقیب فراهم است. بدهی دارند و خارجی می گیرند، خارجی هایشان بدون مجوز بازی می کنند ولی با تماس وزیر همه چیز حل می شود. پرسپولیس برمی گردد و باز هم امسال قهرمان می شود ولی این نگاه ها زشت است. آقای وزیر، استقلال با همه این حمایت ها باز هم قهرمان نمی شود چون فوتبال درون زمین برگزار می شود و در داخل مستطیل سبز قهرمانی بدست می آید. شاید موقت به پرسپولیس ضربه بزنند ولی این تیم با انرژی هوادارانش و غیرت بچه ها و کادر فنی برمی گردد. نمی دانم واقعا شاید تیم رقیب قدرت فراقانونی دارد که همه چیز در اختیارش است و هرکاری دلش خواست انجام می دهند ولی ما خبر نداریم. پرسپولیس کلی مدیر از جنس خودش دارد که درد این باشگاه را می دانند و می توانند حق این تیم را بگیرند. واقعا درک نمی کنم انتخاب مدیرعامل و هیئت مدیره آنقدر برایشان سخت است که انجام نمی دهند. به غیر از چند نفر هر مدیری به پرسپولیس آمده فقط به تیم ضربه زده است. آقای وزیر، پرسپولیس مدیری نمی خواهد که فقط برای عکس گرفتن بیاید. ما مدیری می خواهیم که حقمان را بگیرد.

این پرسپولیس توانایی قهرمانی دارد؟

صد درصد. شک نکنید تیم ما خیلی بهتر از این می شود و شانس اصلی قهرمانی است. البته اگر دوستان بگذارند. پرسپولیس نیاز به تقویت دارد ولی باید پنجره باز شود. من نمی دانم این چه کاری است که همیشه در سخت ترین شرایط، پنجره پرسپولیس بسته می شود و یک قفل کتابی هم به آن می زنند. اگر یحیی گل محمدی مثل بعضی ها ناله نمی کند به خاطر لول خودش و پرسپولیس است ولی دوستان از این موضوع سوءاستفاده می کنند.

دربی پیش رو را چطور می بینی؟

من به شدت نگران داوری هستم و می ترسم بلایی سر پرسپولیس بیاورند. در چند بازی قبلی اشتباهات داوری فاجعه بود و نزدیک بود کمر تیم را بشکند. امیدوارم فغانی داور دربی باشد چون با کسی تعارف ندارد. هرچند فکر می کنم فرد دیگری را انتخاب کنند. اگر داوری مشکلی نداشته باشد به راحتی استقلال را می بریم./ پارس فوتبال
ارسال نظرات
موضوعات روز