پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
تیتر20 بررسی می‌کند؛
بیمه سرمد، در جایگاه یک شرکت خصوصی و کم‌وبیش نوپا که کمتر از یک دهه پیش فعالیت خود را در صنعت بیمه کشور آغاز کرده، سال جاری را با تنش‌های برآمده از یک بحران مدیریتی پشت سر گذاشته است، این در حالیست که انتظار می‌رود انتصاب مدیرعامل کنونی آن پایانی بر ادامه بحران برای شرکتی باشد که نوآوری در تولید و عرضه محصولات بیمه‌ای را سرمشق امور قرار داده تا اندازه‌ای که توانسته نخستین شعبه مجازی شرکت‌های بیمه‌ای را در ایران راه‌اندازی کند.
کد خبر: ۵۲۴۱۷
حاشیه های بیمه سرمد و چالش های مدیرعامل جدید
تیتر20- کمتر از یک دهه است که در فهرست 24گانه شرکت‌های بیمه کشور نام بیمه سرمد هم به چشم می‌خورد. بیمه‌ای که با حمایت بانک صادرات و بانک شهر در صنعت بیمه کشور قد علم کرد و این دو نهاد از ابتدای کار در سال 1392خورشیدی سهام بیمه سرمد را به خود اختصاص دادند. امروز بیمه سرمد 500 نفر پرسنل، 38 شعبه و حدود 1000 دفتر نمایندگی و حدود 780 نماینده جنرال و 530 نماینده عمر  در سراسر کشور دارد و انواع بیمه‌نامه‌ها از قبیل بیمه پوشش کرونا و نوع ارتقایافته آن بیمه کروناپلاس، آتش‌سوزی، حوادث انفرادی و حوادث ورزشی در خانه، بیمه تکمیلی، بیمه زندگی، بیمه مسئولیت، بیمه بدنه عرضه می‌کند.  


نوآوری در تولید و عرضه 
از توصیفات عمومی که بگذریم، بررسی عملکرد بیمه سرمد در فضای کنونی صنعت بیمه کشور حکایت از سعی آن برای کسب سهم در این بازار رقابتی دارد و شاهد این تلاش، بهره‌گیری از پتانسیل نهفته در فضای مجازی برای عرضه و فروش محصولات بیمه‌ای است. بیمه سرمد در این رویکرد نوآورانه خود تنها به ابزار فروش بسنده نکرده بلکه این مشی را در انواع محصولات بیمه‌ای نیز وارد کرده است. از جمله طرح‌های نوآورانه بیمه سرمد بیمه‌های کرونا و کروناپلاس است، در واقع شرکت سرمد یکی از دو شرکت بیمه کشور است که این بیمه‌نامه را مقتضی با شرایط روز به جامعه ایرانی عرضه کرده است. 

افزون بر اینها شواهد و قرائن از بهره‌گیری بیمه سرمد با فناوری‌های به‌روز ارتباطی و اطلاعاتی و تاثیر آن بر معرفی و فروش محصولات خبر می‌دهد. این شرکت با ایجاد و عرضه اپلیکیشن بیمه سرمد حضور خود را در این فضا پررنگ کرده و موفق به راه‌اندازی نخستین شعبه مجازی شرکت‌های بیمه‌ای در کشور شده است. 

همچنین بیمه سرمد با داشتن بیش از 70هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام عملکرد چشمگیری در جذب مخاطب فضای مجازی داشته است؛ بی‌شک برگزاری رویدادهایی از قبیل جشنواره و مسابقه و اجرای طرح‌های ویژه در عبور از شمار 70هزار دنبال‌کننده موثر بوده است. 

پیامدهای یک بحران مدیریتی 
با همه نقاط قوتی که شرح داده شد، آنچه در چند ماه گذشته تصویر بیمه سرمد را خدشه‌دار کرده، اخباری است که حول‌و‌حوش تغییرات مدیریتی این شرکت به گوش می‌رسید، خبرهایی آمیخته با واژه‌های حقوق‌های نجومی، برکناری و از این قبیل. 

در شرایط کنونی کشور که تحریم و شیوع ویروس، اقتصاد را بیش از هر زمان دیگری در تنگنا قرار داده است، چنین اخباری می‌تواند از جذابیت یک بنگاه اقتصادی هر چند توانمند در نزد افکار عمومی کم کند. 

چنین رویدادی در شرایطی که بیمه سرمد در جایگاه یک بیمه خصوصی معرفی می‌شود، برجستگی دوچندانی پیدا می کند، زیرا یک بنگاه خصوصی آن هم در بازاری رقابتی همچون بیمه در جذب مشتریان بالقوه به برخورداری از اعتبار در افکار عمومی نیاز دارد و این اعتبار با انتشار اخباری از این دست حاصل نمی‌شود. 

اخبار منفی که از ابتدای سال جاری در مورد این شرکت بیمه منتشر شده تنها به دریافت حقوق نجومی مدیرعامل پیشین آن محدود نمی‌شود و انتشار اخباری همچون تعلیق نماد معاملاتی بیمه سرمد در فرابورس و سه بار تغییر مدیرعامل در بازه زمانی کمتر از یک سال همگی حکایت از حاشیه‌هایی دارد که از جذابیت یک شرکت بیمه با پیشینه فعالیت کمتر از یک دهه می‌کاهد و تلاش بیمه سرمد را به جای توسعه فعالیت‌ها و جذب مشتریان به جبران این آسیب‌ها معطوف می‌کند.

امید است با انتصاب مدیرعامل جدید شرایط به گونه ای رقم زده شود تا این شرکت بیمه ای در مسیر بهتری قدم گذاشته و روزهای خوبی برای مشتریان و سهامداران رقم زده شود.








ارسال نظرات
موضوعات روز